landsskatteretten
Fra : PS

Dato : 09-10-03 12:21

Heysan!

Vi har en haft en sag kørende med vores kommune fra indkomstår 2000. Denne
sag er der nu blivet sagt dom i. Vi fik medhold i alt og det er jo fint nok.

Med de penge vi har indbetalt og nu skal havde igen, hvor længe må kommunen
beholde dem fra der er afsagt dom i landsskatteretten til vi skal havde dem?

Jeg går udfra at der som i andre tilfælde hvor man betaler for meget til det
offenlige ryger renter på, men hvor meget ryger der på i renter i disse
sager. Mener vi betalte disse penge engang i 2001 - 2002, så der snakker vi
jo snart en 1½ års tid...

På forhånd tak

PS

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-10-03 13:38

PS wrote:

> [...]
> sager. Mener vi betalte disse penge engang i 2001 - 2002, så der snakker vi

Mon ikke det er noget lignende som man får når man for Overskydende
skat.

Der får man 2% skattefrit tillæg.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis

Fra : Poul Christensen

Dato : 09-10-03 19:16

"PS" <mcp@ofir.dk> wrote in news:bm3g9o$i5r$1@news.net.uni-c.dk:

> Vi har en haft en sag kørende med vores kommune fra indkomstår 2000.
> Denne sag er der nu blivet sagt dom i. Vi fik medhold i alt og det er
> jo fint nok.
Lige til orientering, så er Landskatteretten trods navnet ikke en
domstolen et administrativt organ, der afsiger kendelser.

> Med de penge vi har indbetalt og nu skal havde igen, hvor længe må
> kommunen beholde dem fra der er afsagt dom i landsskatteretten til vi
> skal havde dem?

Skattevæsenet har en periode til at overveje anke

> [...]
> renter i disse sager. Mener vi betalte disse penge engang i 2001 -
> 2002, så der snakker vi jo snart en 1½ års tid...
2 pct. i fast tillæg + 0,6 pct. pr måned efter 1. oktober 2001
Hvis den skat som du skal have tilbage er betalt som restskat er der vist
nogle reguleringer frem og tilbage som jeg ikke lige husker

Poul C
poulchr03@ofir .dk

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 13-10-03 14:07

PS wrote:

> [...]
> sager. Mener vi betalte disse penge engang i 2001 - 2002, så der snakker vi

Efter ca år 2000 er der rimelig symmetri, med en forudsætning om, at det
er indlånsrenter, du sammenligner med. (endda overskud

Men det er møj kryptisk, så jeg har et regneark til beregning, lavet
indenfor de seneste dage pga af dagpengesagen.

Nå, ikke interessant her..

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.