Er min PC for gammel??
Fra : Christian Skands

Dato : 15-10-03 15:02

Har lige købt Delta Force Black hawk down men jeg syntes ikke det kører
rigtig godt (læs hurtigt)
Jeg spiller meget lidt og er derfor ikke fuldt med udviklingen men nu skulle
det være.....

Min PC
Compaq presario
1000 MhZ Pentium III
640 MB Ram
Geforce 2 GTS

Hjælp!!!!

Mvh.
Christian

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-10-03 15:08

"Christian Skands" <cskands@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rigtig godt (læs hurtigt)
> Jeg spiller meget lidt og er derfor ikke fuldt med udviklingen men nu

Jeg mener det er et spil af ældre dato, og det havde noget underlig grafik
som ikke kører ordentligt på nogen maskine, så din maskine tror jeg ikke det
er der er noget galt med.

Kim Larsen

Fra : Kim

Dato : 15-10-03 15:28

"Kim Larsen" <mythos42@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> som ikke kører ordentligt på nogen maskine, så din maskine tror jeg ikke

Så mener du forkert....DFBHD er ikke et spil af ældre dato...og det kører
fortræffeligt på min pc.

Vil dogg mene at hans grafikkort er ii mindste laget....

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-10-03 20:35

> Så mener du forkert....DFBHD er ikke et spil af ældre dato...og det kører
> fortræffeligt på min pc.
>
> Vil dogg mene at hans grafikkort er ii mindste laget....

Var der ikke et spil for længe siden der også hed noget med Delta Force og
som havde en total håbløs grafik-motor ?

Kim Larsen

Fra : Devast8or

Dato : 15-10-03 20:48

Kim Larsen wrote:

> Var der ikke et spil for længe siden der også hed noget med Delta
> Force og som havde en total håbløs grafik-motor ?
>
> Kim Larsen

Jo, der er en del spil i Delta Force serien. De første havde virkelig ringe
grafik, men Black Hawk Down (som er det seneste) har fed grafik. Prøv at
hente demoen af det.

Devast8or

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 15-10-03 21:22

"Devast8or" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> Jo, der er en del spil i Delta Force serien. De første havde virkelig ringe
> grafik,

I forhold til da de kom ud havde de en rimelig god grafik.
Det krævede bare en hurtig PC til at kunne afvikle det
med en rimelig FPS.

/Kenneth Iversen

Fra : Devast8or

Dato : 15-10-03 22:44

Kenneth Iversen wrote:
> "Devast8or" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
>
> I forhold til da de kom ud havde de en rimelig god grafik.
> Det krævede bare en hurtig PC til at kunne afvikle det
> med en rimelig FPS.

Nja. De første var absolut ikke med i toppen (bl.a. fordi motoren i DF 1 og
2 kun var 2D), og Land Warrior var decideret ringe grafik. Det havde så til
gengæld det bedste gameplay i et FPS IMO :)

Devast8or

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 16-10-03 22:48

> Nja. De første var absolut ikke med i toppen (bl.a. fordi motoren i DF 1 og
> 2 kun var 2D), og Land Warrior var decideret ringe grafik.

Det er så din mening. Men jeg vil da sige at grafikmotoren var
noget speciel. Tilgengæld kunne man så også se langt ud i
horizonten hvilket nok også var det der slog de fleste
daværende PC´ere ud.

> Det havde så til gengæld det bedste gameplay i et FPS IMO :)

Det kan vi blive enige om.
Kan huske jeg spillede det online med min kammi. Legede sniper
og lige pludselig kunne jeg se en lille bitte prik ude i horizonten
som gik lidt rundt. Fyrede et skud af ca. tja..4-5 cm over prikken
på min skærm og ramte ham lige i bærret. Det var skisme sjovt :)

/Kenneth Iversen

Fra : Devast8or

Dato : 17-10-03 16:57

Kenneth Iversen wrote:
> [...]
> noget speciel. Tilgengæld kunne man så også se langt ud i
> horizonten hvilket nok også var det der slog de fleste

Speciel? Ja, helt klart. Motoren havde/har jo den feature at der stort set
ingen begrænsninger er på banen - du kan gå meget langt ud uden at se noget
der bare ligner en kant (jeg har prøvet :)

Men sammenlignet med grafikniveauet i andre samtidige udgivelser (kan
desværre ikke komme på nogle) så var grafikken ikke noget at råbe hurra for.

> [...]
> som gik lidt rundt. Fyrede et skud af ca. tja..4-5 cm over prikken
> på min skærm og ramte ham lige i bærret. Det var skisme sjovt :)

Hehe, yeah. Det er sq griner. Det er sådan et FPS spil skal være.

Devast8or

Fra : Mads Bahrt

Dato : 16-10-03 00:09

Kim Larsen wrote:

> Var der ikke et spil for længe siden der også hed noget med Delta Force og
> som havde en total håbløs grafik-motor ?
>
> Kim Larsen

Jo - det er DF2 du tænker på. Dets grafik var ikke 3D-accelereret, så
selv om man havde det nyeste af det nye kørte det ret dårligt. Delta
Force Land Warrior var en klar forbedring i forhold til dette da det var
3D-accelereret, men havde stadig ret grim grafik.

