unges rettigheder
Fra : den glade dreng

Dato : 11-10-03 22:53

Hejsa

Hvilke rettigheder har unge mellem 16 og 18 år, hvis de bor på et
opholdssted?

Kan det sted stille så oldnordiske regler, som gør at de pågældende mere
eller
mindre får ødelagt deres sociale liv?

Jeg kan oplyse det drejer sig om en 16 årig pige, som er kommet til dette
sted
fordi hun ikke kan sammen med moderens nye kæreste.

Så hvilke rettigheder har hun? kan de nærmest næsten spærre hende inde?

VH

Per

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 13-10-03 14:29

den glade dreng wrote:

> Hvilke rettigheder har unge mellem 16 og 18 år, hvis de bor på et
> opholdssted?

Tja, efter min mening, absolut ingen..

> Kan det sted stille så oldnordiske regler, som gør at de pågældende mere
> eller
> mindre får ødelagt deres sociale liv?

Og der er noget med vodka osv..

> [...]
> fordi hun ikke kan sammen med moderens nye kæreste.
>
> Så hvilke rettigheder har hun? kan de nærmest næsten spærre hende inde?

Helt grundliggende, ingen, hun er under forsøgelsespligt..

Tja, du har naturligvis en realistisk vurdering af situationen, så det
er alene begrundet i, at hun alene har ret,
til at bestemme, -- uden at betale for sig sin egen mening,
enten må hun acceptere at andre betaler for hendes ophold, hendes mor,
ellers må hun selv klare det..

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Kristian Ørmen Peder~

Dato : 13-10-03 19:50

> Tja, efter min mening, absolut ingen..
Snakker vi meninger eller jura?

> Og der er noget med vodka osv..
Hvad bygger du lige det på?

Fra : den glade dreng

Dato : 13-10-03 21:04

"Kristian Ørmen Pedersen" <koep@koep.net> skrev i en meddelelse

> Snakker vi meninger eller jura?

Jeg snakker jura

Vh

Per

Fra : Kristian Ørmen Peder~

Dato : 14-10-03 14:38

> Jeg snakker jura

Jeg tænkte også på Per der begyndte at blande personlige holdninger ind

Fra : Per Christoffersen

Dato : 14-10-03 14:42

> Jeg tænkte også på Per der begyndte at blande personlige holdninger ind

Det må være Erik du tænkte på...

/Per

Fra : Kristian Ørmen Peder~

Dato : 14-10-03 19:06

> Det må være Erik du tænkte på...

DOH! Ja selvfølgelig

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-10-03 09:07

"Erik G. Christensen" wrote:

> Helt grundliggende, ingen, hun er under forsøgelsespligt..

du mener forhåbentlig: forsørgelsespligt

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
Mennesket er det eneste pattedyr, der er nået

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-10-03 09:18

den glade dreng wrote:

> Kan det sted stille så oldnordiske regler, som gør at de pågældende mere
> eller
> mindre får ødelagt deres sociale liv?

Nævn lige nogen af disse /oldnordiske regler/.

Du skal jo lige regne med, at teenagere jo ofte mener, at alt hvad folk
over 25 år laver er /oldnordisk/, men det i bund og grund er fornuftige
regler.

> Jeg kan oplyse det drejer sig om en 16 årig pige, som er kommet til dette
> sted
> fordi hun ikke kan sammen med moderens nye kæreste.

Der må være mere i det end "man ikke kan sammen med" en anden person.