IP Telefoni "PicoPhone"
Fra : Peter Nielsen

Dato : 31-10-03 11:46

Hello

Jeg har i den sidste tid ( den sidste måned ) oplevet et mærkeligt problem
med PicoPhone. Jeg ved at programmet har vært omtalt her så derfor prøver
jeg denne gruppe.

Når jeg kalder en af mine venner sker der ofte følgende:
Jeg kan på PicoPhones hjemmeside se at mine venner er koblet på Serveren,
men det svar jeg få er først "waiting for 62.243.15.18:11676" og dernest den
lille dialogbox der siger "No answer from remote PicoPhone".

Hvis jeg kalder ham direkte på hans IP adresse får jeg samme svar og ingen
forbindelse. Efter adskillige forsøg kan det lige pludselig virke. De
problemer har vi ikke oplevet før. Det er ikke vores firewall da den under
vores forsøg har været helt frakoblet.

Hvad kan mon være problemet.

Der sker det når man trykker på call, at Picophone sender en UDP pakke til
den opkaldte IP adresse, der afsendes en pakke hvert sekunt 5 gange,
derefter fremkommer dialogboksen om manglende svar. Når alting virker som
det skal, fanges den første pakke af modparten og "waiting for
62.243.15.18:11676" skifter øjblikkeligt ( ofte så man ikke når at se det )
til "NN Alarted" og modpartens Picophone ringer.

Da modpartens Picophone ikke ringer i vores tilfælde betyder det at UDP
pakkerne ikke når frem til port 11676 på modpartens maskine. Hvad kan være
årsagen til dette????

Vi er alle tilsluttet TDC's net på 62.243.xxx.xxx og der er her det ikke
virker, eller sagt på en anden måde ( for det virker somme tider ) er meget
ustabilt.

En af mine venner er tilsluttet TDC's net på 194.239.xxx.xxx og her er der
aldrig problemer, der er altid øjeblikkelig kontakt og perfekt lyd, og det
undre mig at det er sådan, er der en der kan lurer den af???

Venligst
Peter.