|
| når et firma går falit går ens garenti på ~ Fra : Chokmah |
Dato : 13-10-03 18:14 |
|
Vare samme vej ....?
jeg har en del vare fra blue/data tel ....som jeg har købt i folhaven
137 -Valby - de svare stadigt på tlf. 36 44 04 21 -som godt nok er overtaget
af nogen andre de havde tidligere et samarbejde med det nu konkurs ramte
Blue tel !
jeg sider så her med kvittering på en 128 Blok ram og en brænder... begge
dele henholdsvis død og defekt ....
jeg sider så og tænker nå ja ski`være med de ram ... men den brænder ville
jeg da gerne ha lavet ..
hvad skal jeg gøre ??
Mv.
Bo M Mogensen
| |
Du.nk. (13-10-2003)
| Kommentar Fra : Du.nk. |
Dato : 13-10-03 18:25 |
|
"Chokmah" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse
news:N3Bib.2847185$Bf5.390433@news.easynews.com...
> Vare samme vej ....?
>
> jeg har en del vare fra blue/data tel ....som jeg har købt i folhaven
> 137 -Valby - de svare stadigt på tlf. 36 44 04 21 -som godt nok er
overtaget
> af nogen andre de havde tidligere et samarbejde med det nu konkurs ramte
> Blue tel !
>
> jeg sider så her med kvittering på en 128 Blok ram og en brænder... begge
> dele henholdsvis død og defekt ....
>
> jeg sider så og tænker nå ja ski`være med de ram ... men den brænder ville
> jeg da gerne ha lavet ..
>
> hvad skal jeg gøre ??
>
Er firmaet konkurs kan du lægge et krav ind mod boet - måske får du et
mindre beløb af et antal år.
Du kunne også glemme alt om det og købe dig en ny brænder nu.
Venlig hilsen
Dunk
| |
Chokmah (13-10-2003)
| Kommentar Fra : Chokmah |
Dato : 13-10-03 18:43 |
|
"Du.nk." <09125VAK5@iname.com> skrev i en meddelelse
news:3f8adff0$0$45322$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > jeg sider så og tænker nå ja ski`være med de ram ... men den brænder
ville
> > jeg da gerne ha lavet ..
> >
> > hvad skal jeg gøre ??
> >
>
> Er firmaet konkurs kan du lægge et krav ind mod boet - måske får du et
> mindre beløb af et antal år.
firmaet er nedlagt og flyttet til tyrkiet !
> Du kunne også glemme alt om det
de må jo have fået det et sted fra som man well normalt sender defekte vare
retur til ?
> og købe dig en ny brænder nu.
jeg har 3 ... nej jeg har sgu 5 hvor af de 2 virker 2 kan reperes en det kan
ikke betale sig den sal sættes på et scasi kort
Mv.
Bo M Mogensen
| |
Rasmus (13-10-2003)
| Kommentar Fra : Rasmus |
Dato : 13-10-03 20:20 |
|
"Chokmah" <chokmah@spamcop.net> wrote in message
news:N3Bib.2847185$Bf5.390433@news.easynews.com...
> Vare samme vej ....?
>
> jeg har en del vare fra blue/data tel ....som jeg har købt i folhaven
> 137 -Valby - de svare stadigt på tlf. 36 44 04 21 -som godt nok er
overtaget
> af nogen andre de havde tidligere et samarbejde med det nu konkurs ramte
> Blue tel !
>
> jeg sider så her med kvittering på en 128 Blok ram og en brænder... begge
> dele henholdsvis død og defekt ....
>
> jeg sider så og tænker nå ja ski`være med de ram ... men den brænder ville
> jeg da gerne ha lavet ..
>
> hvad skal jeg gøre ??
Finde ud af om producenten yder garanti, ved f.eks at kontakte dem
direkte....
.....på noget ram yder producenten f.eks 10 års garanti
mvh
Rasmus
| |
Andy (13-10-2003)
| Kommentar Fra : Andy |
Dato : 13-10-03 20:27 |
|
> Vare samme vej ....?
Bo, er du flink at skrive hele spørgsmålet i emnelinjen... Det med at dele
det op, er for at sige det rent ud pisse irriterende.
Hvis du giver folk muligheden for at se hele spørgsmålet, så kan de nemmere
vurdere om de kan svare på det, uden at skulle åbne det.
Andy
| |
Povl H. Pedersen (13-10-2003)
| Kommentar Fra : Povl H. Pedersen |
Dato : 13-10-03 20:58 |
|
On 2003-10-13,
Chokmah <chokmah@spamcop.net> wrote:
> Vare samme vej ....?
>
> jeg har en del vare fra blue/data tel ....som jeg har købt i folhaven
> 137 -Valby - de svare stadigt på tlf. 36 44 04 21 -som godt nok er overtaget
> af nogen andre de havde tidligere et samarbejde med det nu konkurs ramte
> Blue tel !
