Ophavsret retsalsrefarat
Fra : Søren Ole Andersen

Dato : 06-10-03 11:47

Jeg har fået fat i noget der kan beskrives som et retsalsrefarat. Kilden er
lidt tvivlsom, men jeg mener det er Ugeskrift for Retsvæsen. Jeg ved at
lovtekster ikke er beskyttet af ophavsret, men hvad med et sådant
retsalsrefarat?
Det skal lægges ud på en ikke-kommerciel hjemmeside.

Snole

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 06-10-03 11:53

"Søren Ole Andersen" skrev:

> [...]
> retsalsrefarat?
> Det skal lægges ud på en ikke-kommerciel hjemmeside.

Ophavsretsloven:
9. Love, administrative forskrifter, retsafgørelser og lignende offentlige
aktstykker er ikke genstand for ophavsret.
Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1 gælder ikke for værker, der fremtræder som
selvstændige bidrag i de i stk. 1 nævnte aktstykker. Sådanne værker må dog
gengives i forbindelse med aktstykket. Retten til videre udnyttelse afhænger
af de i øvrigt gældende regler.

Umiddelbart skulle det ikke være noget problem efter dine oplysninger.

/kristian