Sagsomkostninger
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-10-03 12:13

Jeg lavede for et stykke tid siden et forlig med en bank.
Dette forlig indeholdt bl.a. at gælden stod uforrentet.

Da jeg ikke kunne betale af på gælden mente banken og deres advokat at
forliget ikke blev overholdt, hvorfor jeg skulle betale renter. Dette påstod
jeg ikke var korrekt. Samt at de havde gælden til at stå lidt for højt. Jeg
skrev til bankens advokat at jeg gerne ville skrive under på, at jeg skyldte
dem den sum, som jeg mente + 0 renter

Dette var ikke godt nok for dem, så jeg var i retten i forrige uge.
De forlagde deres sag, jeg min, og det blev aftalt, at vi skulle mødes igen i
næste uge.

Nu er der så kommer et brev, hvori der står at banken acceptere, at jeg kun
skylder dem det, som jeg hele tiden har sagt + at gælden henstår uforrentet.
Dvs. at der er blevet afsagt dom over det, som jeg hele tiden har sagt +
tilbudt at skrive under på, så sagen ikke skulle i retten.

Men jeg er blevet dømt til at betale sagsomkostninger på 5.000 kr.
Jeg synes ikke at dette er rimeligt, at dommen siger det, som jeg hele tiden
har sagt.

Er det rimeligt, at jeg er dømt til at betale sagsomkostningerne?
Har banken ret til at tage sagen i retten for mine penge, når jeg tilbyder at
underskrive et forlig/gældserklæring...?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-03 17:24

"Morten Fruergaard" <mit fornavn@mit efternavn.com> wrote in message
> [...]
Jeg
> skrev til bankens advokat at jeg gerne ville skrive under på, at jeg

Var der i forliget indgået nogen aftale om, hvordan og hvornår gælden skulle
afvikles?

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
Journalist, www.budstikken.com
chefredaktør, www.unfairpris.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-10-03 22:28

"Jesper Brock" <jesper.brock[at]mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Var der i forliget indgået nogen aftale om, hvordan og hvornår gælden skulle
> afvikles?

Nej. Det var nævnt andet sted, men ikke under betingelserne for forliget..

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Peter G C

Dato : 14-10-03 18:39

In news:bmgloc$o4b$1@sunsite.dk,
Morten Fruergaard <mit fornavn@mit efternavn.com> typed:

[klip]

> [...]
> hele tiden har sagt.
>
> Er det rimeligt, at jeg er dømt til at betale sagsomkostningerne?

Det er svært at sige - omkostningsbeløbet virker også lidt mærkeligt.

> Har banken ret til at tage sagen i retten for mine penge, når jeg
> tilbyder at underskrive et forlig/gældserklæring...?

Ja.

Du kan i øvrigt næppe anfægte omkostningsbeløbet alene.....

Næste gang - ring til mig så vi kan snakke om sagen.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-10-03 22:32

> Det er svært at sige - omkostningsbeløbet virker også lidt mærkeligt.

Hvorfor?

> Du kan i øvrigt næppe anfægte omkostningsbeløbet alene.....

Ok. Synes bare, at når det var dem, der havde lyst til at få sagen i retten,
og jeg så bliver dømt til det, som jeg hele tiden har tilbudt at skrive under
på, så synes jeg bare, at det er underligt, at jeg skal betale
sagsomkostningerne, da jeg - som jeg ser på det - vandt sagen.

> Næste gang - ring til mig så vi kan snakke om sagen.

Næste gang jeg skal i retten, eller i stedet for dette indlæg.. ?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Peter G C

Dato : 15-10-03 09:46

"Morten Fruergaard" <mit fornavn@mit efternavn.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> Hvorfor?

Hvad er sagsgenstanden?

> [...]
> på, så synes jeg bare, at det er underligt, at jeg skal betale
> sagsomkostningerne, da jeg - som jeg ser på det - vandt sagen.

Du vinder ikke når du bliver dømt til at betale eller anerkender modpartens
påstand.

> Næste gang jeg skal i retten, eller i stedet for dette indlæg.. ?

Vælg selv

/Peter

--
http://www.grauslund.com