Inkasso - universal telecom
Fra : Kenneth Andersen

Dato : 07-10-03 14:13

Det er jo mig der har problemer med de platugler.

Den 1. regning de sendte var for en eller anden periode op til 1 uge før jeg
fik regningen hvor jeg straks opsagde alt hvad der kunne opsiges.

Men i den uge der ikke var dækket har de så forsøgt at opkræve mig 35 kr
for.

Denne vil jeg selvfølgelig heller ikke betale - så nu har de bare startet 2
inkassosager!

Er det korrekt af dem at starte 2 sager og dermed tilskrive 4 x
rykkergebyrer, 2 x inkassoomkostninger, for det samme *påståede* abbonement?

Fra : Andy

Dato : 08-10-03 06:20

> [...]

> Er det korrekt af dem at starte 2 sager og dermed tilskrive 4 x
> rykkergebyrer, 2 x inkassoomkostninger, for det samme *påståede*

Hvis abbonementet er *påstået*, hvorfor opsiger du det så?

Andy

Fra : Kenneth Andersen

Dato : 08-10-03 17:27

Fordi de jo mente jeg havde et...!

Fra : Hans

Dato : 08-10-03 17:45

"Kenneth Andersen" <dengiftigemand@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Fordi de jo mente jeg havde et...!

Den er altså hel gal - Man kan ikke opsige noget man ikke har. Det er
simpelthen en umulighed.

/ Hans

Fra : Kenneth Andersen

Dato : 08-10-03 21:59

Nej men de havde åbenbart oprettet mig som abonnent uden at vi havde en
aftale om det - så jeg stoppede det straks jeg så den første regning.

Fra : Andy

Dato : 09-10-03 03:21

> Er det korrekt af dem at starte 2 sager og dermed tilskrive 4 x
> rykkergebyrer, 2 x inkassoomkostninger, for det samme *påståede*
abbonement?

Hvis de ikke kan dokumentere at du har oprettet et abbonnement hos dem, så
er du ikke bundet af det... Det er derfor jeg undrede mig over at du havde
*opsagt* det... Jeg er ikke sikker, men måske kunne det opfattes som om du
var enig i at du havde oprettet et abbonnement til at starte med.

http://www.fs.dk/jura/loveregl/fkn/ovs_klag.htm#tele

Andy