Opbevaring af møbler
Fra : KC

Dato : 14-10-03 19:51

Hej NG

En "tidligere" ven har alle sine møber opmaganiseret i mit kælderrum. Der
har de nu været over et år. Har gentagne gange anmodet om at de bliver
fjernet, da jeg selv skal bruge pladsen. Hvilket de stadig ikke er. Vennen
er flyttet til Jylland og skriver idag at de ikke kan blive fjernet for hun
har ikke råd til at få dem fragtet derover (fra Slagelse).

Men jeg kan ikke have dem resten af min tid - Hvordan slipper jeg af med
dem/for hende til at afhente dem??

På forhånd tak

mvh

KC

Fra : Tommy Fer

Dato : 14-10-03 20:06

"KC" <kc_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> har ikke råd til at få dem fragtet derover (fra Slagelse).
>
> Men jeg kan ikke have dem resten af min tid - Hvordan slipper jeg af med

Har ingen juridiske svar til dig, men jeg ville.......

Sige til hende at enten får hun dem hentet ellers sælger du dem til
højstbydende og beholder pengene...

giv hende lidt 1 mdr eller 2 til at få dem fjernet....

mvh Tommy Fer

Fra : P. Larsen

Dato : 14-10-03 23:27

"KC" <kc_dk@hotmail.com> wrote in message news:bmhgi4$4eh$1@sunsite.dk...

> [...]
> har ikke råd til at få dem fragtet derover (fra Slagelse).
>
> Men jeg kan ikke have dem resten af min tid - Hvordan slipper jeg af med

Måske er mit svar ikke et juridisk svar, men er der nogen der tvinger dig
til at gøre det gratis? Skriv at det er da fint nok, sålænge hun fremover
betaler kr. 500 (eller ligne) per måned. Såfremt hun ikke betaler, kan du så
senere skrive at du vil sælge skidtet for at dække det beløb ind hun nu
skylder dig. Naturligvis ville jeg nok selv have taget (symbolsk) betaling
fra starten af, hvis jeg vidste det var et længere varende ophold i
kælderen - du betaler jo husleje/lån mv. for at have det rum, så i det
mindste skulle DE omkostninger blive dækket ind først.

Men der er absolut intet til hindre for, at du kræver en modydelse. Måske
vil det være motivation nok til at komme og afhente det, hvis regningen for
opmagsineringen er større end for Trans 3x34 eller hvad de nu hedder vil
tage for engangsforrestillingen.

Der BEHØVER jo ikke at gå jura i alt.

Mvh.
P. Larsen

Fra : KC

Dato : 19-10-03 17:49

"P. Larsen" <bitREMOVEdeb@hotmailREMOVE.com> skrev i en meddelelse

> [...]
for
> opmagsineringen er større end for Trans 3x34 eller hvad de nu hedder vil

Nej enig - men nu har jeg forsøgt i et år at få hende til at hente
møblerne - og kræve penge af en der iforvejn skylder mig og ikke har nogen
er jo formålsløst....

mvh

KC

Fra : P. Larsen

Dato : 20-10-03 19:53

"KC" <kc_dk@hotmail.com> wrote in message news:bn04lc$eam$1@sunsite.dk...

> [...]

> Nej enig - men nu har jeg forsøgt i et år at få hende til at hente
> møblerne - og kræve penge af en der iforvejn skylder mig og ikke har nogen

Korrekt. Men min pointe er, at du ved at kunne påvise at hun skylde et
pengebeløb for opbevaringen, dermed nemmere kan forsvare et salg for at få
dette pengebeløb (delvist) udbetalt.

--
Mvh.
P. Larsen