Spil til ældre 400MHz PC ?
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-10-03 13:11

Jeg skal finde nogle spil til en yngre dreng, som har
en 400MHz Pentium 2 maskine med 128 eller 256MB RAM, XP,
desværre ingen 3D kort (ved ikke om jeg kan smide mit
gamle i den, har et 3dfx + TNT2 M64).

Hvilke gode spil single player spil kan man downloade ?

Hidden & Dangerous er på gaden som gratis spil.
Jeg har mit gamle Half-Life spil han kan få.
Jeg har downloadet Doom, men grafikken sokker lidt rigeligt.

Hvad er ellers godt ? Hvordan korer MAME på så gammel
en kasse ?

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 11-10-03 14:26

Povl H. Pedersen wrote:
> [...]
> Jeg har downloadet Doom, men grafikken sokker lidt rigeligt.
>
> Hvad er ellers godt ? Hvordan korer MAME på så gammel

Mame kører fint på en ældre PC hvis du slår Hardware Stretching og D3D
fra. Der vil være mange spil den ikke kan trække, men alle klassikkerne
burde den kunne køre. Jeg synes du skal sætte TNT2 kortet i.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-10-03 17:54

In article <slrnbofsqs.680.pope@mail.home.terminal.dk>,
pope@home.terminal.dk says...
> Jeg skal finde nogle spil til en yngre dreng, som har
> en 400MHz Pentium 2 maskine med 128 eller 256MB RAM, XP,
> desværre ingen 3D kort (ved ikke om jeg kan smide mit
> gamle i den, har et 3dfx + TNT2 M64).

Drop XP.

Brug TNT2 M64.

> Hvilke gode spil single player spil kan man downloade ?

Vides ikke, men jeg har en PII-400 og jeg spiller bla. CMR2 og DII på
den.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-10-03 21:49

On 2003-10-11,
Jesper G Poulsen <ms2mogens@ingen> wrote:
> [...]
>
> Drop XP.
>
> Brug TNT2 M64.

> Vides ikke, men jeg har en PII-400 og jeg spiller bla. CMR2 og DII på

CMR2 er nok racerspillet ? Det kan ikke downloades så vidt
jeg ved. Og hver er DII ?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-10-03 06:52

In article <slrnbogr74.458.pope@mail.home.terminal.dk>,
pope@home.terminal.dk says...
> CMR2 er nok racerspillet ?
> Det kan ikke downloades så vidt

Nej, men det illustrerer hvad maskinen kan trække.

> jeg ved. Og hver er DII ?

Diablo II. Kan heller ikke downloades, men er også kun til
illustration.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-10-03 10:30

On 2003-10-12,
> [...]
> pope@home.terminal.dk says...
>
> Nej, men det illustrerer hvad maskinen kan trække.

> Diablo II. Kan heller ikke downloades, men er også kun til

OK. Har en gammel Diablo 1 jeg engang fik. Den må være passende.
Quake 1+2 er vel også OK. Har testet WinQuake, korer godt på min
XP.

Fra : /Ole

Dato : 12-10-03 13:29

Worms familien kører også fint på din maskine, men du får en hel del mere ud
af den ved at skifte XP ud med 2000, bare et forslag.

Rogue Spear spillene burde også kunne køre på den, hvis du smider det gamle
grafikkort i den.

/Ole

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 12-10-03 20:49

/Ole wrote:
> Worms familien kører også fint på din maskine, men du får en hel del
> mere ud af den ved at skifte XP ud med 2000, bare et forslag.

Hvordan det?

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Brian Lund

Dato : 12-10-03 21:07

> Hvordan det?

Med så få RAM og så lille en CPU vil jeg nu give ham ret i at XP er for
krævende...

Brian

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-10-03 23:21

On 2003-10-12,
Brian Lund <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> wrote:

> Med så få RAM og så lille en CPU vil jeg nu give ham ret i at XP er for
> krævende...

Jeg mener den har 256M, og så er XP glad.
Og hvis man stoler på MS, så er XP hurtigere end 2000 som er
hurtigere end ME som er hurtigere end 98 som er hurtigere end
95 som er hurtigere en 3.11.

