ErhvervsØkonomi Hjæælp Mig !
Fra : anno@nym.com

Dato : 30-10-03 13:05

ErhvervsØkonomi Hjæælp Mig !

Hej ,

Nogen der kan hjælpe mig med en Erhvervsøkonomiopgave ??

Jeg skal lave en Balance,

Men hvor skal jeg putte Lån og Egenkapital ind henne ??

Under Aktiver eller Passiver ??

Skal også lave en resultatopgørelse for en periode... Men der skal Lån og
Egenkapital ikke ind vel ??

Lån og Egenkapital , Varelager, Inventar, Kassebeholdning , Bankbeholdning
skal KUN ind under Balancen ikk ??

Takker, ...

Mvh Morten..

Der kan ikke svarers direkte til mig,
Da den opgivende mail adresse ikke er gyldig ,
Da jeg ikke vil bombaderes med spam og virus mail's!

Fra : Michael Sørensen

Dato : 30-10-03 16:50

> Nogen der kan hjælpe mig med en Erhvervsøkonomiopgave ??

Det må være mit felt. Revisorstuderende (der overvejer at blive lærer, men
er ved at blive jaget væk... nå, det hører vist under andre tråde).

> Jeg skal lave en Balance,

Balancen skal vise den finansielle status pr. balancedagen. Dvs. som du selv
skriver længere nede elementer såsom Lån, Egenkapital, lager,
bankbeholdning, inventar osv.

> Men hvor skal jeg putte Lån og Egenkapital ind henne ??

Balancen er opdelt i aktiver og passiver.

Aktiverne viser, hvordan ens kapital er placeret / investeret, mens
passiverne viser, hvordan det er finansieret.
På dansk består aktiverne af anlægsaktiver og omsætningsaktiver, mens
passiverne består af egenkapitalen og forpligtelser.

> Under Aktiver eller Passiver ??

Lån er en forpligtelse for virksomheden og skal som sagt under passiverne.

> Skal også lave en resultatopgørelse for en periode... Men der skal Lån og
> Egenkapital ikke ind vel ??

Som jeg skrev ovenfor, skal balance vise virksomhedens status pr.
balancedagen´og det er der lån og egenkapital kommer ind i billedet.

Resultatopgørelsen viser, hvad der er sket i en mellemliggende periode
mellem to balancer. Lån og egenkapital skal ikke direkte føres derind, men
renter af lånet skal føres som renteomkostning i resultatopgørelsen og det
samlede resultat i resultatopgørelsen kommer til at indvirke på din
egenkapital på balancen, der vokser eller mindskes alt efter, om resultatet
er positivt hhv. negativt i perioden.

> Lån og Egenkapital , Varelager, Inventar, Kassebeholdning , Bankbeholdning
> skal KUN ind under Balancen ikk ??

Jo, jvf. ovenstående

/MS