/ Forside / Interesser / Fritid / Computerspil / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Computerspil
#NavnPoint
tedd 8528
mikael_ha.. 7820
refi 7305
Nordsted1 5883
ostemanden 4941
pallebhan.. 4708
HJV9222 4392
Klaudi 3460
miritdk 2521
10  Tri 2316
UFO: aftermath
Fra : Zalasta


Dato : 22-10-03 05:52

Hvordan bruger jeg mine scientist, og hvordan bygger jeg base?



 
 
Rasmus Keil (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Rasmus Keil


Dato : 22-10-03 08:48

I menuen til højre er der et punkt der hedder R & D (research and
development), her kan du bruge dine scientists.
Der er 2 faneblade foroven, research og development. Men før du kan
researche skal du have en research base.

Man bygger ikke baser i Ufo: Aftermatch, man indtager dem. Bare vent til der
dukker en mission op med at indtage en ny base.

/Rasmus

"Zalasta" <ccc47212@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:bn52e2$14b1$1@news.cybercity.dk...
> Hvordan bruger jeg mine scientist, og hvordan bygger jeg base?
>
>



Klaus (01-11-2003)
Kommentar
Fra : Klaus


Dato : 01-11-03 21:42

Er det nye ufo afm. godt? Jeg spillede 1'eren i 1993 og ville da gerne
investere i det igen hvis det holder lige så godt som det første.

Mvh
Klaus

"Rasmus Keil" <rasmus@SpAmOfFkongkeil.dk> wrote in message
news:3f963630$1@news.wineasy.se...
> I menuen til højre er der et punkt der hedder R & D (research and
> development), her kan du bruge dine scientists.
> Der er 2 faneblade foroven, research og development. Men før du kan
> researche skal du have en research base.
>
> Man bygger ikke baser i Ufo: Aftermatch, man indtager dem. Bare vent til
der
> dukker en mission op med at indtage en ny base.
>
> /Rasmus
>
> "Zalasta" <ccc47212@vip.cybercity.dk> wrote in message
> news:bn52e2$14b1$1@news.cybercity.dk...
> > Hvordan bruger jeg mine scientist, og hvordan bygger jeg base?
> >
> >
>
>



Brian Hansen (02-11-2003)
Kommentar
Fra : Brian Hansen


Dato : 02-11-03 00:39

"Klaus" <muellerklaus@ofir.dk> wrote in message news:3fa419c7$0$45372$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Er det nye ufo afm. godt? Jeg spillede 1'eren i 1993 og ville da gerne
> investere i det igen hvis det holder lige så godt som det første.

Hey!
Det har altså ikke noget med en 2'er at gøre, UFO: aftermath er såmen 1'eren.
Er "bare" et spil som ligger sig temlig tæt op ad det gamle X-COM, bortset fra
nogle få ændringer. Men vil da foreslå dig at hente demoen og selv tjekke den ud.

Kan ikke rigtig selv udtale mig om aftermath, da jeg kun har leget lidt med demoen,
som desværre mangler en del funktioner i forhold til det fulde spil.
Men end til vidre virker det ret interessant, savner dog lidt de manglene penge.


Mvh.
Brian



Klaus (02-11-2003)
Kommentar
Fra : Klaus


Dato : 02-11-03 14:33

Det lyder godt. jeg kan godt huske der kom et andet 'ufo' noget tid efter
xcom, men det var noget underligt halvt noget. Jeg kan se på screenshots og
læse at man bruger den samme gamle taktiske fremgang i det nye og det ser jo
fedt ud. Når man først kommer igang er det jo et virkeligt fedt spil. Jeg
synes dog kommentarende fra nogle af soldaterne i traileren, var 'lidt'
(amerikansk) dumsmarte; som 'get that grey, blast him' eller et eller andet.
Det giver en lidt overfladisk stemning for en lidt ældre spiller som mig.
Lidt mere ydmyge og spooky respekt eller lign. for invaderne ville være
fint, men det er sikkert nok bare første negative indtryk, blandt det gode
ved spillet. Jeg hentede demoen igår, men når den har loadet 100% procent
'plinger' en box op ude i selve vindows med nogle fejl. Men det er nok mit
gamle grafikkort der ikke kan køre det.

