Strategi ala Civilization ?
Fra : Anders Nielsen

Dato : 08-10-03 17:17

Hej gruppe,

Jeg har igennem mange år (siden Civ1) spillet *meget* Civ - og 3'eren er
da også suveræn underholdning, meeeennn..

Jeg har været lidt på udkig efter et andet/nogle flere spil, både for at
veksle lidt men også for at 'prøve noget nyt'. Jeg kan godt lide stilen
fra Civ - tur-baseret passer mig fint, men er langt fra et must.

Jeg er ikke vild med CC og Warcraft lignende spil - spørg ikke hvorfor,
men de har aldrig rigtig fanget. Har lige prøvet Europa Universalis II
fordi jeg fik det anbefalet, men det er lidt for 'tegneserie-agtigt'.

Hvad kan I super-gamere derude foreslå!?

Pft,
Anders

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 08-10-03 17:23

Anders Nielsen wrote:
> Hvad kan I super-gamere derude foreslå!?
>
> Pft,
> Anders

Galactic Civilization er mit bud på det spil der yder mest intelligent
modstand, måske med undtagelse af Chessmaster

http://www.galciv.com/

Du kan hente en demo og prøve hvis du vil.

Mvh

Bruno

Fra : Anders Nielsen

Dato : 08-10-03 17:38

iddqdATworldonline.dk wrote:
> Galactic Civilization er mit bud på det spil der yder mest intelligent
> modstand, måske med undtagelse af Chessmaster
Hmm - måske lidt for futuristisk efter min smag, at dømme udfra
screenshots'ene...

Men man ka' jo ikke sige man ikke ka' li' det, før man har prøvet :)
Jeg ser hvad det kan byde på - takker ...

/Anders

Fra : Defcon

Dato : 08-10-03 23:22

"Anders Nielsen" <sredna_neslein@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> fordi jeg fik det anbefalet, men det er lidt for 'tegneserie-agtigt'.
>
> Hvad kan I super-gamere derude foreslå!?

Der er jo også Sid Mieres (kan ikke stave til hans navn lige nu Alpha
Centauri (Og hans klassiker Colonization)... Ellers vil jeg også gerne slå
et slag for Galactic Civilization... glimrende spil

Andre spil der er lidt i stilen
- Warlord-spillene
- Heroes og Might and Magic (dog ikke helt det samme, og heller ikke en
favorit her)

/Rasmus

Fra : Mark

Dato : 10-10-03 16:32

On Wed, 08 Oct 2003 18:17:16 +0200, Anders Nielsen
> [...]

>fordi jeg fik det anbefalet, men det er lidt for 'tegneserie-agtigt'.
>
>Hvad kan I super-gamere derude foreslå!?

Bare lige til din information (hvis du ikke allerede ved det)
Der er en ny Civ-modifikation på vej i næste måned. Civ3: conquests
med en masse nye ting for os Civelskere. Kig på www.civ3.com