Yamaha xs400 og lignende
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 13-04-01 23:05

Hejsa

Jeg kender en pige som er på jagt efter en mc til max. 25K. Hun har bl.a.
kigget på en xs400 med hvad er forskellen på en Seca og en ikke Seca?
Er der andre forslag til en maskine i det prisleje? Hvad med Honda CB 400 N
og S er de noget værd?

Mvh
Jesper

Fra : Morten Juel

Dato : 14-04-01 00:39

"Jesper Pedersen" <> Jeg kender en pige som er på jagt efter en mc til max.
25K. Hun har bl.a.
> kigget på en xs400 med hvad er forskellen på en Seca og en ikke Seca?
HOV det er min bolgade
En ikke seca har 36HK og er en softchopper, hvorimod en Seca har 46HK og har
ja som ordet siger seca udformning
Seca kan ses på http://starchild.dk

> Er der andre forslag til en maskine i det prisleje? Hvad med Honda CB 400
> og S er de noget værd?
Kender dem ikke personligt, men har da hørt godt om dem

Mvh
Morten
XS400 Seca
2 Stk MTX 125L

Fra : Armand

Dato : 14-04-01 01:43

Morten Juel <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> [...]
> En ikke seca har 36HK og er en softchopper, hvorimod en Seca har 46HK
> og har ja som ordet siger seca udformning

Din Boldgade??
Så gør det da ordentligt mand!

Ikke blot findes der en af dig unævnt XS 400 fra '78, med et meget
kantet design; men også de væsentligste detaljer misser du:
Seca'en er den nyeste model af mulige tocylindrede Yamaha 400'ere.
Af let synlige forskelle fra de tidligere modeller kan nævnes:
- Den har dobbelt overliggende knastaksler til forskel for de tidligere
motorer,
- Generatoren ligger på moderne vis bag cylinderblokken for at vinde
nedlægnings-frihøjde!
- Og så er der lige det med den stive trekant opbyggede
Cantilever-bagsvinger, som jeg endda lige er blevet belært om af
dig/Rittig.

Endelig ligger der i Seca-designet, at forlygten er rektangulær i
modsætning til de tidligere modellers runde!

Ved købsplaner: Hold jer til Seca'en, også selvom de andre er en kende
billigere!
Ikke blot har den ry for soliditet; men det ER den nyeste og mest
velkørende!

--
Armand.

Fra : Morten Juel

Dato : 14-04-01 07:43

> Din Boldgade??
> Så gør det da ordentligt mand!
Hey !

ER den nyeste og mest
> velkørende!
[snip]
Hvis de skal ud og ha en MC i maks 25K klassen så kan de kun være scaen, de
andre koster ikke så meget.. så det kan kun blive secaen

Mvh
Morten

Fra : N/A

Dato : 14-04-01 11:05

Fra : Armand

Dato : 14-04-01 11:05

JR <jr@radmer.dk> skrev i en

nyhedsmeddelelse:9b86cm$1odf$9@news.cybercity.dk...

> Enig i det, du mangler bare at nævne at den gamle også fandtes som
XS360, > en cykel jeg kørte på en gang. Driftsikker, halvblød og
halvsløv, men absolut > lykken når man lige har fået råd til en 'rigtig'
MC

Hæ!
Grunden til mit eget focus på den "firkantede" XS 400'er er faktisk at
min første motorcykel var den flotte røde XS 360'er!!
For at forfølge historien yderligere: Motoren er faktisk en kopi af
Honda's alerede dengang gamle 360'er twin

--
Armand.

Fra : JR

Dato : 14-04-01 15:26

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:9b97gg$qb$2@news.cybercity.dk...

> [...]
> For at forfølge historien yderligere: Motoren er faktisk en kopi af
> Honda's alerede dengang gamle 360'er twin

Min var netop også den meget flotte Yamaha metalrød (det har flere af mine Yamaha'er været) og jeg kørte i 3 år omkring
20.000 km uden vrøvl. Kun én gang måtte den køres hjem af 3x34 da en bolt fra tændspolen havde gnavet sig gennem
hovedkablet og sprunget den store sikring. Den gode 3x34 nåede endda at køre op bag i en stakkels Fiat 127 med et ældre
ægtepar i på vej hjem - MC'en kom ikke til skade
JR

Fra : Armand

Dato : 14-04-01 22:12

JR <jr@radmer.dk> skrev i en

> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9b97gg$qb$2@news.cybercity.dk...

> Min var netop også den meget flotte Yamaha metalrød

Mener at det var den eneste farve indtil at 400'erne kom i metallic-grå
også :-/

>...................og jeg kørte i 3 år omkring 20.000 km uden vrøvl.

Og så var det lige at jeg måtte konsultere det foto af den som jeg netop
har scannet til mc-chaufførernes model-liste, og derfra husker
km-standen: 25.000:
[-opslag-]
Jo der står godtnok aug. '78 på'ed! Og det er vel godt nok eftersom at
den er købt fra ny i juli '77 !!
Jeg husker kun at den var hård imod platinerne, og at
reservedels-containeren ikke lige havde fulgt modellerne til Europa

--
Armand (der fulgte designet op med en XS 500'er i '79)

Fra : Jan Olsen

Dato : 14-04-01 00:44

"Jesper Pedersen" <knorsfis@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kigget på en xs400 med hvad er forskellen på en Seca og en ikke Seca?
> Er der andre forslag til en maskine i det prisleje? Hvad med Honda CB 400

hejsa jesper

Min første maskine var en xs 400. den kører godt og er nem at tumle som
nybegynder. sædehøjden er ok også for de lidt mere kortbenede.
Den er nem at reparere, da den kun har 2 'ben'...
Samlet set syns jeg det er en fin maskine, og så syn's jeg den er lidt
'nuttet' (jeg er en gammel nostalgiker)

mvh

Jan