beskatning? af dursør for at skaffe en ny
Fra : Jon Bendtsen

Dato : 19-10-03 12:18

En arbejdsgiver udlover en dusør blandt sine ansatte for at skaffe
en ny medarbejder. Det lykkedes en af de ansatte at gøre det, og
betingelsen for dusøren er således opfyldt. Men hvordan er beskatningen?
Er det bare som al anden løn? Skal arbejdsgiver betale feriepenge af
den dusør? Hvad med evt. pensions bidrag?

JonB

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-10-03 19:56

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> wrote in

> [...]
> er beskatningen? Er det bare som al anden løn? Skal arbejdsgiver
> betale feriepenge af den dusør? Hvad med evt. pensions bidrag?

Kommer an på hvordan den udbetales.

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 19-10-03 20:23

In article <Xns9419D4E6A616DHS235dk@130.225.247.90>, Henrik Stidsen wrote:
> Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> wrote in

> Kommer an på hvordan den udbetales.

fortæl fortæl fortæl

JonB

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-10-03 20:52

> fortæl fortæl fortæl

Hvis det er løn så er det løn ligesom alt det andet løn.
Hvis det udbetales som honorar skal der stadig betales skat af det
men du risikerer selv at skulle stå for det.

Jeg ved ikke lige hvad der ellers er af muligheder.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 20-10-03 22:15

In article <Xns941ADE6FC3AE9HS235dk@130.225.247.90>, Henrik Stidsen wrote:
> Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> wrote in

> Hvis det er løn så er det løn ligesom alt det andet løn.
> Hvis det udbetales som honorar skal der stadig betales skat af det
> men du risikerer selv at skulle stå for det.

okay, det må jeg lige være opmærksom på så

JonB

Fra : Peter G C

Dato : 19-10-03 20:28

In news:slrnbp4snt.16a.bendtsen@tyr.diku.dk,
Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> typed:
> [...]
> betingelsen for dusøren er således opfyldt. Men hvordan er
> beskatningen? Er det bare som al anden løn?

Ja, alm. løn. Alt hvad du får fra din arbejdsgiver eller andre skal du
beskattes af.

> Skal arbejdsgiver betale feriepenge af den dusør? Hvad med evt. pensions
bidrag?

Næppe.

/Peter

--