Moms som privatperson.
Fra : Anders Lorentzen

Dato : 20-10-03 10:02

Jeg har som privatperson lavet et stykke arbejde for en virksomhed.
Virksomheden skal naturligvis have en regning for det udførte arbejde,
hvorledes skal denne regning udformes nu til dags?

1) Skal beløbene være inkl moms?
2) Hvad skal jeg oplyse af personlige oplysninger: CPR, Adresse ovs?
3) Skal der stå noget om at jeg ikke er momsregistreret.
4) Er der andre ting der skal fremgå af regningen?
5) Hvad med skatten, det eneste er vel at jeg skal opgive beløbet til
skattefar? Eller hvad?

mvh
Anders

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-10-03 10:19

Anders Lorentzen wrote:

> [...]
> Virksomheden skal naturligvis have en regning for det udførte arbejde,
> hvorledes skal denne regning udformes nu til dags?

Der skal kun lægges moms på, hvis du er momspligtig - du skal altså
hverken skrive moms for sig eller inklusiv moms på regningen. Grænsen
for, om man er momspligtig, går normalt ved en årlig omsætning på 50.000
kroner.

> 2) Hvad skal jeg oplyse af personlige oplysninger: CPR, Adresse ovs?

I hvert fald navn og adresse.

> 3) Skal der stå noget om at jeg ikke er momsregistreret.

Nej, der skal blot ikke lægges moms på.

> 4) Er der andre ting der skal fremgå af regningen?

Arbejdets art og beløbet.

> 5) Hvad med skatten, det eneste er vel at jeg skal opgive beløbet til
> skattefar? Eller hvad?

Du skal muligvis udfærdige et regnskab, i hvert fald, hvis du har haft
udgifter i forbindelse med arbejdet, og du vil kunne trække disse fra.
Spørg evt. det lokale skattevæsen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Kenneth Andersen

Dato : 20-10-03 10:22

> 1) Skal beløbene være inkl moms? "ja" forstået på den måde at du må ikke
opkræve moms, så der skal intet stå om moms.
> 2) Hvad skal jeg oplyse af personlige oplysninger: CPR, Adresse ovs? Navn
og adresse må kunne gøre det
> 3) Skal der stå noget om at jeg ikke er momsregistreret. Næææ det sir sig
selv når du ikke opkræver moms
> 4) Er der andre ting der skal fremgå af regningen? Beløb - forfaldsdato -
fakturadato - betalingsbetingelser

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-03 17:30

"Kenneth Andersen" <dengiftigemand@NOSPAMhotmail.com> wrote in message
Navn
> og adresse må kunne gøre det

Nej.

CPR-nummer skal også med, da det er CPR, der bruges som
indberetningsgrundlag til skattefar

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
Journalist, www.budstikken.com
chefredaktør, www.unfairpris.dk

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 20-10-03 10:57

Anders Lorentzen wrote:
> Jeg har som privatperson lavet et stykke arbejde for en virksomhed.
> Virksomheden skal naturligvis have en regning for det udførte arbejde,
> hvorledes skal denne regning udformes nu til dags?

Jeg siger mange tak for de hurtige svar! :)

mvh
Anders

Fra : Else Holm

Dato : 20-10-03 13:38

"Anders Lorentzen" <al@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

- og jeg ville tilføje et kontonummer på den konto, hvor du gerne vil
have overført pengene til. Det er ulige nemmere for bogholderiet, end
hvis de skal sende dig en check.

--
Else

Fra : Gus

Dato : 20-10-03 22:28

"Else Holm" <holm_49@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> - og jeg ville tilføje et kontonummer på den konto, hvor du gerne vil
> have overført pengene til. Det er ulige nemmere for bogholderiet, end
> hvis de skal sende dig en check.

Iflg. Told&Skat er der 2 måder et firma kan udbetale penge på og forlange oplysninger
nemlig enten CVR-nr eller CPR-nr
og der skal indberettes hver gang !
Snyd og bedrag hører ikke til her i NG !!!!!!