Procesteknik og procesøkonomi?
Fra : Ukendt

Dato : 14-10-03 23:36

Hej Gruppe

Er der en der kan forklare mig hvad emnet betyder i sammenhæng med en
begæring sendt til fogedretten anden gang?

JL:

Fra : Peter G C

Dato : 16-10-03 19:28

In news:3f8c7a36$0$29313$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Jesper Løvedal <Ingen email - ingen spam> typed:
> Hej Gruppe
>
> Er der en der kan forklare mig hvad emnet betyder i sammenhæng med en
> begæring sendt til fogedretten anden gang?

Dit spørgsmål er ikke helt let at forstå.

Generelt: proces er udtryk for det at føre retssag ved domstolene, herunder
gennem fogedretten.

Procesteknik er et mærkeligt udtryk, men har nok noget med det rent taktiske
at gøre.

Procesøkonomi handler om, hvorvidt det kan betale sig at gennemføre en
proces/retssag.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-03 16:30

> Dit spørgsmål er ikke helt let at forstå.

Jeg modtog et brev "cc" fra et advokatfirma som er sendt til fogedretten, da
de ønsker at begære en fogedsag mod mig, i forbindelse med en
markedsføringssag.
en uge efter modtager jeg et nogenlunde enslydende brev, dog med ovenstående
ord som begrundelse for en postgang.

> Generelt: proces er udtryk for det at føre retssag ved domstolene,
herunder
> gennem fogedretten.

Ja det er jeg bekendt med.

> Procesøkonomi handler om, hvorvidt det kan betale sig at gennemføre en
> proces/retssag.

Ja, ok..

> /Peter

Tak for svarene peter