Statstidende
Fra : Tom

Dato : 10-10-03 14:51

Hej

I forbindelse med min fars død fik vi en artikel i statstidende med at krav
mod boet skulle være indgået inden for 3. måneder.
Nu her 3½ måned efter kommer forsikringsselskabet og mener at de har krav om
udgifterne til bortskaffelse af bilen som min far var fører af.

Er forsikringen berettiget til det når fristen er udløbet?

--
Tom

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 13-10-03 14:16

Tom wrote:

> [...]
> udgifterne til bortskaffelse af bilen som min far var fører af.
>
> Er forsikringen berettiget til det når fristen er udløbet?

Aner det ikke, da jeg heldigvis ikke er jurist

Men har du snakket med dem -forsikringen- om det ?

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Else Holm

Dato : 13-10-03 15:24

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Aner det ikke, da jeg heldigvis ikke er jurist
>
> Men har du snakket med dem -forsikringen- om det ?

Det kunne godt være rigtigt, for det er ikke et gammelt krav men en
slags boudgift, som har en anden status. Spørg eventuelt i
skifteretten - de kan fortælle dig det.

--
Else