Fra : Aardvark

Dato : 15-10-03 21:25

> [...]

> Jeg mener det er et spil af ældre dato, og det havde noget underlig
> grafik som ikke kører ordentligt på nogen maskine, så din maskine tror

Tror du blander det sammen med Delta Force: Land Warrior som var et skod
produkt, som hakkede på selv Super PC'ere...
Har ingen problemer hverken på min eller konens PC med DFBHD...

/Aard

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-10-03 22:28

> Tror du blander det sammen med Delta Force: Land Warrior som var et skod
> produkt, som hakkede på selv Super PC'ere...
> Har ingen problemer hverken på min eller konens PC med DFBHD...
>
> /Aard

Du har helt ret, det var det spil, jeg mener at huske at det var en speciel
grafik der blev brugt, derfor var det så tungt at danse med, der var en
masse røre om det spil da det kom ud.

Kim Larsen

Fra : Devast8or

Dato : 15-10-03 22:45

Kim Larsen wrote:

> [...]
> speciel grafik der blev brugt, derfor var det så tungt at danse med,
> der var en masse røre om det spil da det kom ud.

Sludder, Land Warrior kørte da fint. Jeg havde ingen problem på min
daværende Celeron 300A@450 med 128 RAM og GF2 GTS kort. Men du har ret i at
grafikmotoren vist er lidt anderledes end de fleste.

Devast8or

Fra : Ice

Dato : 15-10-03 15:17

Jeg ville mene der skal et større grafik kort til

Hilsen Ice

Fra : Christian Skands

Dato : 15-10-03 15:45

Tænkte nok det var sådan noget.......

Hvad duer så nu om dage...og som kan puttes i min PC?

Mvh.
Christian

Fra : Kim

Dato : 15-10-03 15:49

"Christian Skands" <cskands@stofanet.dk> wrote in message
> Tænkte nok det var sådan noget.......
>
> Hvad duer så nu om dage...og som kan puttes i min PC?

Afhænger af hvor meget du vil offre

Men du skal nok minimum op i et GeForce 3...kan fåes til 250,- til 300,-
brugt.

Ville nok gå op i et FX5200 eller FX5600 hvis jeg var dig...dog er prisen en
del mere for dem.

Fra : /Ole

Dato : 15-10-03 16:03

Aldrig, aldrig et 5200. Til din maskine ville jeg nok finde et geforce4
ti4200, det er et godt kort til prisen. Jeg har en 1.1Ghz tbird 512Mb ram,
og jeg kan stort set køre det hele.

MEN, inden du begynder at købe vildt ind, så prøv at opdatere dine drivere,
det kan gøre underværker.

/Ole

Fra : Christian Skands

Dato : 15-10-03 16:07

Okay.
Tak for hjælpen......Jeg må vist finde mig en NG hvor jeg kan lære lidt mere
om grafikkort.
Også for at være sikker på at jeg kan bruge det jeg nu vælger......

Mvh.
Christian

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 15-10-03 17:24

> [...]
> brugt.
>
> Ville nok gå op i et FX5200 eller FX5600 hvis jeg var dig...dog er prisen

FX5200 er lige så "hurtigt" som et GF2 GTS...har nemlig selv haft en GTS og
min makker købte et FX5200 og da vi har samme CPU,Ram,bundkort kunne vi
sammenligne tests med 3dmark2001

Fra : arc@na

Dato : 15-10-03 16:11

"Christian Skands" <cskands@stofanet.dk> wrote in

> Min PC
> Compaq presario

Ouch!

> 1000 MhZ Pentium III
> 640 MB Ram

Det lyder meget fornuftigt. Jeg har en Athlon 1G og 1G 2100DDR-RAM.

> Geforce 2 GTS

Måske skulle du tænke på at få et nyt grafikkort.

En anden ting: Hvilken version af Windows kører du? Det kan være noget i
din opsætning som gør det langsommere.
Desuden: Har du sidste nye version af drivere, DirectX o.s.v.?

arc@na

Fra : Christian Skands

Dato : 15-10-03 17:26

> [...]
> din opsætning som gør det langsommere.
> Desuden: Har du sidste nye version af drivere, DirectX o.s.v.?

