Min advokat har taget røven på mig....GRRR~
Fra : Jonas Hoffmann

Dato : 14-10-03 13:27

Jeg har sammen med min kæreste købt vores første hus sammen......og det er
jo dejligt...

Jeg spurgte så min ejdomsmæler til råds ang. advokat, om han kendte en god
en osv. Og han svarede promte "ja" de havde En der var rigtigt god til at
handle huse. Så ham tog vi!

Huset vi har købt har en lang overtagelses tid, pga. sælger har købt en
andels bolig der er ved at blive bygget.

Jeg fik så en dag et brev fra advokaten om at indflytnings datoen var rygget
1 måndede. GRRR....og jeg skulle ringe hvis jeg var utilfreds....Jeg ringede
samme dag som jeg fik brevet. Brokkede mig over at datoen var rykkede, men
min advokat forklarede mig at han havde gjort at hvad han kunne for at det
ikke skulle rykkes.

En lille uges tid efter finder jeg så ud af at min advokat også står for
sælges salg af huset....!!!, og han også står for sælges køb af andels
bolig!!!....GRRR......og det bliver være endnu....Advokaten har fanme også
penge i det der andels byggeri der ikke er færdig til tiden!!!! GRRRR

Jeg skiftede advokat med det samme!

Min "gamle" advokat har selvføldig sendt et brev videre til bolig mæleren om
at vi har accepteret at datoen var flyttet.....Han har dog ikke sendt nogen
kopi af dette brev til mig eller min bank. (brevet har han sendt samme dag
som han har sendt info til om at datoen var rykket!!

Hele problemet er nu iflg min nye advokat. At vi kan ikke ændre overtagelses
datoen pga. min "gamle-lorte-advokat" har sagt at vi accepterede at det var
rykket en mdr.

Hele denne sag kommer sku til at koste mig en del....Jeg skal jo have kurs
sikrede mit lån, betale en ekstra mdr. husleje, mm

Og jeg er første gangs køber, og trode ikke en advokat ville gå bag om
ryggen på mig på den måde. Så jeg er for at sige det på jysk....."pisse
hammerene sur"

mvh Jonas

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 14-10-03 13:32

In article <3f8beb9d$0$29359$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Jonas Hoffmann wrote:
> Jeg har sammen med min kæreste købt vores første hus sammen......og det er
> jo dejligt...
>
> Jeg spurgte så min ejdomsmæler til råds ang. advokat, om han kendte en god
^^^
det er ikke _DIN_ ejendomsmægler. Ejendomsmægleren er altid købers mand.

JonB

Fra : Sven Nielsen

Dato : 14-10-03 14:25

In article <slrnbonr57.6bv.bendtsen@brok.diku.dk>, bendtsen@diku.dk
says...

> det er ikke _DIN_ ejendomsmægler. Ejendomsmægleren er altid købers mand.

En køber kan da udmærket lade sig repræsentere af en ejendomsmægler.

Med venlig hilsen Sven.

Fra : Du.nk.

Dato : 14-10-03 15:54

Hoffmann wrote:

> ^^^
> det er ikke _DIN_ ejendomsmægler. Ejendomsmægleren er altid købers mand.

Mon ikke du mener at ejendomsmægleren er SÆLGERS mand !!
Du kan naturligvis hyre en mægler til at hjælpe med et køb, hvis det er det
du vil.

Venlig hilsen
Dunk

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 14-10-03 15:58

In article <3f8c0e20$0$27368$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Du.nk. wrote:

> [...]
>>

> Mon ikke du mener at ejendomsmægleren er SÆLGERS mand !!
> Du kan naturligvis hyre en mægler til at hjælpe med et køb, hvis det er det

nå ja, oops :)

JonB

Fra : rasmus

Dato : 14-10-03 13:37

"Jonas Hoffmann" <news@medietek.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bolig!!!....GRRR......og det bliver være endnu....Advokaten har fanme også
> penge i det der andels byggeri der ikke er færdig til tiden!!!! GRRRR

- jeg er helt sikker på at Advokatnævnet ikke vil se mildt på det. Snak med
din nye advokat - hvis din gamle advokat har kostet dig penge i renter eller
arbejde mv. tror jeg da der er basis for at slå ham lidt i hovedet. se
http://www.advokatnaevnet.dk/

ras

Fra : Jonas Hoffmann

Dato : 14-10-03 13:54

Jo jeg klager helt sikkeret over min avokat...Men det betaler vel ikke min
kurssikring, ekstra husleje!

Hele min mail var også mest for at komme af med en masse brok....

Og for at advare andre.

/Jonas

Fra : Tommy Fer

Dato : 14-10-03 14:31

> Og for at advare andre.
>
> /Jonas

Så sker der vel ikke noget ved at nævne ham med navn???

mvh Tommy Fer

Fra : Jonas Hoffmann

Dato : 14-10-03 14:33

Nej det gør der ikke...

Det drejer sig om jon søberg. Advokterne Søberg

Fra : Johan Wedell

Dato : 14-10-03 17:29

"Jonas Hoffmann" <news@medietek.dk> wrote in message
> Nej det gør der ikke...
>
> Det drejer sig om jon søberg. Advokterne Søberg

Du vil sikkert have det endnu bedre efter også at have nævnt
ejendomsmæglerfirmaet, som anbefalede advokaten, for har de mon ikke vidst
hvordan det hang sammen, eller burde have haft en mistanke?

