Gode gamle spil?
Fra : Ove Kristensen

Dato : 27-10-03 16:04

Hej Allesammen !

Jeg har nogle gamle spil som jeg var så glad for at spille, men jeg kan ikke
få ordentlig lyd på, når de er installeret - hvordan kan man få dem til at
virke?

Der er tale om f.eks. Doom2 + Heretic + Rise of the triad m.m. - er det helt
umuligt på WinXP Prof. med et Soundblaster 5.1 bulk version?

Med venlig hilsen
fra
OveK.

Fra : arc@na

Dato : 27-10-03 18:24

"Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> wrote in

> [...]
> Der er tale om f.eks. Doom2 + Heretic + Rise of the triad m.m. - er
> det helt umuligt på WinXP Prof. med et Soundblaster 5.1 bulk version?

Prøv at bruge VDMSound - det er en shell, som blandt meget andet gør at
langt de fleste spil kan afvikles med lyd på NT/2000/XP-maskiner. Det er
freeware, og kan hentes her:

http://ntvdm.cjb.net/

arc@na

Fra : Ove Kristensen

Dato : 27-10-03 18:58

Hej Arc@na !

!000 tak for hjælpen, det vil jeg da prøve - ville være dejligt hvis det
virker

Med venlig hilsen
fra
OveK.

Fra : Poul Johannsen

Dato : 28-10-03 18:30

Hej
> !000 tak for hjælpen, det vil jeg da prøve - ville være dejligt hvis det
> virker
>
> Med venlig hilsen
> fra
> OveK.

Ellers kan du henter Zdoom til doom 2 http://www.zdoom.org/download.html .
Det skulle også virker til heretic.
Så kan du spiller doom i højere opløsning. Og du kan kigger op og ned.
Så får du jo også lyd på.

Mvh Poul

Fra : Ove Kristensen

Dato : 30-10-03 11:21

"Poul Johannsen" <poul-johannsenSLETMIG@rnet.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Ellers kan du henter Zdoom til doom 2 http://www.zdoom.org/download.html .
> Det skulle også virker til heretic.
> Så kan du spiller doom i højere opløsning. Og du kan kigger op og ned.
> Så får du jo også lyd på.

Hej Poul !

Jeg har prøvet at hente programmet, men jeg kan ikke få ordentlig lyd på,
det skratter og gør ved når jeg skyder m.m. - så jeg må jo nok droppe det
helt

Med venlig hilsen og tusind tak for hjælpen
fra
OveK.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 30-10-03 12:27

In news:3fa0e5f5$0$45360$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Ove Kristensen <ovek@adslhome.dk> carefully typed:
> [...]
>
> Jeg har prøvet at hente programmet, men jeg kan ikke få ordentlig lyd
> på, det skratter og gør ved når jeg skyder m.m. - så jeg må jo nok

Nej hov, vent lige.. Gå ind i Windows' kontrolpanel for lyd og find
"Hardware Acceleration" indstillingen. Prøv at skrue ned for den en tand
ad gangen, start spillet og se om det hjælper, skru lidt mere ned hvis
det ikke hjælper osv osv.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?