Motionscykel !
Fra : Kurt

Dato : 13-04-01 22:40

Jeg har købt en i HaraldNyborg Pec 3000 nedsat med 400 kr. til 1295 kr.
Jeg har indstillet modstanden til 5 og cykler 100 calories ad gangen og
tager en pause.
Jeg skal nå 500 calories om dagen og gerne mere
Klart når det ikke blæser, stormer og regner tager jeg én af mine cykler
i naturen.

Mit spørgsmål er det den rigtige måde at gøre det på ?
Vil jeg kunne tabe mig ?

hilsen
kurt

Fra : finn fremtid

Dato : 14-04-01 08:30

min viden siger mig at:
når man motionerer øger man sin forbrænding, når man øger sin forbrænding
spiser man mere.
måske du hellere (efter min mening og erfaring) skulle kikke på at spise
noget anderledes og (jeg er næsten sikker på) mere. JA mere. fordi når du
spiser mere (af det "rigtigt") så er du altid mæt og dit stofskifte øges og
du forbrænder mere. men motion er altid godt. det skal bare ikke være teknik
og tal at motionere det skal være sjovt...
Finn

--
www.fremtid-nu.dk
behandling og foredrag

Fra : Lars Klingenberg

Dato : 14-04-01 12:46

> <snip> når man øger sin forbrænding spiser man mere.
Det er jo ikke så underlit: din krop bruger mere energi, så hvis man ellers
har været i nogenlunde energibalance, så _vil _man have brug for mere
energi, hvis man sætter forbrændingen i vejret via fysisk aktivitet. Men
hvis man vil tabe sig er det jo netop pointen man skal kombinere det sådan
sammen at man forbrænder mere end man indtager, thi, energiforbrug >
energiindtag => vægttab! Det kan man så enten gøre ved (lidt firkantet sagt)
at spise mindre og lave det samme eller lave mere og spise det samme. Det er
korrekt at det på kort sagt er mest effektivt (ift. at tabe vægt) at
regulerer kosten - dvs. spise mindre, men der er også rimelig evidens for at
fysisk aktivitet har nogle andre vigtige følgevirkninger (blodlipider,
insulinfølsomhed, sultregulering, fedtfri vægt, bibeholdelse af vægt,...
listen er lang). Derfor: klø på med din cykel, Kurt, og kig også på hvad du
spiser. Mht. hvad du spiser, så er der masser af tips i denne nyhedsgruppe,
men hvis du er i tvivl så luft bare dine spørgsmål her...

> at motionere det skal være sjovt...
Nemmerlig! Men det er jo individuelt!
Lars Klingenberg
stud.scient. i idræt