email reklame
Fra : Christian buhrkall

Dato : 11-10-03 19:34

tænkt situation.

Jeg starter et firma som sælger edb udstyr.
må jeg via email kontakte fx computerforeningers bestyrelse, og dels
gøre opmærksom på min eksistens, og dels tilbyde dem en rabatordning til
deres medlemmer?

Fra : Per Christoffersen

Dato : 11-10-03 19:43

"Christian buhrkall" <darkwing@hco.kollegienet.dk> wrote in message
> [...]
> må jeg via email kontakte fx computerforeningers bestyrelse, og dels
> gøre opmærksom på min eksistens, og dels tilbyde dem en rabatordning til

Nej.
Du skal læse markedsføringslovens § 6A, som forbyder den slags uanmodede
henvendelser.
I første omgang må du nøjes med passiv markedsføring, eller ty til en
udsendelse med gammeldags papirbrev.

/Per

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-10-03 08:21

Per Christoffersen skrev:

>I første omgang må du nøjes med passiv markedsføring, eller ty til en
>udsendelse med gammeldags papirbrev.

Der skal han også læse markedsføringsloven. Der er f.eks.
Robinsonlisten at tage hensyn til.

--
Bertel

Fra : Per Christoffersen

Dato : 12-10-03 10:56

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message

> Der skal han også læse markedsføringsloven. Der er f.eks.
> Robinsonlisten at tage hensyn til.

Mnja...
Jeg udelod den, fordi Christian ikke har skrevet noget om henvendelse
direkte til forbrugere/enkelt personer. Jeg vil ikke umiddelbart forudsætte,
at en henvendelse til en forening via dens bestyrelse er omfattet af
Robinsonlisten, men jeg vil ikke æde en gammel hat på det...

/Per