Inkasso hjælp
Fra : Anja

Dato : 10-10-03 21:39

Jeg har en dansk ven som sidder på Tastmanien og som har et mellemværende
med "ven" - han har skrevet dette brev til mig for at få hjælp men jeg ved
ikke hvad jeg skal råde ham til... Beløbet det drejer sig om ligger omkring
de 300000.-kr
Hvad kan jeg henvise ham til? Er det muligt at få hjælp fra et inkasso firma
når man ikke er bosat i Dk? Jeg vil gerne hjælpe min ven men jeg ved
simpelhen ikke hvordan...
Anja

Allerhjerteste Hjerte - altbedårende Anja!
Jeg har svært brug for en hjælpende hånd: -en 'ven', som jeg har lånt en
betragtelig sum penge, blev pludselig slagen med døvstumhed, da jeg venligt
anmodede ham om at foreslå en ordning, hvorefter jeg kunne få mine penge
hjem - og som han selv kunne overholde.Jeg har skrevet til ham - og intet
svar fået. Jeg fik fat i ham per telefon og han invilligede i at 'gøre noget
positivt' ved sagen. - Indtil nu har jeg intet hørt fra ham. - Jeg har
skriftlige beviser for, at han har lånt pengene af mig og ville lave en
ordning med min bank (i Ebeltoft) om tilbage- betaling.
Kan Du hjælpe mig? - Jeg skulle helst indgå en aftale med et håndfast
incasso-firma,som effektivt vil kunne få ham til at betale. Der skal
utvivlsomt andet & mere til end venlige påmindelser & rykkerbreve. - Han
anvendte de penge, han lånte af mig til at fremme en forretning, der gik ud
på oprettelse af et fødevarefirma, til at erhverve sig et hus for. -
Gider Du tænke lidt over mit dilemma og lade mig tilflyde Din uforbeholdne
mening om, hvad jeg eventuelt skulle gøre?
Love -

--
Tjek www.holdum.dk det kan være vi lige har det du mangler...

Fra : Henning Makholm

Dato : 10-10-03 22:42

Scripsit "Anja" <salg@holdum.dk>

> [...]

> Hvad kan jeg henvise ham til? Er det muligt at få hjælp fra et inkasso firma
> når man ikke er bosat i Dk? Jeg vil gerne hjælpe min ven men jeg ved

Hvis skyldernen bor i Danmark kan en udenlandsk kreditor godt
retsforfølge ham her, og beløbet lyder stort nok til at det godt kan
betale sig at undersøge sagen nærmere. Men han/I skal nok hellere have
fat i en advokat end et inkassobureau. Bl.a. har I nok brug for at få
vurderet om det skriftlige bevismateriale I har er tilstrækkeligt til
evt. at føre retssag med uden at din ven bliver nødt til at tage til
Danmark og vidne i retten (ellers kunne det let ende som dårlige penge
efter gode, hvis skyldneren ikke har nogen penge).

Advokatfirmaer kan du finde i lokaltelefonbogen eller på
www.advokey.dk, hvor du kan søge efter firmaer nær skyldners adresse
der gør det i inkasso.

--
Henning Makholm "- Or hast thee (perverted) designs
to attempt (strange, hybrid) procreation

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 11-10-03 13:38

> [...]

> efter gode, hvis skyldneren ikke har nogen penge).
>
> Advokatfirmaer kan du finde i lokaltelefonbogen eller på

Mange tak for din hjælp - jeg har sendt dit svar afsted så må han jo selv
tage en beslutning om hvordan han vi gøre det her... Jeg vil lige sige at
min ven er en alderne mand på knabt 80 år så det er ikke så let for ham at
mestre turen til dk men vi må se - du skal ihvertfald have tak.
Hilsen
Anja

Fra : Jakob Paikin

Dato : 11-10-03 16:34

On Sat, 11 Oct 2003 14:37:56 +0200, "Jesper Pedersen" <salg@holdum.dk>
wrote:

> [...]
>min ven er en alderne mand på knabt 80 år så det er ikke så let for ham at
>mestre turen til dk men vi må se - du skal ihvertfald have tak.

Hvis der er skriftlig dokumentation for kravet (herunder at det var et
lån), behøver kreditor (din ven) ikke rejse til Danmark for at få
sagen ført.

Jeg har selv et par sager for udenlandske klienter, der ikke har været
i Danmark.

--
Jakob Paikin, advokat
Advokatkontoret Fabritius Tengnagel & Heine. www.dklaw.dk

Bemærk at ovenstående ikke er egentlig advokatrådgivning, samt i øvrigt er min personlige opfattelse og ikke nødvendigvis advokatkontorets.