Tabt arbejdsfortjeneste
Fra : Jynis

Dato : 11-10-03 07:02

Efter et neget kort brev om at forsikrings selskabet har besluttet at stille
sagen i bero til årsdagen efter ulykken, har de også standset unbetalingen
af tabt arbejdsfortjeneste, det sidste har min søn ikke fået noget at vide
om. Der er bare ikke kommet penge for september endnu, og i en henvendelse
til forsikringen siger de blot at sagen er stillet i bero og de har hørt at
han har foet det bedre, så de mener ikke han skal have udbetalt mere.
Han går på teknisk skole som genoptræning, menhar svært ved at klare det
fysisk. Han er ikke rask meldt og kan stadig ikke klare et fuldtids arbejde.
Kan man så bare standse udbetalingen og uden at give besked herom. Det skal
siges at han er 17 år og ikke kan få sygedagpenge , ej heller biståndshjælp.
Håber på et svar med gode råd om hvad vi gør.
Mvh,

--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : MAndersen

Dato : 11-10-03 07:08

"Jynis" <jynisFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> siges at han er 17 år og ikke kan få sygedagpenge , ej heller
biståndshjælp.
> Håber på et svar med gode råd om hvad vi gør.

Jeg går udfra at vi taler om en uarbejdsdygtighedsforsikring (har mange
navne).

Forsikringsselskabet kan stoppe udbetalingen. Imidlertid søger selskabet
information fra læger m.m., og I bør presse på sagen for at få genoptaget
udbetalingen. Hvis han ikke er så uarbejdsdygtig som forsikringen/policen
kræver, stoppes udbetalingen. Hedder policen f.eks. min. 2/3 uarbejdsdygtig
og han nu kun er 50% uarbejdsdygtig, ja så opfylder han ikke betingelserne
for at få udbetaling. Hvis det senere viser sig at forsikringsselskabet
skulle udbetale nu, ja så kommer pengene senere med renter.

--
MAndersen
Dørtrinet til visdommens tempel er

Fra : Jynis

Dato : 11-10-03 09:36

> [...]
> for at få udbetaling. Hvis det senere viser sig at forsikringsselskabet
> skulle udbetale nu, ja så kommer pengene senere med renter.

Det hedder tabt arbejdsfortjeneste. Det andet ord har ikke været nævnt. Jeg
ved ikke hvad der står i bilistens forsikringspolice . Kun at han straks
påtog sig hele skylden og hans forsikringsselskab aksepterede hans ansvar.
Kan de bare standse udbetalinden uden først at gøre opmærksom på dette. Min
søn regnede med denne udbetaling, og har nu ikke noget at betale sine
udgifter med.
Forsikringsselskabet har fået udtalelse fra neorologen, men han er langt
fra meldt rask.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 11-10-03 09:28

On Sat, 11 Oct 2003 10:36:08 +0200, "Jynis" <jynisFJERN@tdcadsl.dk>
wrote:

-----klip---------
> [...]
>udgifter med.
> Forsikringsselskabet har fået udtalelse fra neorologen,
Hvad udtaler denne neorolog ?

>men han er langt fra meldt rask.
Hvem siger dette, dig, din søn, en lægelig ekspertise eller ?

Hvis din søns skade er alvorlig og det kan tænkes at han kan have
pådraget sig varige men, bør i kontakte en advokat med forstand på
dette. Advokater koster penge, men de kan være givet godt ud.

/Hans

Fra : MAndersen

Dato : 11-10-03 11:59

"Jynis" <jynisFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> udgifter med.
> Forsikringsselskabet har fået udtalelse fra neorologen, men han er langt

Okay, jeg havde ikke fanget at det var en ansvarssag - her gælder de 66,66%
ikke.

Jeg ville gøre som Hans K. skriver, kontakt en advokat, eller afvent næste
lægeudtalelse. Der må sættes en mengrad og en invaliditetsgrad på din søns
skade, når det er sat skal der udbetales penge

Fra : Jynis

Dato : 12-10-03 07:41

"MAndersen" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lægeudtalelse. Der må sættes en mengrad og en invaliditetsgrad på din søns
> skade, når det er sat skal der udbetales penge

Tak ,for gode råd. Jeg vil finde en advokat. Forsikringsselskabet har
desvære ikke det bedste ry.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Anders S...

Dato : 13-10-03 13:46

"> Tak ,for gode råd. Jeg vil finde en advokat. Forsikringsselskabet har
> [...]

Sjovt som forsikringsselskaber har det med at blive medgørlige når der
kommer en advokat ind i sagen.
De betalte min advokat efter at jeg først havde fået afslag på erstatning og
derefter fandt en advokat som skaffede mig en erstatning.

MVH
Anders