Altså er XP hurtigere end 3.11. Det siger MS.
Det vigtgiste er vel RAM, og XP er mere bagudkompatibel end 2k.

Fra : arc@na

Dato : 13-10-03 12:21

"Povl H. Pedersen" <pope@home.terminal.dk> wrote in

> Jeg mener den har 256M, og så er XP glad.

Hmmm... Min Win2000 er først blevet RIGTIG glad efter jeg opgraderede til
1G RAM...

> Og hvis man stoler på MS, så er XP hurtigere end 2000 som er
> hurtigere end ME som er hurtigere end 98 som er hurtigere end
> 95 som er hurtigere en 3.11.
> Altså er XP hurtigere end 3.11. Det siger MS.

XP er væsentlig mere ressourcekrævende end Win2000. Desuden sætter
Microsoft altid deres OS-specs meget lavt - de påstod f. eks. at Windows
NT kunne køre med 32 MB RAM, OK, men så kan du heller ikke køre meget
andet end selve OS'et, og det er der jo ikke meget grin ved...

> Det vigtgiste er vel RAM, og XP er mere bagudkompatibel end 2k.

Er den? Jeg spiller tonsvis af ældgamle DOS-spil på mine Win2000-boxe
uden problemer.

arc@na
Microsoft Certified Professional®

Fra : Brian Høy

Dato : 14-10-03 00:13

"Povl H. Pedersen" <pope@home.terminal.dk> wrote in message
> Jeg mener den har 256M, og så er XP glad.

128 virker ad l...
256 kan lige trækkes med
512 så er den ok
1024+ så er den glad

> Og hvis man stoler på MS, så er XP hurtigere end 2000 som er
> hurtigere end ME som er hurtigere end 98 som er hurtigere end
> 95 som er hurtigere en 3.11.

Den kan være hurtigere, hvis den udnytter de nye instruktionssæt. Da CPU en
er af alder, som win2k blev skrevet til, er win2k bedre. WinXP er til P3+
generationen. jeg kører selv en Celeron 300A@450 med 256 MB ram, og har
droppet XP.... jeg kan køre de fleste nye spil fint (dog kun 640x480 eller
600x800).

> Altså er XP hurtigere end 3.11. Det siger MS.
> Det vigtgiste er vel RAM, og XP er mere bagudkompatibel end 2k.

Med Service pack 3, er 2k mindst ligeså bagudkompatibel som XP.

og 256 er lidt i XP's øjne

(jeg har dog præsteret at bruge en K6 233 med 32MB ram som router med WIN2K
advanced server )

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-10-03 19:17

In article <slrnbojkul.n4o.pope@mail.home.terminal.dk>,
pope@home.terminal.dk says...
> Det vigtgiste er vel RAM, og XP er mere bagudkompatibel end 2k.

Det er simpelthen ikke korrekt. XP og 2000 SP3 kan afvikle nøjagtigt
det samme gamle software.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-10-03 23:14

On 2003-10-14,
> [...]
> pope@home.terminal.dk says...
>
> Det er simpelthen ikke korrekt. XP og 2000 SP3 kan afvikle nøjagtigt

I XP kan man da starte ting i diverse gammeldags
emuleringsmodes.

Fra : Brian Høy

Dato : 14-10-03 23:25

> I XP kan man da starte ting i diverse gammeldags emuleringsmodes.

i win 2k skal man selv justere diverse faktorer, så i stedet for 5-6
presets, har man ca. 20 indstillelige faktorer.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 15-10-03 11:56

Brian Høy wrote:
> "Povl H. Pedersen" <pope@home.terminal.dk> wrote in message

> i win 2k skal man selv justere diverse faktorer, så i stedet for 5-6
> presets, har man ca. 20 indstillelige faktorer.

Det kan du også gøre i XP via genveje til DOS executables, næsten
ligesom med de gamle .pif filer.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-10-03 16:22

In article <slrnbootaj.2om.pope@mail.home.terminal.dk>,
pope@home.terminal.dk says...
> I XP kan man da starte ting i diverse gammeldags
> emuleringsmodes.

Hvad er det lige jeg skriver?!