Mvh
Klaus

"Brian Hansen" <brian.hansen@newmail.dk> wrote in message
news:3fa4440d$0$45340$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Klaus" <muellerklaus@ofir.dk> wrote in message
news:3fa419c7$0$45372$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > Er det nye ufo afm. godt? Jeg spillede 1'eren i 1993 og ville da gerne
> > investere i det igen hvis det holder lige så godt som det første.
>
> Hey!
> Det har altså ikke noget med en 2'er at gøre, UFO: aftermath er såmen
1'eren.
> Er "bare" et spil som ligger sig temlig tæt op ad det gamle X-COM, bortset
fra
> nogle få ændringer. Men vil da foreslå dig at hente demoen og selv tjekke
den ud.
>
> Kan ikke rigtig selv udtale mig om aftermath, da jeg kun har leget lidt
med demoen,
> som desværre mangler en del funktioner i forhold til det fulde spil.
> Men end til vidre virker det ret interessant, savner dog lidt de manglene
penge.
>
>
> Mvh.
> Brian
>
>



Brian Hansen (02-11-2003)
Kommentar
Fra : Brian Hansen


Dato : 02-11-03 22:19

"Klaus" <muellerklaus@ofir.dk> wrote in message news:3fa506bd$0$69928$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Det lyder godt. jeg kan godt huske der kom et andet 'ufo' noget tid efter
> xcom, men det var noget underligt halvt noget. Jeg kan se på screenshots og
> læse at man bruger den samme gamle taktiske fremgang i det nye og det ser jo
> fedt ud. Når man først kommer igang er det jo et virkeligt fedt spil. Jeg
> synes dog kommentarende fra nogle af soldaterne i traileren, var 'lidt'
> (amerikansk) dumsmarte; som 'get that grey, blast him' eller et eller andet.
> Det giver en lidt overfladisk stemning for en lidt ældre spiller som mig.
> Lidt mere ydmyge og spooky respekt eller lign. for invaderne ville være
> fint, men det er sikkert nok bare første negative indtryk, blandt det gode
> ved spillet. Jeg hentede demoen igår, men når den har loadet 100% procent
> 'plinger' en box op ude i selve vindows med nogle fejl. Men det er nok mit
> gamle grafikkort der ikke kan køre det.

Hmm, ved ikke lige hvad det er for en "underlig halv noget" du tænker på;
x-com 3 (Apocalypse), som ikke kun gik ud på at kæmpe mod ufoer/aliens,
men også andre bander og det hele forgik i en stor by, altså ingen jordklode,
eller x-com 4 (Enforcer, noget i den stil, som intet havde med x-com at gøre i
mine øjne, var nærmere noget: Styr stor robot, og skyd på alt. (ikke selv prøvet det

Mht. de dumsmarte bemærkninger, det har jeg sgu egentlig ikke lagt mærke til,
men har også kun spillet (én gang) demoens tutorial samt én mission,
som var ret hurtigt overstået med dødelig udfald fra min side ;-(.
Men det vil jeg da ligge mærke til næste gang jeg spiller det.

Træls at du ikke kan få demoen til at virker!
Hvad skriver den af fejl, måske kunne man finde ud af problemet?
Har ledt efter en readme fil i demoen, men der er ingen. Tænke at der måske
stod noget omkring minimums krav, så du kunne få dem og så ta' den dér fra.
Men prøv at kigge på www. ufo-aftermath.com

Mvh.
Brian





Platte Povl (11-11-2003)
Kommentar
Fra : Platte Povl


Dato : 11-11-03 00:25

Kig her for lidt krydderi til dette GODE men ikke PERFEKTE spil:
http://www.init6.org/~lj/games/ufo-aftermath/


xXx Martin Callsen x~ (02-11-2003)
Kommentar
Fra : xXx Martin Callsen x~


Dato : 02-11-03 22:21

Brian Hansen wrote:>
> Hey!
> Det har altså ikke noget med en 2'er at gøre, UFO: aftermath er såmen
> 1'eren.
> Er "bare" et spil som ligger sig temlig tæt op ad det gamle X-COM,
> bortset fra
> nogle få ændringer. Men vil da foreslå dig at hente demoen og selv
> tjekke den ud.

Rent teknisk er det vel egentlig nummer 7 eller 8 ... hvis man tæller alle
skod udgivelserne med. Det er IKKE bare et spil som ligger sig tæt op ad
X-Com. Det er et projekt som blev skrinlagt af den oprindelige "arkitekt" og
efter en del år, så landede hos det tjekkiske firma som nu har udgivet det.

> Kan ikke rigtig selv udtale mig om aftermath, da jeg kun har leget
> lidt med demoen,
> som desværre mangler en del funktioner i forhold til det fulde spil.
> Men end til vidre virker det ret interessant, savner dog lidt de
> manglene penge.

Det er rigtig fedt - også uden pengene ... dog savner jeg lidt den stemning
der var i de originale spil, men pyt nostalgien sejrede.



Brian Hansen (02-11-2003)
Kommentar
Fra : Brian Hansen


Dato : 02-11-03 22:50

"xXx Martin Callsen xXx" <salg@(FJERN_DETTE)1902.dk> wrote in message news:3fa57529$0$7158$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> Rent teknisk er det vel egentlig nummer 7 eller 8 ... hvis man tæller alle
> skod udgivelserne med. Det er IKKE bare et spil som ligger sig tæt op ad
> X-Com. Det er et projekt som blev skrinlagt af den oprindelige "arkitekt" og
> efter en del år, så landede hos det tjekkiske firma som nu har udgivet det.

