spil til win 95 på xp
Fra : Thin Lizzy

Dato : 23-10-03 20:11

Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at spille et spil der er lavet
til win 95 på win xp pro??
Jeg kan overhovedet ikke instalere spillet, for så ville jeg bare prøve at
lave kompabitiliteten om, hvis der er nogen der kan svare bliver jag glad da
dette spil er et jeg har ville prøve i mange år.
Hilsen Thin Lizzy

Fra : Laziter [9440]

Dato : 23-10-03 20:34

"Thin Lizzy" <hummerlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
da
> dette spil er et jeg har ville prøve i mange år.

Prøv at lave selve installationsprogrammet Win95 kompatibelt, det kan i
mange tilfælde være allerede der man skal "ordne" sagerne.
Virker det ikke så prøv en tur på:
http://www.ntcompatible.com
og se om det står på listen over spil der virker, og evt. hvordan man har
fået det til at virke i XP.

Mvh
Benjamin
laziter@NOSPAMgamebox.net (fjern NOSPAM)
Email max 100 Kb

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 23-10-03 21:07

Thin Lizzy wrote:
> [...]
> prøve at lave kompabitiliteten om, hvis der er nogen der kan svare
> bliver jag glad da dette spil er et jeg har ville prøve i mange år.

Det er meget vigtigt at du lader være med at holde det hemmeligt hvilket
spil det drejer sig om.
XP, og i særdeleshed XP Pro, virker nemlig ikke med spil hvis titel
holdes hemmeligt i nyhedsgrupper, og slet ikke i indlæg hvor man spørger
om hjælp til at få dem til at virke.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : arc@na

Dato : 24-10-03 13:27

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> wrote in news:bn9c4v$1vk4$1
@news.cybercity.dk:

> XP, og i særdeleshed XP Pro, virker nemlig ikke med spil hvis titel
> holdes hemmeligt i nyhedsgrupper, og slet ikke i indlæg hvor man spørger
> om hjælp til at få dem til at virke.

Det virker som om masser af mennesker har problemer med at spille ældre
spil på XP. Jeg kører Win2000, og langt de fleste spil - også DOS-spil -
kører uden de større problemer.

Endnu en grund til at holde fast i Win2000...

arc@na
"It's not tactics, baby, it's just the beast in me."
Elvis Presley after kissing girl, "Jailhouse Rock", 1957

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 24-10-03 14:28

arc@na wrote:
> [...]
> DOS-spil - kører uden de større problemer.
>
> Endnu en grund til at holde fast i Win2000...

Jeg tror det kommer meget an på hvilke spil det er. F.eks gamle DOS spil
der kører i såkaldt "Protected Mode" virker ikke under XP, men DOSBox er
heldigvis godt på vej med PM emulering, som jeg tidligere skrev.
http://dosbox.sourceforge.net/news.php?show_news=1
Det er de spil hvor der ligger en fil der hedder DOS4GW.EXE.

Et af de bedste steder at læse nyt om den slags ligger efter min mening
her: http://vogons.zetafleet.com/ Vogons (cool Douglas Adams reference
og "Very Old Games On New Systems" er en uvurderlig ressource hvis
man vil have gamle spil op at køre, som regel er der en brugbar løsning,
og hvis alt fejler kan man få at vide_hvorfor_lortet ikke virker

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?