Okay. Det lader til der er nogen stykker her der ved rigtig meget om det jeg
ikke ved
Her er lidt mere info om min PC

Processor

Model : Intel(R) Pentium(R) III

Speed : 1000MHz

Performance Rating : PR1200 (estimated)

Type : Standard

L2 On-board Cache : 256kB ECC Synchronous ATC (8-way, 32 byte line size)

Mainboard

Bus(es) : ISA AGP PCI USB FireWire/1394 i2c/SMBus

MP Support : No

MP APIC : No

System BIOS : Compaq 686S6

Mainboard : Compaq 06BCh

Total Memory : 640MB SDRAM

Chipset 1

Model : VIA Technologies Inc VT82C694X Apollo Pro 133A System Controller

Front Side Bus Speed : 1x 133MHz (133MHz data rate)

Total Memory : 640MB SDRAM

Memory Bus Speed : 1x 133MHz (133MHz data rate)

Video System

Monitor/Panel : COMPAQ MV940-farveskærm

Adapter : NVIDIA GeForce2 GTS

Jeg kører XP pro

Jeg aner intet om direct X og hvorvidt mine drivere er for gamle, men det
vil jeg kigge på med det samme.

Tusind tak for at i gider hjælpe.

Mvh.

Christian

Fra : Laziter [9440]

Dato : 15-10-03 18:26

"Christian Skands" <cskands@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Chipset 1
>
> Model : VIA Technologies Inc VT82C694X Apollo Pro 133A System Controller

Du kan også med fordel hente drivere til chipsættet på:
http://www.viaarena.com/?PageID=2

Det kan muligvis også give lidt til ydelsen

Mvh
Benjamin

Fra : Christian Skands

Dato : 15-10-03 20:16

> Du kan også med fordel hente drivere til chipsættet på:
> http://www.viaarena.com/?PageID=2
>
> Det kan muligvis også give lidt til ydelsen

Tak for hjælpen, men det er vist lidt for langhåret til mig
Men jeg hentede den nyeste Direct X og drivere til grafik kortet, det hjalp
gevaldigt.
Nu kan jeg spille uden at det går for langsomt...............til mig.

Jeg bukker ærbødigst og takker mange gange til alle for deres hjælpsomhed.

Mvh.
Christian

Fra : arc@na

Dato : 16-10-03 14:38

> Nu kan jeg spille uden at det går for langsomt...............til mig.

Fint! Men der er en anden faktor som kan gøre enhver maskine laaaaangsom:
Spyware. Prøv at hente sidste version af Lavasoft AdAware og lade den
scanne PC'en igennem - hvis du ikke har gjort det før, finder den sikkert
et par hundrede spion-dimser, som du ikke anede at du havde.

arc@na

Fra : Christian Skands

Dato : 18-10-03 14:11

> [...]
> scanne PC'en igennem - hvis du ikke har gjort det før, finder den sikkert
> et par hundrede spion-dimser, som du ikke anede at du havde.

Hmmm.....Tak for tippet. Du havde ret, der var 123 dimser jeg ikke anede jeg
havde. Nu bliver det godt nok lidt off-topic, men kan disse være skyld i at
jeg daglig for ca. 100 mails med virus?

Mvh.
Christian
(som må til at bruge disse NG's noget mere.)

Fra : arc@na

Dato : 18-10-03 14:22

> Hmmm.....Tak for tippet. Du havde ret, der var 123 dimser jeg ikke
> anede jeg havde. Nu bliver det godt nok lidt off-topic, men kan disse
> være skyld i at jeg daglig for ca. 100 mails med virus?

Næppe - ikke direkte. For at få Blaster, swen osv skal du åbne mails med
vedhæftede filer, og det gør man jo aldrig, hvis man ikke ved hvem
afsenderen er, og venter at få en vedhæftning tilsendt. Vel?

Spyware er cookies, registreringsnøgler og småprogrammer, som bliver lagt
på éns disk mens man surfer, og de bruges til at kortlægge ens adfærd på
nettet bag om ryggen på én.

Men der eksisterer en gruppe hvor du kan få meget mere at vide, nemlig

arc@na

Fra : Christian Skands

Dato : 18-10-03 15:56

> Næppe - ikke direkte. For at få Blaster, swen osv skal du åbne mails med
> vedhæftede filer, og det gør man jo aldrig, hvis man ikke ved hvem
> afsenderen er, og venter at få en vedhæftning tilsendt. Vel?

Nej nej. godt nok er jeg ikke en haj til det her men lidt ved jeg da

> [...]
> nettet bag om ryggen på én.
>
> Men der eksisterer en gruppe hvor du kan få meget mere at vide, nemlig

Tak for det. Jeg smutter derover og for nogle tips.

Mvh.
Christian

Fra : Devast8or

Dato : 15-10-03 16:36

Christian Skands wrote:
> [...]
> kører rigtig godt (læs hurtigt)
> Jeg spiller meget lidt og er derfor ikke fuldt med udviklingen men nu

Da jeg havde min Thunderbird 900, 512 PC133 RAM og GF2 GTS kørte BHD heller
ikke skidegodt hos mig. Jeg opgraderede min processor til en XP2000+ og så
kørte det udmærket i 1024x768. SÅ find ud af hvad dit motherboard kan tage,
det kan være billigere at opgradere CPUen (selvom et hurtigere grafikkort
også helt sikkert vil være en god ide - køb du bare en helt ny computer med
det samme ;)

Devast8or