Nulstilling af BeoCom 6000 base?
Fra : Filip Larsen

Dato : 31-10-03 19:25

Hej,

Jeg har en BeoCom 6000 base med håndsæt som jeg engang i tidernes morgen
tilsyneladende har forsynet med en pinkode som jeg ikke det mindste er i
stand til at komme i tanke om nu. Desværre vil jeg gerne have endnu et
håndsæt på, men uden pinkode går det selvfølgelig ikke. I forsøg på at
nulstille basen fra det fungerende håndsæt (inden jeg tog mig sammen og
kiggede i manualen) fik jeg endda koblet det fungerende sæt af også, så nu
har jeg to sæt jeg gerne vil have på basen :)

Manualen siger desværre ikke hvordan man nulstiller en base, kun at jeg skal
kontakte min forhandler. De mest indlysende kombinationer af tryk på basens
knap og tilslutning af strøm synes ikke at føre til noget. Er der noget der
kender den hemmelige besværgelse der skal til?

Mhv,
--
Filip Larsen

Fra : Filip Larsen

Dato : 01-11-03 14:12

Jeg skrev

> [...]
der
> kender den hemmelige besværgelse der skal til?

Er der slet ingen der har bare en ide til hvordan man gør?

Mvh,
--
Filip Larsen

Fra : Tom Christensen

Dato : 02-11-03 16:55

Hej Filip

"Filip Larsen" <filip.larsen@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> skal
> basens
> der
>
> Er der slet ingen der har bare en ide til hvordan man gør?

Jeg har denne beskrivelse liggende vedr. Beocom6000 - har vist nok fundet
den i en nyhedsgruppe:
For at slette alle telefonnumre i en base skal du trykke: o (prik) / 7 /
0008
Hvis I har personlige telefonbøger i de enkelte håndsæt slettes disse ved
at trykke: o (prik) / 7 / 0009

Måske kan det hjælpe dig?
Good luck

mvh
Tom Christensen

Fra : Filip Larsen

Dato : 02-11-03 18:25

Tom Christensen skrev

> [...]
/
> 0008
> Hvis I har personlige telefonbøger i de enkelte håndsæt slettes disse

Desværre ikke, da det er pinkoden den er gal med, men tak for hjælpen
aligevel. Nu er det jo heldigvis snart mandag, så jeg kan ringe til
forhandler/producent. Og så må jeg huske ikke at starte sådan noget
fredag eftermiddag :)

Mvh,
--
Filip Larsen

Fra : Bjarne Kristensen

Dato : 04-11-03 14:04

"Filip Larsen" <filip.larsen@nospam.dk> wrote in message
> Jeg skrev
>
> Er der slet ingen der har bare en ide til hvordan man gør?

Har du kontaktet forhandleren og fået svar? Ellers kan du ringe til B&Os
service afdeling - de er flinke og plejer gerne at hjælpe.

Mvh Bjarne

Fra : Filip Larsen

Dato : 04-11-03 18:10

Bjarne Kristensen skrev

> Har du kontaktet forhandleren og fået svar? Ellers kan du ringe til
B&Os
> service afdeling - de er flinke og plejer gerne at hjælpe.

Jeg har søndag kontaktet B&O via deres kontaktboks på nettet, men har
intet svar fået. Mandag sagde min forhandler, efter at have ringet til
B&O, at der var en mulighed for at nulstille basen ved at holde
page-knappen nede mens jeg satte strøm på. Det havde jeg dog allerede
prøvet uden held, så tilbage var så kun (iflg. forhandleren og B&O), at
sende telefonen til "reparation". Så jeg skal nu vente 8-10 dage og
betale mindst 700,- kr. fordi jeg har glemt min pinkode.

Må jeg tilføje, at det absolut ikke kan anbefales at følge
brugsanvisningen og sætte den (til hjemmebrug) rimelig nyttesløse
pinkoden til, med mindre man (som manualen desværre glemmer også at
anbefale) skriver koden ned. Ja, jeg ved det, det er min egen fejl, at
jeg har skudt mig i foden, men jeg kunne nu godt tænke mig at vide hvor
mange telefoner B&O får ind med netop "fejl", samt hvor mange tyveknægte
der har ladet basen stå under indbrud fordi de tænkte "oh, en af dem med
pinkode på, den kan jeg alligevel ikke bruge". Jeg tror det første tal
er noget større end det andet. Nå, om ikke andet, så får jeg da øvet mig
i at tælle til ti.

Mvh,
--
Filip Larsen

Fra : Bjarne Kristensen

Dato : 04-11-03 22:24

> [...]
>
> ... der var en mulighed for at nulstille basen ved at holde
> page-knappen nede mens jeg satte strøm på. Det havde jeg dog allerede

Jeg ved godt, at det er lidt sent, men huskede du at holde den så lang tid
nede, at lysdioden begyndte at lyse orange? Jeg ville umiddelbart have
troet, at det ville slette PIN koden, men det skulle jo helst være svært at
slette den - den forhindrer jo andre i at benytte basen.

> [...]
> brugsanvisningen og sætte den (til hjemmebrug) rimelig nyttesløse
> pinkoden til, med mindre man (som manualen desværre glemmer også at

Du har ret, at PIN koden måske ikke er så anvendelig på en BeoCom 6000 base,
idet man skal inden for fysisk rækkevidde for at kunne tilmelde sig basen.
Andre baser skal blot slukkes og tændes igen for at være åben for tilmelding
og her er det ret vigtigt at benytte PIN kode - ellers kan alle registrere
sig til din base efter strømafbrydelse og benytte din linie...

Jeg tror i øvrigt ikke, at B&O får mange henvendelser på nulstilling af PIN
koden, da jeg ikke tror, at der er ret mange, der bruger det. Men du har nok
ret i, at tyveknægte er ligeglade med PIN koden, selv om det åbenbart er ret
besværligt at få den nulstillet.

Mvh Bjarne

Fra : Filip Larsen

Dato : 04-11-03 23:06

Bjarne Kristensen skrev

> Jeg ved godt, at det er lidt sent, men huskede du at holde den så lang
tid
> nede, at lysdioden begyndte at lyse orange?

Jeg har kun set dioden lyse enten rødt eller grønt (og under tilmelding
blinke rødt), men aldrig orange. Jeg holdt knappen inde i op til 10
sekunder vil jeg tro (jeg forsøgte flere gange, også efter at basen
havde været afbrudt i længere tid). I alle tilfælde skiftede dioden
kortvarigt farve efter et par sekunder hvorefter der ikke skete mere, og
jeg antog, at det der skulle ske ved den form for reset var det der
skete efter et par sekunder.

Men det skulle ikke undre mig, om du har ret i, at jeg måske har holdt
knappen for kort tid. Det vil passe fint med min successrate på resten
af forløbet :)

> Jeg tror i øvrigt ikke, at B&O får mange henvendelser på nulstilling
af PIN
> koden, da jeg ikke tror, at der er ret mange, der bruger det.

Det anbefales ellers i manualen. Men du har nok ret. Folk der ikke roder
med den slags læser nok ikke manualen, og dem der læser den er sikkert
for kloge til at bruge pinkode i forkerte sammenhænge eller også snyder
de og skriver koden ned.

Tak for hjælpen under alle omstændigheder.

Mvh,
--
Filip Larsen

Fra : Iznogood

Dato : 02-11-03 16:48

Er der noget der
> kender den hemmelige besværgelse der skal til?
Hej Filip

Desværre ikke, men ring da - fra en anden telefon ;0) - til Stuer, de er
flinke til at hjælpe!

Mvh

Per J