Våbenloven ?
Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-10-03 08:36

Jeg har ledt lidt... og været ude af stand til at finde den
relevante paragraf..

Mig bekendt er det ulovligt at køre omkring med attrap-våben
monteret på diverse veterankøretøjer... blandtandet skulle et medlem
af Nimbus-klubben have fået en ret stor betinget straf for at køre
omkring med en kopi af et Madsen Rekylgevær (som var meget passende
på et militærkøretøj fra den årgang).

Derfor har jeg overvejet at udstyre den gamle militærmaskine jeg er
igang med at genopbygge med en sortmalet 1½ SuperSoaker.. (hvilket
jo nok skal vække opsigt

Men er det mon også ulovligt at køre omkring med en vandpistol?

En henvisning til den relevante paragraf ville være herlig..

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 14-10-03 12:31

On 14 Oct 2003 07:35:42 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Derfor har jeg overvejet at udstyre den gamle militærmaskine jeg er
>igang med at genopbygge med en sortmalet 1½ SuperSoaker.. (hvilket
>jo nok skal vække opsigt

ring og spørg poltiet det kan være du skal anskaffe dig en blan våben
tilladelse selv om det ikke er det samme som en attrap men - det ville
nok være smart at få et parpir på det .....

--
Mv.
Bo M Mogensen

Stina Hofmann :"I øvrigt er det vigtigere at have en god røv, for brystmålet kræver at
de kigger op når man går forbi, mens røven kan registreres ud ad
øjenkrogen, mens de stadig fokuserer på skærmen."