Mvh Johan

Fra : rasmus

Dato : 14-10-03 15:15

"Jonas Hoffmann" <news@medietek.dk> skrev i en meddelelse
> Jo jeg klager helt sikkeret over min avokat...Men det betaler vel ikke min
> kurssikring, ekstra husleje!

- det skal du nu ikke være sikker på ... hvis advokaten har handlet for sin
egen vindings skyld fremfor det bedste for klienten, kan han pådrage sig et
erstatningsansvar ... snak med din nye advokat og advokatnævnet.

ras

Fra : Per Christoffersen

Dato : 15-10-03 08:46

> [...]
et
> erstatningsansvar ... snak med din nye advokat og advokatnævnet.

Advokatnævnet vil ikke kunne idømme en erstatning men kun en
disciplinærstraf af en elle anden art. Erstatningssagen skal køre som et
civilt søgsmål ved siden. I denne sag vil det da utvivlsomt hjælpe, hvis
nævnet har udtalt sig kritisk om advokatens handlemåde (hvis det må
inddrages). Det vil nævnet imidlertid være 9-12 måneder om at gøre...

/Per

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 15-10-03 09:21

In article <3f8cfb0d$0$27418$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Per Christoffersen wrote:

> "rasmus" <rasmus.carlsenX@tdcadsl.dk (fjern X)> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]
> nævnet har udtalt sig kritisk om advokatens handlemåde (hvis det må
> inddrages). Det vil nævnet imidlertid være 9-12 måneder om at gøre...

hvor lang tid vil en domstol være om at træffe en afgørelse ?

JonB

Fra : rasmus

Dato : 15-10-03 22:01

"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> Advokatnævnet vil ikke kunne idømme en erstatning men kun en
> disciplinærstraf af en elle anden art. Erstatningssagen skal køre som et
> civilt søgsmål ved siden.

- yeps

>I denne sag vil det da utvivlsomt hjælpe, hvis
> nævnet har udtalt sig kritisk om advokatens handlemåde (hvis det må
> inddrages). Det vil nævnet imidlertid være 9-12 måneder om at gøre...

- ja, men selv den skumleste advokat kan blive bange for nævnet. Alene
klagen kan hurtigt få sådan en til lommerne (med mindre han er het ufattelig
skummel og på vej til Spanien).

ras

Fra : Peter G C

Dato : 16-10-03 19:25

In news:3f8db59e$0$54848$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
rasmus <rasmus.carlsenX@tdcadsl.dk (fjern X)> typed:

[klip]

> - ja, men selv den skumleste advokat kan blive bange for nævnet.

Det tvivler jeg stærkt på - har aldrig hørt om en advokat der var bange for
nævnet.

> Alene
> klagen kan hurtigt få sådan en til lommerne (med mindre han er het
> ufattelig skummel og på vej til Spanien).

Aldrig i livet. De fleste betaler først når der er et juridisk grundlag for
kravet.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : David T. Metz

Dato : 14-10-03 15:26

Jonas Hoffmann kalligraferede, i
> Jo jeg klager helt sikkeret over min avokat...Men det betaler vel
> ikke min kurssikring, ekstra husleje!

Tal med din nye advokat om muligheden for at rejse erstatningskrav. Ud fra
det oplyste har din gamle advokat repræsenteret dig illoyalt.

David
--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : Nette

Dato : 14-10-03 16:35

"Jonas Hoffmann" skrev i en meddelelse
> Og jeg er første gangs køber, og trode ikke en advokat ville gå bag om
> ryggen på mig på den måde. Så jeg er for at sige det på jysk....."pisse
> hammerene sur"

Ikke et juridisk svar, men....

Jeg forstår dig fuldt ud. Tak fordi du delagtiggjorde vi andre i det, sådan
os, der engang skal være førstegangskøbere, ikke laver samme fejl.

Nette

Fra : David T. Metz

Dato : 14-10-03 17:02

Nette kalligraferede, i

> Jeg forstår dig fuldt ud. Tak fordi du delagtiggjorde vi andre i det,
> sådan os, der engang skal være førstegangskøbere, ikke laver samme
> fejl.

Rådet er: lyt aldrig til den ejd.mgl. du køber af. Bed ikke ham om
henvisninger.

David
--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : Nette

Dato : 15-10-03 11:29

"David T. Metz" skrev i en meddelelse news:bmh6m4$btd$1@sunsite.dk...
> Rådet er: lyt aldrig til den ejd.mgl. du køber af. Bed ikke ham om
> henvisninger.

Jeps, essensen burde jeg nok lige have haft med. Takker.

Nette

Fra : Carsten

Dato : 15-10-03 19:38

> [...]
> en osv. Og han svarede promte "ja" de havde En der var rigtigt god til at

Husk så en anden gang ikke at bruge advokater som ejendomsmægler henviser
til, hus ejendomsmægler er sælgers mand!

Da jeg købte hus valgte jeg en advokat jeg blev anbefalet af en bekendt om.
Da ejendomsmægler hørte hvem min advokat var som også var lokal, stivne han,
min advokat var kendt for at være meget grundig og han sagde sådan i spøg,
du vil da godt overtage huset til den tid du har sagt ike!

Jeg havet et møde med advokaten, han forklaret mig som første gangs hus
køber hvad for låne type der var bedst, fandt en bank der kunne give mig et
100% lån på pantebrev, et godt forsikringsselskab til ejerskifte forsikring,
alt meget bedre og billiger en hvad ejendomsmægler kunne tilbyde

Den advokat var alle 8000 kr. værd!

Carsten