Karnovs Lovsamling på www?
Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 05-10-03 07:21

Da jeg ikke har fået svar på mit spørgsmål endt for 2 dage siden, vedr.
skilsmisse for en udenlandsdansker, vil jeg blive meget glad hvis nogen kan
oplyse mig om adressen til Karnovs lovsamling som jeg mener finder på www.
Hvori jeg måske kan finde noget relevant.

Herude i Thailand er det jo umuligt at få de danske love, på bibliotekerne,
men de har dem uden tvivl i Den Danske Ambassade i Bangkok, men det er 700
km fra hvor vi bor. Og i de bøger med danske love jeg har er skilsmisseloven
ikke iblandt.

Mvh. Gert Thorgersen

Fra : Du.nk.

Dato : 05-10-03 08:18

"Gert Bo thorgersen" <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en meddelelse
> [...]
> oplyse mig om adressen til Karnovs lovsamling som jeg mener finder på www.
> Hvori jeg måske kan finde noget relevant.

Lige ud af landevejen
www.karnov.dk

Venlig hilsen
Dunk

Fra : Du.nk.

Dato : 05-10-03 08:30

> [...]
> men de har dem uden tvivl i Den Danske Ambassade i Bangkok, men det er 700
> km fra hvor vi bor. Og i de bøger med danske love jeg har er

Du skal nok finde ægteskabsloven, som indeholder afsnit om seperation og
skilsmisse. Se http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A19990014729-REGL

Kommer du kun til oversigten over populærtitler, søges på 'Ægteskabsloven'

Venlig hilsen
Dunk

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 05-10-03 09:36

"Gert Bo thorgersen" skrev:

> [...]
> oplyse mig om adressen til Karnovs lovsamling som jeg mener finder på www.
> Hvori jeg måske kan finde noget relevant.

Karnov Online (der i øvrigt er et skidegodt produkt) findes på
www.thomson.dk, men det er naturligvis en betalingstjeneste. Hvis du har et
CVR-nr. kan du dog prøve det gratis i 30 dage. Se her:
http://www.thomson.dk/pls/pdb/katpage.onlprove

> [...]
> km fra hvor vi bor. Og i de bøger med danske love jeg har er skilsmisseloven

Der findes ikke en lov, der hedder skilsmisseloven. Du skal have fat i lov
om om ægteskabs indgåelse og opløsning (ægtskabsloven) og lov om ægteskabets
retsvirkninger (retsvirkningsloven ell. ægteskabslov 2).

/kristian

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 05-10-03 15:40

Tak for de modtagne svar jeg har allerede være inde og læse på
paragrafferne.

Mvh. Gert Thorgersen