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 13-10-03 23:06

Brian Lund wrote:

> Med så få RAM

"få" RAM... Jeg tager altså lige en tur på kæphesten:

Det hedder ikke "flere" eller "få/færre" RAM, det hedder "mere/meget"
eller "mindre/lidt" RAM.
RAM er en forkortelse af "Read Only Memory", altså hukommelse. Du siger
jo heller ikke "færre hukommelse eller "flere" hukommelse, vel?

Jeg ved ikke hvor det er startet (gætter på Kompjuter for alle), men det
har virkelig taget fart de seneste år.

Bortset fra det, kan man selvfølgelig godt tale om flere "RAM-stænger",
som nogen kalder det, men så er det jo stængerne der er flere eller
færre af, og ikke selve RAM'en. Men det tror jeg ikke at ham der
begyndte at sige "flere RAM" havde tænkt på.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Brian Lund

Dato : 14-10-03 00:38

> [...]
> RAM er en forkortelse af "Read Only Memory", altså hukommelse. Du siger
> jo heller ikke "færre hukommelse eller "flere" hukommelse, vel?

Fordi jeg er for doven til at skrive MB foran, "med så få MB RAM" hvilket er
korrekt ;)

Brian

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 14-10-03 11:43

Brian Lund wrote:

> Fordi jeg er for doven til at skrive MB foran, "med så få MB RAM"
> hvilket er korrekt ;)
>

> Brian

Ahhh selvfølgelig, det er dér den ligger, det havde jeg ikke tænkt på.
Men har du tænkt på, at hvis du bare siger "med så lidt RAM" fremover,
så er du ikke længere nødt til at undskylde dig med at du er doven, og
du er ovenikøbet grammatisk korrekt.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-10-03 19:19

In article <bmf7bf$2vi7$1@news.cybercity.dk>, efternavn@doktor.dk
says...
> RAM er en forkortelse af "Read Only Memory", altså hukommelse. Du siger

Random Access Memory, mener du vel?

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 14-10-03 23:24

Jesper G. Poulsen wrote:
> In article <bmf7bf$2vi7$1@news.cybercity.dk>, efternavn@doktor.dk
> says...
>
> Random Access Memory, mener du vel?

Hvor irriterende, det gik lidt stærkt med at komme op på kæphesten!

Det er vist det der hedder en "Brain Fart".

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 12-10-03 20:49

Povl H. Pedersen wrote:

> OK. Har en gammel Diablo 1 jeg engang fik. Den må være passende.
> Quake 1+2 er vel også OK. Har testet WinQuake, korer godt på min
> XP.

Unreal og Quake III burde den også kunne køre.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Ole

Dato : 13-10-03 14:36

> Jeg skal finde nogle spil til en yngre dreng, som har
> en 400MHz Pentium 2 maskine med 128 eller 256MB RAM, XP,
> desværre ingen 3D kort (ved ikke om jeg kan smide mit
> gamle i den, har et 3dfx + TNT2 M64).

Smid M64 kortet i , kan du finde et "rigtigt" TNT2 kort,
er det bedre.

128 Mb er for lidt til XP , 512 passer til spil.

Hvilken type spil kan han lide , det er ham der skal
spille ..........;-Þ

> Hvilke gode spil single player spil kan man downloade ?

Du kan finde tonsvis af gode demoer på nettet .

> Hidden & Dangerous er på gaden som gratis spil.
> Jeg har mit gamle Half-Life spil han kan få.
> Jeg har downloadet Doom, men grafikken sokker lidt rigeligt.

Jep , men gameplay rykker , jeg spiller DoomII MP 30 minutter
om dagen med en kollega på arbejde.

> Hvad er ellers godt ? Hvordan korer MAME på så gammel
> en kasse ?

Ole

Fra : Benny Jensen

Dato : 14-10-03 01:08

Hvad med Quake II ??
FPS med moderate maskinkrav ?.
Kan spilles i single player og i multi play.
Dog kan det ikke downloades gratis
Du kan købe det her til Kr. 60.
http://www.2ndgames.dk/vare.asp?varenr=11BRUGT6270

Mvh.
Benny

Fjern NOSPAM hvis denne mail skal besvars..