>
> jeg sider så her med kvittering på en 128 Blok ram og en brænder... begge
> dele henholdsvis død og defekt ....
>
> jeg sider så og tænker nå ja ski`være med de ram ... men den brænder ville
> jeg da gerne ha lavet ..
>
> hvad skal jeg gøre ??
Ved produktansvar kan du gå tilbage til producenten, eller til
forhandleren efter eget valg. Jeg vil tro du kan gore det samme med
de defekte ting. Det er ihvertfald værd at prove for de 500 kr en brænder
+ 128MB koster i dag.
| |
Rune Wold (13-10-2003)
| Kommentar Fra : Rune Wold |
Dato : 13-10-03 22:50 |
|
Povl H. Pedersen wrote:
[klip]
> Ved produktansvar kan du gå tilbage til producenten, eller til
> forhandleren efter eget valg. Jeg vil tro du kan gore det samme med
> de defekte ting.
Produktansvaret omfatter ikke skader på selve den defekte ting.
/Rune Wold
--
Punani: "poo-na-nee"
Hawaiian (lit. Heavenly flower), derived from pua (blossom);
nani (glory, splendor, heavenly), Meaning female genitals,
sexually receptive female or sexual intercourse.
| |
Bo M Mogensen (14-10-2003)
| Kommentar Fra : Bo M Mogensen |
Dato : 14-10-03 00:46 |
|
On Mon, 13 Oct 2003 23:50:28 +0200, Rune Wold <nospam@nospam.dk>
wrote:
>Povl H. Pedersen wrote:
>
>[klip]
>
>> Ved produktansvar kan du gå tilbage til producenten, eller til
>> forhandleren efter eget valg. Jeg vil tro du kan gore det samme med
>> de defekte ting.
>
>Produktansvaret omfatter ikke skader på selve den defekte ting.
der er ikke tale om en skade der er tale om at varen er skadet den
ikke længer inden for den 2 år s garenti periode !
ja ja det er ikke jorden undergang det er en no name til 450 kr ...
det ku jo ha været et bundkort m cpu til 5000 kr - så havde det været
meget TRÆLS .... men derfor skal ret da nu stadigt være ret imho.
problemet er nu bare det at jeg såre enkelt ikke ved hvem producenten
er fordi de ville sikkert bytte den uden at hæve et øjnbryn !
--
Mv.
Bo M Mogensen
I KNOW IT'S THE LAST DAY ON EARTH -
WE'LL BE TOGETHER WHILE THE PLANET DIES
I KNOW IT'S THE LAST DAY ON EARTH -
WE'LL NEVER SAY GOODBYE
| |
Rune Wold (14-10-2003)
| Kommentar Fra : Rune Wold |
Dato : 14-10-03 07:40 |
|
Bo M Mogensen wrote:
[klip]
> der er ikke tale om en skade der er tale om at varen er skadet den
> ikke længer inden for den 2 år s garenti periode !
Det havde jeg forstået, og det er lige præcis disse tilfælde, der ikke er
omfattet af produktansvaret.
[klip]
> problemet er nu bare det at jeg såre enkelt ikke ved hvem producenten
> er fordi de ville sikkert bytte den uden at hæve et øjnbryn !
Medmindre producenten har afgivet en garanti, som også du kan støtte ret
på, så kan du godt glemme alt om at rette krav mod denne.
/Rune Wold
| |
Bo M Mogensen (14-10-2003)
| Kommentar Fra : Bo M Mogensen |
Dato : 14-10-03 00:51 |
|
On Mon, 13 Oct 2003 19:58:02 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<pope@home.terminal.dk> wrote:
>Ved produktansvar kan du gå tilbage til producenten, eller til
>forhandleren efter eget valg. Jeg vil tro du kan gore det samme med
>de defekte ting. Det er ihvertfald værd at prove for de 500 kr en brænder
>+ 128MB koster i dag.
jamen så afgjort jeg aner bare ikke hvor den skal føres tilbage til
den er MADE IN china :) ? i april 2002 ... jeg kan selvføligt sende
den ind til forbruger styrlesen - de må ku finde ud af det .... den er
jo ikke helt død den kan bare ikke skubbe skuffen ud mere ... hvilket
i sagens natur gør den uanvendelig ..........sagen er bare hvis man
skal have en jordisk chanse for at få sligt byttet så skal man ikke
slev begynde at prøve sig frem - der brændte jeg nallerne på en dyr
walkmann der gik i stykker på en en rejse u sydamerika hvor jeg fik
den reperet nødtørfitikt lokalt .... men det holdte jo ikke så dækker
garentien sgu ikke >:(
--
Mv.
Bo M Mogensen
I KNOW IT'S THE LAST DAY ON EARTH -
WE'LL BE TOGETHER WHILE THE PLANET DIES
I KNOW IT'S THE LAST DAY ON EARTH -
WE'LL NEVER SAY GOODBYE
| |
|
|