Newbie: Serverfejl: Konfigurationen af Mic~
Fra : T. Holm

Dato : 13-04-01 18:58

Har nys installeret IIS 5 og FP2000.

Når jeg forsøger at oprette et nyt (lokalt) web på
http:\\localhost\projasp (sidstnævnte oprettet som virtuel-mappe under
"iis.msc") får jeg ovennævnte fejl.

På arbejdet hvor jeg anvender NT4 sp6 og FP97 kan jeg sagtens arbejde
med lokale webs.

Nogen ideer.

TIA

--

Hilsen/Regards T. Holm

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 14-04-01 00:32

Se denne KB artikel.
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q230/7/76.ASP?LN=EN-US&SD=gn&FR=0&qry=configuration&rnk=3&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=FP2000

Fra : T. Holm

Dato : 14-04-01 13:10

Sat, 14 Apr 2001 01:32:04 +0200, Jens Peter Karlsen wrote a.o.t:

> Se denne KB artikel.
> http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q230/7/76.ASP?LN=EN-US&SD=gn&FR=0&qry=configuration&rnk=3&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=FP2000

Jeg takker for svaret, men jeg har nok ikke forklaret problemet godt
nok. Hvis jeg "udefra" laver ASP eller HTML filer, og kalder dem via
IE5 som f.eks. http://localhost/test.asp e.l. er der ingen problemer.
Jeg kan også sagtens oprette absolutte webs i FP direkte direkte på
C-drevet. F.eks. C:\Inetpub\wwwroot\ProjAsp, men så virker ASP ikke, da
der åbenbart ikke kaldes til en server.

Artiklen går svjks mere på problemer med at installere FP Server
Extensions. Vil det hjælpe at af- og geninstaller FP ??

Glemte i øvrigt at nævne at jeg kører på en W2K maskine.

--

Hilsen/Regards T. Holm

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-04-01 00:56

Det er også hvad der sker når du opretter et nyt Web i Frontpage.
Nej det vil ikke hjælpe at geninstallere.
Frontpage virker ikke med en virtuel mappe. Mappen skal fysisk være
under serverens "document root".
Du kan have flere virtuelle servere hvis du vil.