Det var jeg ikke lige klar over, man lære hele tiden.
Kun læst et sted at de havde lavet nogle ændringer netop fordi at det ikke skulle
hedde sig at det var et x-com 7-8, ved så ikke om der er noget om det?

> Det er rigtig fedt - også uden pengene ... dog savner jeg lidt den stemning
> der var i de originale spil, men pyt nostalgien sejrede.

Savner du stadig de manglende penge, husker jeg brugte timer på at finkigge
mit lager igennem for våben og div. for derefter at bestille nyt.
Er så ikke klar over hvordan lige netop denne funktion eller mangel på samme,
virker i det nye, der kommer der bare våben med jævne mellemrum på samme
måde som med folk?

Men er dog kommet til konklusion at jeg er nød til at investere i spillet en dag.

Mvh.
Brian



xXx Martin Callsen x~ (03-11-2003)
Kommentar
Fra : xXx Martin Callsen x~


Dato : 03-11-03 17:39

Brian Hansen wrote:
> Savner du stadig de manglende penge, husker jeg brugte timer på at
> finkigge
> mit lager igennem for våben og div. for derefter at bestille nyt.
> Er så ikke klar over hvordan lige netop denne funktion eller mangel
> på samme,
> virker i det nye, der kommer der bare våben med jævne mellemrum på
> samme
> måde som med folk?

Det foregår på den måde at man nu skal udvikle nye våben ud fra de
alien-ting man finder på missionerne. Et koncept som jeg personligt synes
bedre om, men det er jo en smagssag.

> Men er dog kommet til konklusion at jeg er nød til at investere i
> spillet en dag.

En god konklusion
--
<><><><><><><><><>
Med venlig hilsen
Martin Callsen
www.1902.dk



Klaus (04-11-2003)
Kommentar
Fra : Klaus


Dato : 04-11-03 13:24

"xXx Martin Callsen xXx" <salg@(FJERN_DETTE)1902.dk> wrote in message
news:3fa6849c$0$7874$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Brian Hansen wrote:
> > Savner du stadig de manglende penge, husker jeg brugte timer på at
> > finkigge
> > mit lager igennem for våben og div. for derefter at bestille nyt.
> > Er så ikke klar over hvordan lige netop denne funktion eller mangel
> > på samme,
> > virker i det nye, der kommer der bare våben med jævne mellemrum på
> > samme
> > måde som med folk?
>
> Det foregår på den måde at man nu skal udvikle nye våben ud fra de
> alien-ting man finder på missionerne. Et koncept som jeg personligt synes
> bedre om, men det er jo en smagssag.
>

Man kunne også finde 'alien artifacts' og 'alien alloy' (mv.) i xcom, mener
jeg at kunne huske. Som forskerne viderudviklede udfra. Jeg mener ikke dette
fandtes i de efterfølgene 20 versioner, men du har ret. Det holder godt, når
man finder noget i ufoen som man skal ha' med hjem og forske i. Sikkert også
noget ham gutten/teamet som først lavede det, fandt på.

Mvh
Klaus



Ole Steiness (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Ole Steiness


Dato : 07-11-03 01:14

"Klaus" <muellerklaus@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:3fa7997c$0$27421$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> >
> > Det foregår på den måde at man nu skal udvikle nye våben ud fra de
> > alien-ting man finder på missionerne. Et koncept som jeg personligt
synes
> > bedre om, men det er jo en smagssag.
> >
>
> Man kunne også finde 'alien artifacts' og 'alien alloy' (mv.) i xcom,
mener
> jeg at kunne huske. Som forskerne viderudviklede udfra. Jeg mener ikke
dette
> fandtes i de efterfølgene 20 versioner, men du har ret. Det holder godt,
når
> man finder noget i ufoen som man skal ha' med hjem og forske i. Sikkert
også
> noget ham gutten/teamet som først lavede det, fandt på.

I Aftermath kan man skam både finde traditionelle våben og rumvæsenernes
våben, samt andet af deres teknologi. Er selv i gang med at forske i
rumvæsenernes energikilde, hvilket giver mig et ekstra nostalgisk kick
(energien i det oprindelige UFO hed vist, Elerium-113, eller sådan
noget...).

Mht. dine tekniske problemer, så skal du have DirectX 9 installeret. Kunne
ikke selv køre programmet, før DirectX 9 var installeret - og spillet
fortæller dig IKKE, hvad problemet er (i modsætning til mange andre
udgivelser).

Håber, det hjalp, så du kan komme igang med det underholdende spil (trods
den elendige speak).

Venligst, Ole Steiness



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste