Medlemsskab af a-kasse
Fra : Christian Poulsen

Dato : 15-10-03 02:18

Jeg er medlem af fk-ts.dk's a-kasse. Hvor langt tid skal jeg have været
medlem, før end at jeg kan få udbetalt ydelser fra a-kassen?

Fra : Henrik Petersen

Dato : 15-10-03 07:10

"Christian Poulsen" <deep@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er medlem af fk-ts.dk's a-kasse. Hvor langt tid skal jeg have været
> medlem, før end at jeg kan få udbetalt ydelser fra a-kassen?

2 år...så kan du få fat i 133000 om året.....bedre en SU. hihi
henrik

Fra : David T. Metz

Dato : 15-10-03 07:23

Henrik Petersen skriblede:
> "Christian Poulsen" <deep@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> 2 år...så kan du få fat i 133000 om året

1 år og op til 162.000. Men der er også krav om 1.924 timers arbejde
(fuldtid i et år)

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : David T. Metz

Dato : 15-10-03 07:23

Henrik Petersen skriblede:

Fra : Du.nk.

Dato : 15-10-03 16:37

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> 1 år og op til 162.000. Men der er også krav om 1.924 timers arbejde
> (fuldtid i et år)

Hvordan medregnes ferieafvikling og sygdom i de 1924 timer ??
Det er jo ikke muligt på et normalt arbejdsår at opnå 1924 timer - et år
består her af 37 timer * 52 uger, men der fragår ca. 7 uger til ferie og
skæve helligdage (samt sygdom). Dvs. timetallet kan vanskeligt komme over
1700 timer.

Venlig hilsen
Dunk

Fra : David T. Metz

Dato : 15-10-03 17:38

Du.nk. skriblede:
> "David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Dvs. timetallet kan
> vanskeligt komme over 1700 timer.

Ja, ferie, sygdom, omsorgsdage etc. tæller med.

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-10-03 16:02

Christian Poulsen wrote:

> Jeg er medlem af fk-ts.dk's a-kasse. Hvor langt tid skal jeg have været
> medlem, før end at jeg kan få udbetalt ydelser fra a-kassen?

Det kommer an på om du meldte dig i forlængelse af en kompetencegivende
uddannelse (som forresten har en varighed af mindst 18 måneder).

Eller om du "bare" meldte dig ind.

Du kan jo se min A-kasses oplysninger om hvordan og hvorledes systemet
er skruet sammen.
http://www.ca.dk/ydelser_regler/dagpenge/

Og ydelserne kan du se her:
http://www.ca.dk/ydelser_regler/ydelser/

Og det er de samme regler uanset A-kasse.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis