hvordan håndtere behov for intimitet
Fra : Michael Jørgensen

Dato : 04-10-03 19:02

Hej dss,

Her følger en lang mail med mine tanker omkring mit behov for intimitet.
Problemet er, at jeg ikke kan håndtere dette behov, og jeg vil gerne have
nogle ideer og tanker fra jer andre her i gruppen.

Min kone og jeg har kun sjældent sex med hinanden. Det er så hvad det er,
hvis ikke det lige var fordi, jeg bliver så sur. Det er så lidt, der skal
til, før det bliver for meget for mig. Lad mig komme med et eksempel: I går
overnattede børnene hos min svigerfar, og min kone og jeg var taget på besøg
hos en af vores fælles venner. Det var rigtig hyggeligt, og det blev sent
inden vi var hjemme. Næste morgen vågnede jeg tidligt, lavede en kop te og
smurte et stykke franskbrød til os hver, som vi spiste i sengen. Da vi havde
tilfredsstillet behovet for sult og tørst, så siger min kære kone, at nu
varer det ikke længe før vi skal over og hente børnene. Ja, så blev jeg sgu
sur. Hun har lavet en aftale som gør, at vi ikke har tid til at hygge os
alene sammen en dejlig fredelig lørdag morgen. Jeg ville gerne have haft et
par timer ekstra alene med min kone, hvor vi kunne nyde noget nærhed og
kærtegn og, hvem ved hvad ellers.

Jeg fornemmer, at jeg er lidt umoden omkring seksualitet, så I må ikke være
for hårde ved mig Jeg tror problemet er, at jeg har et behov for
intimitet, men jeg er lidt genert eller måske ligefrem flov over det. I
hvert fald så er jeg i vildrede omkring, hvordan jeg udtrykker mit behov.
Jeg ender med ikke at gøre noget som helst. Det er som om, at jeg ubevidst
*forventer*, at min kone dækker det behov. Når hun så ikke gør det, så
bliver jeg sur og vred og skuffet.

I situationen fra før kunne jeg jo bare have sagt allerede inden aftalen
blev lavet, at det er vigtigt for mig, at vi har nogle timer alene sammen om
morgenen. Men det er lettere sagt end gjort. Det kræver jo, at jeg kan
*forudsige* flere dage i forvejen, at jeg vil få et behov, og så aktivt
handle derefter. Jeg ved godt, at dét gør man jo hver dag, når man om
morgenen smører en madpakke som først skal spises til frokost. Men jeg har
altså ikke så godt styr på lige netop behovet for intimitet.

Og det er jo mit problem i en nøddeskal. Hvordan håndterer jeg i praksis mit
behov for intimitet? Jeg ved dårligt nok, hvad det egentligt er, jeg vil
have. Jeg ved kun, at når det mangler, så bliver jeg sur. Forleden dag kørte
jeg i bil med en kvinde jeg kender. Jeg fik pludselig en lyst til at lægge
en hånd på hendes lår. Jeg gjorde det ikke; mest af frygt for, hvilke
konsekvenser det ville få. Skulle jeg have gjort det alligevel? Jeg er jo en
gift mand...

Jeg ville egentlig gerne have nogle råd eller ideer eller kommentarer til,
hvordan jeg som gift mand kan håndtere mit behov for intimitet.

Venlig hilsen,
-Michael.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-10-03 19:38

Michael Jørgensen wrote:
> Hej dss,

hej Michael :)

> Her følger en lang mail med mine tanker omkring mit behov for
> intimitet. Problemet er, at jeg ikke kan håndtere dette behov, og jeg
> vil gerne have nogle ideer og tanker fra jer andre her i gruppen.

jamen det skal du da være så velkommen til ;)

> Min kone og jeg har kun sjældent sex med hinanden. Det er så hvad det
> er, hvis ikke det lige var fordi, jeg bliver så sur.

hvorfor bliver du sur??
er det fordi du ikke får sex?
er det fordi din kone ikke forudser at du har lyst til sex?

> [...]
> dejlig fredelig lørdag morgen. Jeg ville gerne have haft et par timer
> ekstra alene med min kone, hvor vi kunne nyde noget nærhed og kærtegn

sagde du det til din kone?
prøvede du at vise det via feks kærtegn og sex?
ved at sige at "det kan da godt vente lidt" med et glimt i øjet så hun ikke
er i tvivl om hvad det er du gerne vil?

> Jeg fornemmer, at jeg er lidt umoden omkring seksualitet, så I må
> ikke være for hårde ved mig

hehe dont get your hopes up ;)

> [...]
> er som om, at jeg ubevidst
> *forventer*, at min kone dækker det behov. Når hun så ikke gør det, så

jamen så er det jo ikke din kone der er problemet, men dig selv....
DU skal arbejde med at være mere åben med dit behov..... du kan gøre det på
mange måder, men den mest effektive er nok at forføre din kone.... det kan
du vel godt huske hvordan man gør ik? ;)

> [...]
> kræver jo, at jeg kan
> *forudsige* flere dage i forvejen, at jeg vil få et behov, og så

det er IMO unødvendigt.. hvis ellers du finder ud af at få kommunikeret dine
behov på en anden måde......
det kan feks være at kysse hende inderligt...... det kan være at kærtegne
hende og se hende dybt i øjnene......

> Jeg ved godt, at dét gør man jo hver dag, når
> man om morgenen smører en madpakke som først skal spises til frokost.
> Men jeg har altså ikke så godt styr på lige netop behovet for
> intimitet.

det er fordi behovet opstår i situationen...... og derfor skal man være
bedre til at kommunikere det frem i situationen...

> [...]
> Jeg gjorde det ikke; mest af frygt for, hvilke konsekvenser det ville
> få. Skulle jeg have gjort det alligevel? Jeg er jo en gift mand...

hvad med at lægge hånden på din kones lår??

> Jeg ville egentlig gerne have nogle råd eller ideer eller kommentarer
> til, hvordan jeg som gift mand kan håndtere mit behov for intimitet.

jeg har skrevet llidt om det, hvis du gerne vil have det uddybet må du sige
til....

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 05-10-03 09:55

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in message

[klip]

> [...]

> mange måder, men den mest effektive er nok at forføre din kone.... det kan
> du vel godt huske hvordan man gør ik? ;)

Jeps, jeg er heller ikke ude på at kritisere min kone. Jeg ved godt, at jeg
må selv
tage ansvaret for mine behov. Nu er det bare sådan, at jeg aldrig før har
mærket
dette behov så tydeligt, og jeg er forvirret! Egentlig er jeg meget genert
og
blufærdig. Jeg var også jomfru, da min kone forførte mig *GG*. Så jeg har
noget
jeg skal have lært. Jeg føler mig lidt som en tolv-årig der lige er begyndt
at mærke
hormonerne og er interesseret i bryster og piger, men endnu ikke ved,
hvordan
jeg håndterer disse behov og følelser. Jeg ved dårligt nok, hvad det
egentligt er,
jeg vil have. Måske jeg bare skulle prøve mig frem. Men
jeg føler mig også temmeligt akavet og forkert. Har du også haft det sådan
engang?

[klip]

> hvad med at lægge hånden på din kones lår??

Hm ja. Hvis hun havde været der, så havde jeg nok også gjort det. Men sådan
er det jo med behov. De opstår pludseligt og uventet...

Tak.

-Michael.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 05-10-03 10:57

Michael Jørgensen wrote:

jeg vil lige lægge ud med en lille anmodning.... er du ikke sød at tilrette
din newsklient til at ombryde din tekst 72 tegn? det vil gøre teksten mere
overskuelig, istedet for at den som nu har en hel linie, så en halv, så en
hel, så en halv....... ;)
du kan sætte den til at gøre det automatisk

> Jeps, jeg er heller ikke ude på at kritisere min kone. Jeg ved godt,
> at jeg må selv tage ansvaret for mine behov.

hvad er så problemet....... så burde det jo reelt set være dig selv du
bliver sur på....
hvordan reagerer din kone når du er sur?

> [...]
> begyndt at mærke
> hormonerne og er interesseret i bryster og piger, men endnu ikke ved,

jamen så er jeg nødt til at spørge..... er det intimiteten du har behov for,
eller er det din kone du har behov for?

> Jeg ved dårligt nok, hvad det egentligt er,
> jeg vil have. Måske jeg bare skulle prøve mig frem. Men
> jeg føler mig også temmeligt akavet og forkert. Har du også haft det
> sådan engang?

sådan tror jeg ALLE har følt sig engang...... og der er ikke andet for end
at prøve sig frem.....
hvis du er i tvivl om hvad det er du har behov for, så start med basics.....
nusning...... at ligge i ske.... at få et kys......
hvis disse ting ikke dækker dit behov,så prøv at tage det skridtet videre,
indtil du rammer et punkt hvor du føler dig tilfredstillet, eller hvor du
når dertil hvor du kan mærke forskellen i hvad det reelt er du har behov
for......

> Hm ja. Hvis hun havde været der, så havde jeg nok også gjort det. Men
> sådan er det jo med behov. De opstår pludseligt og uventet...

måske opstår de uventet fordi du netop ikke handler på dem når de
opstår......

> Tak.

your welcome........ hvad ender det så med?

Fra : PerX ...

Dato : 05-10-03 02:52

In article <3f7f0ae7$0$54771$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
ingen@ukendt.dk says...
> Jeg ville egentlig gerne have nogle råd eller ideer eller kommentarer til,
> hvordan jeg som gift mand kan håndtere mit behov for intimitet.

Som Billy Joel sang "Tell her about it". Det ville jeg have gjort :)

Fra : Nette

Dato : 05-10-03 10:27

"Michael Jørgensen" skrev i en meddelelse
> [...]
> morgenen smører en madpakke som først skal spises til frokost. Men jeg har
> altså ikke så godt styr på lige netop behovet for intimitet.

Jeg forstår det ikke helt, hvordan du kan blive ked af, at din kone lavede
en aftale og ikke forudså, at du ville få et behov søndag formiddag, når du
i næste afsnit skriver at du ikke selv kan forudse det?

En gylden regel, som indgår alle vegne, når man blander sig med andre
mennesker, er at fortælle, hvad man tænker. Selvfølgelig ikke sådan det
generer andre, men hvis man ikke siger noget, så må man heller ikke forvente
noget. Ingen mennesker er tankelæsere, og de kan derfor heller ikke
nødvendigvis regne ud, hvad man sidder og tænker på eller hvad man føler.
Ens kropssprog kan sige en del, og man kan læse en del imellem linierne, men
hvis man vil være 100% sikker på at modparten har forstået een rigtigt, så
må man "gå den tunge vej" og være ærlig.

Der er intet unormalt eller flovt ved at sige til sin kone, at man har lyst
til at putte, lyst til sex eller lyst til at man ind imellem bare er
hinandens og at det ikke er ungerne, der er i fokus.

Hvad angår det med at lægge hånden på en anden kvindes lår, så handler det
mere om respekt, både for hende, men så sandelig også for din egen kone.
Når man indgår i et forhold, så kan man ikke længere tillade sig at tænke
"mit behov, min lyst, mit behov, min lyst"...Så handler det mere om "VORES".
Så at lægge hånden på en fremmed kvinde som en start på at turde vise sig
ærligt, synes jeg er malplaceret og helt hen i vejret. Start med din egen
kone først. Det er trods alt hende, du har valgt.

Nette

Fra : Nada

Dato : 05-10-03 12:15

Hej alle

Først og fremmest vil jeg godt lige sige at Michaels indlæg rammer rimmeligt
præcist hvad jeg selv har følt i mit ægteskab efter at jeg har fået børn.
Den harme man kan føle når ens kone tænker MEGET mere på børnene end på
samlivet/sexlivet som tidligere har været så vigtig. Det er en frygtelig
følelse, som gør ondt helt ind til benet. Jeg er meget forstående overfor
Michael, men samtidig vil jeg sige at alle disse følelser ikke gør noget
godt, og hver dag bør du recitere for dig selv "det er en moders naturlige
reaktion på at blive mor, og hun gør det i bedste mening".

Nette <nettesnetpost(fjerndette)@@hotmail.com> wrote:
> [...]
> som en start på at turde vise sig ærligt, synes jeg er malplaceret og
> helt hen i vejret. Start med din egen kone først. Det er trods alt

Nu er kan man jo kun kontrollere ens handlinger, ikke ens følelser. Jeg
tager også mig selv i at kigge på purunge piger i alt for lidt sommertøj, og
føle en lyst i den, i ægteskabelige sammenhæng, forkerte retning. Ud over at
det skyldes et uforløst seksuelt behov (som man ikke selv er herre over, må
jeg lige bemærke), så ligger der nok et eller andet sted en lyst til "hævn"
over den kone som man har en følelse af vender en ryggen rent seksuelt. Det
vigtige er bare at man ikke føre denne "hævn" ud i livet, det får med stor
sandsynlighed katastrofale følger for ægteskabet, specielt i vores del af
verden.

Mit råd er, få dig en hobby der tager tankerne væk fra det manglende behov,
lad tiden arbejde. I den periode kan man snakke om sexlivet, for det er
vigtigt ikke at glemme det, men på et eller andet tidspunkt vender konens
lyst tilbage (mit yngste barn er godt et år, og jeg kan mærke min kones
stigende interesse).

Et andet godt råd er, det er OK at lægge lidt pres på konen, MEN LÆG IKKE
FOR MEGET PRES PÅ! Det får den stik modsatte effekt, sex må ALDRIG blive en
pligt. Den uforløste følelse af intimitet du føler bliver FORSTÆRKET hver
gang du har sex med konen hvor hun gør det mere af pligt end af lyst. Læg
dig hellere om på siden og prygl aben istedet (dette kan også udgøre et
moderat indirekte pres på konen som ikke har den negative effekt et direkte
pres let får).

Til slut vil jeg sige at du generelt skal slappe af, cykel en tur istedet,
benyt lejligheden til at træne din krop eller et eller andet andet end sex.
Få det bedste ud af tiden!

Mvh. Nada

Fra : Nette

Dato : 05-10-03 22:51

"Nada" skrev i en meddelelse news:23Tfb.81$3i6.36@news.get2net.dk...
> [...]

> sandsynlighed katastrofale følger for ægteskabet, specielt i vores del af

Jeg synes nu det er helt ok at fantasere om at tage en anden på låret,
tanker er toldfrie og fantasier har vi alle. Men ligefrem at spørge om man
skal gøre det....det er det jeg reagerer sådan på.

Nette

Fra : PerX ...

Dato : 06-10-03 21:23

In article <23Tfb.81$3i6.36@news.get2net.dk>, nothing@nowhere.none
says...
> [...]
> samlivet/sexlivet som tidligere har været så vigtig. Det er en frygtelig
> følelse, som gør ondt helt ind til benet.

Hm.. det bekræftiger mig jo bare i "Aldrig børn! Hver før under eller
eftre" (well, ok efter er vel ligegyldig så)

> [...]
> vigtigt ikke at glemme det, men på et eller andet tidspunkt vender konens
> lyst tilbage (mit yngste barn er godt et år, og jeg kan mærke min kones

Lad os håbe det, psykologer siger jo det er meget usundt for sjælen at
forsøge at undtrykke behov.

Fra : nusle

Dato : 05-10-03 21:05

"Michael Jørgensen" <ingen@ukendt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hej,

> [...]

> morgenen. Men det er lettere sagt end gjort. Det kræver jo, at jeg kan
> *forudsige* flere dage i forvejen, at jeg vil få et behov, og så aktivt

Halløj - du kunne ikke *forudsige* at du ville have dette behov,
men din kone skulle have sørget for at lave en aftale der skulle
tilgodese et behov, som ikke engang er hendes (men dit) og
som ikke engang du selv kunne *forudse*.

Flot!

Er der andre situationer, hvor du forventer at hun skal vide mere
om dig selv, end du selv gør - og hvor hun skal tage hensyn til
ting/behov, som du ikke engang selv er blevet bevidst om endnu?

Det er vist nærliggende at fastslå, at du anbringer din kone i en
no-win situation. Damned if she do, damned if she don't

Ahhhh, godt jeg er ingens kone i dag *S*

mange hilsner
nusle

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 06-10-03 18:54

"nusle" <nusle@mail.dk> wrote in message
> [...]
> tilgodese et behov, som ikke engang er hendes (men dit) og
> som ikke engang du selv kunne *forudse*.

*GGG*. Ja, jeg kan godt grine ad det, og jeg er jo heller ikke sur på hende.
Jeg må bare tage tingene én ad gangen. Hvis jeg endelig skal gøre mig selv
til grin, så lad det være her på dss

Det er iøvrigt en meget almindelig fejl at man forventer den anden part skal
være tankelæser. Kun en løgner kan - formentligt - sige sig helt fri fra dén
fejl.

Desuden er det menneskeligt at fejle. Kun på dén måde kan vi udvikle os og
blive mere modne. [Nogle mennesker formår dog at begå de samme fejl igen og
igen. Udviklingen foregår da i et andet tempo, eller mangel på samme....] Nu
mener jeg ikke, at man med vilje skal fejle, eller at fejl er et mål i sig
selv! Derimod skal man eksperimentere og turde udvide sine grænser. Og når
man bevæger sig ind på nyt land, så vil man næppe vælge den korteste og mest
direkte sti første gang. Ofte ved man slet ikke, hvor man er på vej hen...

Hvis jeg havde lagt min hånd på den anden kvindes lår, hvad ville så være
sket? Det er der jo ingen af os der ved med sikkerhed, men her valgte jeg
trods alt at styre mine lyster. Jeg tror nok, jeg ville have fortrudt det.

Men som en anden også skrev, så var lysten måske en forsinket reaktion på et
uopfyldt behov.

Det er dog en stor udfordring at nærme sig hinanden (i mit ægteskab), når vi
har været langt væk følelsesmæssigt fra hinanden i mange år. Lige nu er
følelserne til stede, og det giver mulighed og grobund for at styrke og
eksperimentere med intimiteten. Det kræver varsomhed og forsigtighed. Og så
kræver det 100% nærvær. Det er jeg ikke så god til endnu; jeg tænker tit på
målet (sex) frem for processen (nærhed og ømhed). Jeg er i mellemtiden
blevet klogere og søger sparring omkring mine spæde skridt.

Jeg værdsætter alle jeres kommentarer og indlæg.

Tak fordi I er her!

-Michael.

Fra : nusle

Dato : 06-10-03 21:13

"Michael Jørgensen" <ingen@ukendt.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> *GGG*. Ja, jeg kan godt grine ad det, og jeg er jo heller ikke sur på
hende.

Det manglede da også bare *G*

> Jeg må bare tage tingene én ad gangen. Hvis jeg endelig skal gøre mig selv
> til grin, så lad det være her på dss

Det er da også lige stedet.

> [...]
skal
> være tankelæser. Kun en løgner kan - formentligt - sige sig helt fri fra

Helt enig - jeg lider selv af dette i middelsvær grad.

> [...]
mest
> direkte sti første gang. Ofte ved man slet ikke, hvor man er på vej hen...

Enig, enig...

> Hvis jeg havde lagt min hånd på den anden kvindes lår, hvad ville så være
> sket?

Tjaa... who knows.

> [...]
>
> Men som en anden også skrev, så var lysten måske en forsinket reaktion på

Så ligger svaret måske i at du tager ansvar for dine behov
og sørger for at få dem opfyldt, så godt som muligt under
de givne forudsætninger.

mange hilsner
nusle

Fra : Henning

Dato : 06-10-03 19:03

nusle wrote:

> Ahhhh, godt jeg er ingens kone i dag *S*

Jammen herre gud da *G*
Vi to kunne da sagtens lige nå en 5 minutters før vi
futtede hen og hentede ungerne og ville føle os lidt
frække ved at komme 2 minutter for sent på grund
af det uforudsete, opståede behov

MVH
Henning

Fra : nusle

Dato : 06-10-03 21:16

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> futtede hen og hentede ungerne og ville føle os lidt
> frække ved at komme 2 minutter for sent på grund

Sikkert

Meeeen, med det humør jeg bevæger mig i for tiden,
ville det være mere sandsynligt, at vi kom forsent pga
en kontrovers *G*

Jeg er i mit hys-hjørne for tiden

mange hilsner
nusle

Fra : Henning

Dato : 07-10-03 07:44

nusle wrote:

Hej Du dejlige

> Meeeen, med det humør jeg bevæger mig i for tiden,
> ville det være mere sandsynligt, at vi kom forsent pga
> en kontrovers *G*
>
> Jeg er i mit hys-hjørne for tiden

Det skulle vi også hurtigt få klaret, jeg har jo 37 års
erfaring med de dele *G*

MVH
Og et stort kram til dig
Henning

Fra : PerX ...

Dato : 06-10-03 21:25

In article <3f8079d0$0$24673$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
nusle@mail.dk says...
> Ahhhh, godt jeg er ingens kone i dag *S*

Ja , så kan du få lov at hænge malerierne op på væggen selv (eller klippe
hækken *G*

Fra : nusle

Dato : 06-10-03 21:48

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Ja , så kan du få lov at hænge malerierne op på væggen selv (eller klippe
> hækken *G*

Hellere male selv og klippe hækken, end have med den
slags tåbeligheder at gøre (at jeg så selv er smæk-fyldt
med den slags tåbeligheder, det taler vi ikke om *GG*).

Wauw, jeg har indset, at jeg er vildt glad for at kunne
sidde her i al min sløve, aften-grimhed - og der er ingen
til hverken at kommentere det eller forstyrre mig på
anden vis.... det er ikke så værst endda

Der er heller ingen til at blive irriteret over at jeg lytter
til BB, mens jeg surfer på nettet og skriver i NG's og
ser Aftenvagten på flimmeren - og at jeg ikke har gidet
at lave aftensmad, eller rydde op efter aftenens McDonald
orgie - og jeg skal ikke vågne ved nogens snorken, eller
stille vækkeuret tidligere, fordi der er andre end mig der
skal tidligt op - ligesom jeg ikke skal skynde mig i badet,
fordi der er en der skal til efter mig - jeg skal heller ikke
spørge nogen om det er i orden, hvis jeg vælger at arbejde
længe i morgen, eller hvis jeg tager en tur i byen lige efter
arbejde - og jeg skal ikke føle at jeg ikke er en okay
kvinde, fordi jeg ikke gider sex i 14 dage - jeg kan selv
vælge tid og sted, og alle de andre dage er der ingen
til at forvente noget seksuelt af mig.

Til gengæld må jeg så undvære knus, kram, kærtegn og
elskov i det daglige - ligesom jeg må undvære hjælp i
hjemmet og med økonomien.

Hmmm... jeg er altså ikke sikker på, at jeg virkelig ville
bytte... det må jeg nok hellere tænke lidt nærmere over

mange hilsner
nusle, som denne aften nyder sin single-status helt vildt.

Fra : høstblomsten

Dato : 06-10-03 22:25

"nusle" <nusle@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> mange hilsner
> nusle, som denne aften nyder sin single-status helt vildt.

*smiiiiiler...............*

Hej nusle

Jeg undlader bevidst at klippe i dit indlæg ....dine ord kunne være
mine, og også jeg "tænker lidt nærmere" .....endnu!

Go'e hilsner...
~ høstblomsten~

Fra : Henning

Dato : 07-10-03 07:53

høstblomsten wrote:
> [...]

> Jeg undlader bevidst at klippe i dit indlæg ....dine ord kunne være
> mine, og også jeg "tænker lidt nærmere" .....endnu!

Ikke tænke så meget! Lev livet! Måske er det forbi før du aner
Men du må da gerne tænke posetive tanker om mig i morgen mellem
kl. 9&10, skal til kikkert undersøgelse af maven, gys
Heldigvis var de 30 punkter på blodprøven normale, så mon ikke
jeg slipper for en canser-dom

MVH
Henning

Fra : høstblomsten

Dato : 07-10-03 23:38

> [...]

Hej Henning

> Ikke tænke så meget! Lev livet! Måske er det forbi før du aner

....er jeg fuldt ud klar over - og forsøger at leve derefter !

> Men du må da gerne tænke posetive tanker om mig i morgen mellem
> kl. 9&10,
[snip]

Dét skal jeg huske! Vil du gøre gengæld ....med de positive tanker ?
....jeg afventer selv "en dom" - omend af en anderledes karakter.

> MVH
> Henning

Go'e ønsker & hilsner fra....
~Høstblomsten ~

Fra : Henning

Dato : 09-10-03 17:39

høstblomsten wrote:
> "Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej høstblomst

> [snip]
>
> Dét skal jeg huske! Vil du gøre gengæld ....med de positive tanker
> ? ...jeg afventer selv "en dom" - omend af en anderledes karakter.

Håber det virker med tilbagevirkende kraft
Jeg så for mig du blev glad for din "dom"

Jeg bliver sendt videre til scanning, han kunne ikke umiddelbart
se noget, men ordinerede mavesårsmedecin, så nu bliver jeg fattig

MVH
Henning

Fra : høstblomsten

Dato : 09-10-03 20:27

Hej Henning :)

[snip]

> Håber det virker med tilbagevirkende kraft

....gjorde det altså ikke

> Jeg så for mig du blev glad for din "dom"

Hmmm... kan det mon ha' været Mary, du "så"??? (*smiler*)

> Jeg bliver sendt videre til scanning, han kunne ikke umiddelbart
> se noget, men ordinerede mavesårsmedecin, så nu bliver jeg fattig

Nej, Henning! Du bliver aldrig "fattig" !!
Selv jeg føler mig - trods alt! - "rig"!

> MVH
> Henning

Go'e hilsner...

~ Høstblomsten ~

Fra : Henning

Dato : 09-10-03 20:58

høstblomsten wrote:
> "Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Henning :)

Hej høstblomst

> ...gjorde det altså ikke

Ærgerligt, men jeg har nu heller aldrig været god til
det med fjern-påvirkning, selv om jeg trænede ihærdigt
med det for 40 år siden

> Hmmm... kan det mon ha' været Mary, du "så"??? (*smiler*)

Hun er da noget af en kvinde, jeg kunne godt lide, hun under
pressemødet på Fredensborg på et tidspunkt, hvor frederik
tog hendes hånd, da hun skulle svare på et spørgsmål. nærmest
skubbede ham væk og trak sin hånd fri *GGG*
Der har drengen sgu fået en kæreste, der er sig selv og stærk
nok til at være det, Stærke selvstændige kvinder er pragtfulde!

Selv om hun lige da dørene på Amalienborg blev åbnet havde
et udtryk i øjnene som en pornomodel, der havde fortrudt hun
havde sagt ja til at medvirke i en Max-hardcore film, skræmte
og flakkende, og et øjeblik tøvende, lænende overkroppen
bag over. før hun stod ved sit ja og trådte frem
Ben i næsen har hun dæleme, hun har fået min respekt!

> Nej, Henning! Du bliver aldrig "fattig" !!
> Selv jeg føler mig - trods alt! - "rig"!

Så længe man kan tænke, drømme, håbe og fantasere,
bliver man aldrig fattig, uanset ens pengepungs indhold
eller mangel på samme *G*
( Jeg er jo udstyret med en god portion skæbnetro, men opgiver
ikke uden kamp, for det kunne jo være min skæbne at skulle
kæmpe )

> Go'e hilsner...

I lige måde

Fra : nusle

Dato : 08-10-03 18:09

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Ikke tænke så meget! Lev livet! Måske er det forbi før du aner

Ja, så er det jo også for kort til mænd jeg ikke passer
sammen med *LOL*

Jeg har taget en test (som sikkert er lige så troværdig
som Pia, når hun påstår hun ikke er racist!), der viste
at jeg passede sammen med ca. 6,5% af alle mænd,
hvilket vel vil sige at jeg egentlig er rimeligt problematisk
i et match

> Men du må da gerne tænke posetive tanker om mig i morgen mellem
> kl. 9&10, skal til kikkert undersøgelse af maven, gys
> Heldigvis var de 30 punkter på blodprøven normale, så mon ikke
> jeg slipper for en canser-dom

Uh, jeg håber det gik godt med undersøgelsen og at
resultaterne er af glædelig karakter *krydser fingre
med tilbagevirkende kraft*

mange hilsner
nusle

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 08-10-03 20:36

> [...]
> at jeg passede sammen med ca. 6,5% af alle mænd,
> hvilket vel vil sige at jeg egentlig er rimeligt problematisk

Hej nusle,

Tja, det betyder at der er ca. 150000 mulige emner til "den eneste ene". Du
har med garanti endnu ikke prøvet dem alle, vel?

Don't *ever* give up....

-Michael.

Fra : nusle

Dato : 08-10-03 20:49

"Michael Jørgensen" <ingen@ukendt.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Tja, det betyder at der er ca. 150000 mulige emner til "den eneste ene".
Du
> har med garanti endnu ikke prøvet dem alle, vel?

Det er sgu' da snart ved at være tæt på - eller også føles
det bare sådan *LOL*

Måske er de der 6,5% egentlig endnu mindre, eftersom
der er en del mænd med kvababbelse over at jeg har
kysset et uanstændigt antal frøer gennem tiden

> Don't *ever* give up....

Kan du ikke gentage det om et par uger?

Lige nu er jeg mest stemt for at lade mænd være mænd, og
fokusere på alle de andre dele af mit liv - det eneste der reelt
kan få mig til at "læææænges" efter en mand i huset lige nu,
det er malingen til hele lejligheden der står på altanen, og så
det faktum at ud over maling, trænger mit hjem mildest talt
til en "mands hånd" *GGG* (nå ja, mit hjem trænger faktisk
også til en kvindes hånd - hvad kan jeg sige, jeg er intetkøn.
Hader istandsættelser lige så meget som oprydning og ren-
gøring osv. *ufff*)

Meeeen, jeg tror altså ikke at ovenstående er verdens bedste
scoretrick, jeg kan høre det for mig: "Kom og fix mit hjem for
mig, da jeg hverken orker det eller har evnerne selv!"

mange hilsner
nusle

Fra : PerX ...

Dato : 08-10-03 23:25

In article <3f846a5d$0$29385$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
nusle@mail.dk says...

> Måske er de der 6,5% egentlig endnu mindre, eftersom
> der er en del mænd med kvababbelse over at jeg har
> kysset et uanstændigt antal frøer gennem tiden

Har du husket et rense læber bagefter? :)

> Hader istandsættelser lige så meget som oprydning og ren-
> gøring osv. *ufff*)

Who doesn't.

> Meeeen, jeg tror altså ikke at ovenstående er verdens bedste
> scoretrick, jeg kan høre det for mig: "Kom og fix mit hjem for
> mig, da jeg hverken orker det eller har evnerne selv!"

Det var lige før det virkede for mig *gnæk* *G*

Fra : nusle

Dato : 09-10-03 06:04

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Har du husket et rense læber bagefter? :)

Jeg slikker mig da ofte om munden

> Who doesn't.

Jeg har hørt rygter om mennesker der ææælsker at
rydde op og gøre rent.

> Det var lige før det virkede for mig *gnæk* *G*

Shit!! - måske skulle jeg have kørt lidt hårdere på med
hvor mange huslige ting/istandsættelser, jeg ikke kan
fordrage *hehe*

mange hilsner
nusle

Fra : Henning

Dato : 09-10-03 15:11

nusle wrote:

Hej (s)nus(k)-l+ebasse *G*

> Meeeen, jeg tror altså ikke at ovenstående er verdens bedste
> scoretrick, jeg kan høre det for mig: "Kom og fix mit hjem for
> mig, da jeg hverken orker det eller har evnerne selv!"

Ok jeg har fri i næste uge, så kommer jeg og ordner lidt
hjemmearbejde for dig, medens du er på arbejde, laver
en portion mad til dig og ungerne, du lige kan varme
sætter nye batterier i din boyfrend etc. før jeg glider igen,
før du opdager der har været en mand i din stue/køkken *G*

MVH
Henning

Fra : PerX ...

Dato : 08-10-03 23:23

In article <3f8444f4$0$9752$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, nusle@mail.dk
says...

> [...]
> at jeg passede sammen med ca. 6,5% af alle mænd,
> hvilket vel vil sige at jeg egentlig er rimeligt problematisk

Er det en net test? Så vil jeg lige prøve den for at se om jeg passer med
0.5% af kvinderne *G*

Fra : nusle

Dato : 09-10-03 06:05

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Er det en net test? Så vil jeg lige prøve den for at se om jeg passer med
> 0.5% af kvinderne *G*

Det var en net test - men jeg husker overhovedet ikke
hvor og hvordan jeg fandt den *sorry*

mange hilsner
nusle

Fra : Henning

Dato : 09-10-03 21:12

nusle wrote:
> "Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hej,

Hej du dejlige

> [...]
> at jeg passede sammen med ca. 6,5% af alle mænd,
> hvilket vel vil sige at jeg egentlig er rimeligt problematisk

Ingen tvivl om det, du ER en rejekælling, men også
den dejligste kvinde i verden for den/de der elsker dig

> Uh, jeg håber det gik godt med undersøgelsen og at
> resultaterne er af glædelig karakter *krydser fingre
> med tilbagevirkende kraft*

Nå jeg fik da ikke en "dødsdom" hos ham, jeg fatter ikke
nogen kan sutte pik, jeg fik en tyk slange toppet ned i maven
det var lige før jeg følte jeg deltog som masochist i et s/m
forhold, fik en dental-gag i munden, og så ellers proppet
1½ meter rør ned igennem halsen,
Men det var da en trøst, at den sexede unge sygeplejerske
stod bag mig og nussede mig og fortalte jeg var dygtig *GGG*
Hold da op hvor ligger man og savler som et pattebarn,
når munden bliver holdt åben af sådan en dental-gag og man
ikke kan synke fordi spiserøret er blokket ud

MVH
Henning

Fra : Hanne L

Dato : 12-10-03 15:40

Henning skrev

Kære Henning

> [...]
> det var lige før jeg følte jeg deltog som masochist i et s/m
> forhold, fik en dental-gag i munden, og så ellers proppet

Nu når en pik altså ikke helt ned i maven *GGG*.

> Hold da op hvor ligger man og savler som et pattebarn,
> når munden bliver holdt åben af sådan en dental-gag og man
> ikke kan synke fordi spiserøret er blokket ud

Jeg har prøvet det 4 gange, og haaaaaaader det!

Men når man sutter pik, sørger man altså for både at trække
vejret og sluge spyt indimellem, så man overlever *SSS*

Kærlig hilsen
Hanne L

Fra : Andropov

Dato : 12-10-03 18:32

"Hanne L" <maanelys@mail.dk> wrote in message news:<bmbp16$1qv$1@sunsite.dk>...

> Men når man sutter pik, sørger man altså for både at trække
> vejret og sluge spyt indimellem, så man overlever *SSS*

Hvad synes du så om tricket med at manden holder kvinden for næsen for
at få hende til at åbne munden noget mere :)

Fra : Hanne L

Dato : 12-10-03 21:25

Andropov skrev

Hanne L skrev

> Hvad synes du så om tricket med at manden holder kvinden for næsen for
> at få hende til at åbne munden noget mere :)

Det kan jeg kun tolerere, hvis det sker efter aftale mellem dem.

Venlig hilsen
Hanne L

Fra : nusle

Dato : 14-10-03 17:36

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej skønne

> Ingen tvivl om det, du ER en rejekælling, men også
> den dejligste kvinde i verden for den/de der elsker dig

Man skal lige når dertil, ikk'? *GGG*

> [...]
> det var lige før jeg følte jeg deltog som masochist i et s/m
> forhold, fik en dental-gag i munden, og så ellers proppet

Altså, sådan er det ikke at sutte pik - der styrer man
(for det meste) selv, og der er ligesom også en helt
anden "stemning" omkring det

> [...]
> når munden bliver holdt åben af sådan en dental-gag og man
> ikke kan synke fordi spiserøret er blokket ud

Wauw - jeg vil sgu' ha' sådan en undersøgelse, og helst
af en lækker fyr, der stryger mig over håret og fortæller
mig hvor dygtig jeg er, og hvordan han vil bolle mig "i
halsen" om lidt *GF*

Nå, jeg har vist ikke godt af den in-aktivitet min latter-
lige ryg er skyld i (den er "forstuvet", aldrig har jeg hørt
noget mere åndsvagt - jeg ved faktisk ikke om jeg tror
på lægen, det er sikkert bare for at slippe af med mig).

mange hilsner
nusle

Fra : Henning

Dato : 07-10-03 07:48

nusle wrote:

> mange hilsner
> nusle, som denne aften nyder sin single-status helt vildt.

Det skal der også være plads til i et parforhold, frihed til
bare at flade ud, tage en friaften etc.

MVH
Og endnu et kram
Henning

Fra : nusle

Dato : 08-10-03 17:57

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Det skal der også være plads til i et parforhold, frihed til
> bare at flade ud, tage en friaften etc.

Ja, det lyder jo så smukt - men min erfaring siger mig at
der ofte sker det, at den ene part oplever et behov for
enten fysisk eller psykisk nærhed, som den der gerne
bare vil flade ud ikke er indstillet på at honorere - og så
opstår konflikterne, da det tilsyneladende ikke er okay
bare at sige: "Jeg gider ikke en skid, jeg vil bare være i
fred" - det lyder åbenbart i de flestes ører som: "Skrid,
og kom aldrig tilbage", hvorfor der reageres med for-
nærmet/såret mine og efterfølgende polemik over et
ukendt stykke tid... Gaaaaab, hvor jeg bare ikke gider
det fis mere.

Jeg mener, det er vel fair nok at sige, at man ikke gider
en hujende fis. Det der (til sammenligning) kan pisse mig
af, det er når der bliver sagt: "Ja, jeg vil virkelig gerne være
sammen med dig" - hvorefter der går 7 timer og en rådden
madpakke og gutten forventer at man er i godt humør, når
han endelig beriger selskabet med sin tilstedeværelse.

Næææeeehh... så foretrækker jeg sgu' alligevel at handle
ind sammen med søsteren (som ikke smadrer kartofler
oven på vindruerne - som ingen efterfølgende gider så
meget som at røre ved - og som ikke skal til at blive filo-
sofisk midt i seancen med at putte varer i plastikposen),
at hygge med familien, som ikke tager det som en døde-
lig fornærmelse/afvisning de dage, hvor jeg bare ikke gider,
og som ikke kværulerer over opvasken der flyder og
skraldet der ikke er båret ud.

Sorry, men der er immervæk nogle ret indlysende bagdele
ved et parforhold - og det kan ikke skade at fokusere lidt
på dem til en afveksling, når man nu engang er single

mange hilsner
nusle

Fra : PerX ...

Dato : 08-10-03 23:22

In article <3f84421c$0$9766$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, nusle@mail.dk
says...

> [...]
> nærmet/såret mine og efterfølgende polemik over et
> ukendt stykke tid... Gaaaaab, hvor jeg bare ikke gider

Hm.. og min erfaring siger mig det ofte er dig som ikke gider og ham som
bliver fornærmet?

Fra : nusle

Dato : 09-10-03 06:03

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Hm.. og min erfaring siger mig det ofte er dig som ikke gider og ham som
> bliver fornærmet?

Nu opfatter jeg jo ikke mig selv som fornærmet

Men ret skal være ret - jeg er også selv sådan til tider,
og det hænder at det er "ham" der ikke gider og mig
der står med alle behovene flagrende i postkassen,
og en slående mangel på forståelse for at "han" ikke
lige har lyst til at honorere mine behov *LOL*.

mange hilsner
nusle

Fra : PerX ...

Dato : 12-10-03 14:37

In article <3f84ec3a$0$69923$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
nusle@mail.dk says...

> [...]
> og en slående mangel på forståelse for at "han" ikke
> lige har lyst til at honorere mine behov *LOL*.

Det er sikkert et spørgsmål om kondital :)

Fra : Henning

Dato : 10-10-03 06:46

"nusle" <nusle@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hej,

Hej Nusle

> [...]
> nærmet/såret mine og efterfølgende polemik over et
> ukendt stykke tid... Gaaaaab, hvor jeg bare ikke gider

Jeg ved ikke hvordan andre mænd har det, men har konen
brug for at "skeje ud" 3 mdr- ½ års tid, så får hun lov til det før
jeg siger STOP! Hvad vil du? Ud af vagten eller satse på et
fortsat parforhold?

Vi har en rimelig arbejdsfordeling i hjemmet, hvor jeg laver mad
2-3 hverdage, datteren 2 hverdage og konen i week ends, på grund
af dårlig ryg, kan hun ikke gøre rent/vaske gulv, så det er også
mit job, hun køber for det meste ind, henter smøger til mig, når
jeg ikke selv lige gider *G* Skraldespandene bliver tømt af
den af os, der ikke kan stoppe mere i dem
Aviser og reklamer flyder på sofabordet, til næste hold ankommer
Konen fodre hunden og katten, for de overfalder hende når hun
står op kl. 6.00 Jeg fodre akvarie fiskene og holder pumpen
ved lige
Jeg kysser også konen farvel når jeg går på arbejde, jeg gør det
også når jeg er sur på hende, for der skal altid være en åbning
for dialog ( Jeg har dog 3-4 gange i løbet af vores 24 år sammen
været så gal, at jeg er gået uden, det havde hun det ikke godt med
og var ret så indyndende dagen efter *GGG*)

Parforholdet er ikke en dans på roser, der er mange stunder
hvor utilfredshed overskygger de gode stunder, men når man
er kommet gennem de sure stunder, giver det fuld valuta for
stædigheden og viljen til at finde fælles ståsted igen på nye
premisser, parforholdet er kompromisser, respekt og accept
for hinanden som 2 selvstændige individer, med hver deres
personlighed, ønsker og behov til livet >

Hetz du bare mod mændene og parforholdet en dags tid
mere, men så må du sgu tage dig sammen og se posetivt på
muligheden igen, ud fra devisen, du får ikke alle dine
forventninger indfriet, men tilstrækkeligt mange alligevel.

Drik noget prikbladet perikon the, det hjælper på humøret
i denne mørke tid, gå i solarie og forkæl dig selv!

Kærlige Hilsner og kram

Henning

Fra : nusle

Dato : 12-10-03 21:40

> [...]

> brug for at "skeje ud" 3 mdr- ½ års tid, så får hun lov til det før
> jeg siger STOP! Hvad vil du? Ud af vagten eller satse på et

Det var slet ikke det jeg "talte" om.

Det er mere det her med - kan du lave maden i aften, jeg
er smadret - og så er svaret nej, til stor irritation for den
"forsmåede" som ikke fik sit "behov" opfyldt - behovet
kunne så også være alt muligt andet. Behov for samhørig-
hed, behov for sex osv.

> [...]
> Konen fodre hunden og katten, for de overfalder hende når hun
> står op kl. 6.00 Jeg fodre akvarie fiskene og holder pumpen

Og så gør I altid det I "forventes" at gøre i henhold til aftalen?

Se sådan er jeg ikke indrettet, jeg kan ikke følge nogen form
for planlægning i mit privatliv - ikke engang min egen *GGG*
Lige så snart det føles som noget jeg "burde" gøre, så ender
jeg med enten at springe det over, udskyde det eller blive
hysterisk

> [...]
> for hinanden som 2 selvstændige individer, med hver deres
> personlighed, ønsker og behov til livet >

Alt det ved jeg da godt.

Hvad jeg ikke længere tror på (sådan rigtigt), er at jeg kan
indrettet mig efter et andet menneske - jeg er vist blevet
for kontrær.

> [...]
> muligheden igen, ud fra devisen, du får ikke alle dine
> forventninger indfriet, men tilstrækkeligt mange alligevel.

Mjjaaahhhh.... som jeg ser det er "udgiften" altid større
end "indtægten", når jeg prøver forhold af - og så gider
jeg ikke.

Desuden er jeg ret så konsekvent med at bryde op, når
der sker ting jeg ikke kan acceptere, og listen over hvad
jeg ikke kan acceptere er blevet mere og mere omfattende
med årene.

Jeg har f.eks. lige afslutte tre på hinanden følgende "forhold",
med følgende begrundelser:
1. han stjal i et supermarked, mens jeg var med. Det kunne
jeg bare ikke ha', jeg blev vildt overrasket og forundret og
frastødt - for slet ikke at tale om hvor pinligt det kunne være
blevet, eftersom de fleste medarbejdere bor i mit lokalområde
og således er mennesker jeg kender. Og vigtigst af alt, det
forandrede min måde at se på ham på - et fald fra "piedestalen"
om du vil.
2. han talte nedsættende om min søn, og han respekterede
ikke min måde at håndtere en konflikt med sønnen på, lige-
som han ikke respekterede det, da jeg sagde at jeg ikke ville
diskutere det på det tidspunkt mere.
3. Han begyndte efter 2 uger at sige han elskede mig, med
den der pågående undertone af: hvornår siger jeg det så?
Det kan jeg ikke tage. Hvis man siger til mig, at man elsker
mig, skal det ikke være for at fremmanipulere samme respons,
men for at udtrykke en følelse - og alt forladt, forelskelse og
det at elske er to forskellige ting - ikke at man ikke kan føle
kærlighed pludseligt og hurtigt - men det kræver som minimum
intenst samvær, lange snakke og et udbygget kendskab til
hinanden - det var der ikke tale om her. Desuden respekterede
han det ikke, da jeg sagde jeg ville være i fred sidste søndag,
og når jeg vil være i fred, så vil jeg være i fred. Og når jeg
siger noget, vil jeg "høres".

"Mere" skal der altså ikke til, før jeg siger "stik piben ind og
hold dig væk".

> Drik noget prikbladet perikon the, det hjælper på humøret
> i denne mørke tid, gå i solarie og forkæl dig selv!

Det lyder sandelig som noget jeg vil tage til mig!!!!

knus
nusle

Fra : Andropov

Dato : 13-10-03 15:04

Nusle skrev:

> [...]

>siger noget, vil jeg "høres".

>"Mere" skal der altså ikke til, før jeg siger "stik piben ind og

Ja, det er ikke meget der skal til før du siger hold dig væk :)

Fra : nusle

Dato : 13-10-03 15:22

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Ja, det er ikke meget der skal til før du siger hold dig væk :)

Præcis - jeg er vildt vanskelig

mange hilsner
nusle

Fra : Andropov

Dato : 13-10-03 15:31

Nusle skrev:

> Ja, det er ikke meget der skal til før du siger hold dig væk :)

>Præcis - jeg er vildt vanskelig

Nu troede jeg ellers at jeg skulle til at have de sædvanlige
kvindeslag.
Hvad går galt :)Jeg må være ved at falde af på den :)

Men man bliver vel nødt til at prøve at indrette sig sig lidt efter
den anden. De fleste kan vel godt tænke sig at leve i et
parforhold....

Fra : nusle

Dato : 13-10-03 15:38

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Nu troede jeg ellers at jeg skulle til at have de sædvanlige
> kvindeslag.

Nej, du har ret.

> Hvad går galt :)Jeg må være ved at falde af på den :)

Pjat - du havde bare ret *G*

> Men man bliver vel nødt til at prøve at indrette sig sig lidt efter
> den anden. De fleste kan vel godt tænke sig at leve i et
> parforhold....

Jeg gider det ikke, altså indrette mig (ret meget) - og
jeg fik et råd herinde, nemlig at være mit sædvanlige
jeg (en møg-kælling) fra starten af - så ved en evt.
fyr hvad han går ind til *S*. Der er kun et problem
med den "approach", nemlig at det falder mig vildt
svært at være sådan, når/hvis jeg forelsker mig .
Desuden er ingen vel en kælling altid.

mange hilsner
nusle

Fra : Andropov

Dato : 14-10-03 18:15

Nusle skrev:

> Det bedste er jo nok hvis man ikke afviger alt for meget fra sit
> normale jeg under forelskelsen. Men nok svært at være en møgkælling
> når du er forelsket.

>Jeps - men måske skulle jeg i stedet arbejde lidt på ikke
>at forelske mig så hurtigt - på den anden side, så sker
>der måske det, at jeg i stedet begynder at opfatte ham
>som en ven - og så er den erotiske side død inden den
>blev levende

Ja, det duer nok ikke med venskab i første omgang hvis det senere skal
blive til forelskelse.

> Jeg spekulererede lidt over reaktionen fra hende. Om hun måske var ved
> at ligge lidt an på mig den torsdag hvor jeg skulle i banken. Om det
> var det som fik hende til at hade mig.....

>Måske - who knows

Ellers lidt underligt at hun røg over i permanent hadetilstand hvis
man er en tilfældig ligegyldig person for hende.

Du ville nok blive forbavset hvis du havde oplevet det. Jeg blev
virkelig udsat for nogle giftpile :) Til sidst kunne jeg ikke en gang
blive sur over det. Men tænkte, nå men hvis det kan glæde hende.

Det kunne være interessant hvis man kunne spole filmen tilbage og
reagere anderledes ligesom i filmen med færdseluheldet i fjernsynet.

Det var en kvinde som ikke havde haft kæreste før hende jeg snakkede
med. Så man kan sige vi var i samme båd.

Fra : nusle

Dato : 15-10-03 11:57

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Ja, det duer nok ikke med venskab i første omgang hvis det senere skal
> blive til forelskelse.

Det mener jeg så også

> Ellers lidt underligt at hun røg over i permanent hadetilstand hvis
> man er en tilfældig ligegyldig person for hende.

Ja, det er jeg enig i.

> Du ville nok blive forbavset hvis du havde oplevet det. Jeg blev
> virkelig udsat for nogle giftpile :) Til sidst kunne jeg ikke en gang
> blive sur over det. Men tænkte, nå men hvis det kan glæde hende.

Der er heller ingen grund til at lade det gå en på.

> Det kunne være interessant hvis man kunne spole filmen tilbage og
> reagere anderledes ligesom i filmen med færdseluheldet i fjernsynet.

Sådan tænker man nu engang indimellem

mange hilsner
nusle

Fra : PerX ...

Dato : 17-10-03 19:34

In article <3f8d2856$0$9791$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, nusle@mail.dk
says...

> "Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hej,

> Det mener jeg så også

Hvad så med, venskab først hvis det senere skal blive til kærlighed?

Fra : nusle

Dato : 17-10-03 19:36

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Hvad så med, venskab først hvis det senere skal blive til kærlighed?

Det kan da sikkert sagtens lade sig gøre - men måske
er det så dem der kan skrive hele bøger om den mang-
lende "gnist" og det manglende/kedelige sexliv?

mange hilsner
nusle

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 17-10-03 20:19

[Andropov | 14 Oct 2003 10:14:57 -0700]

Hvorfor ikke - venner kan da godt dyrke sex? Sex er rigtigt mange ting;
helt afhængig af situationen og personerne det dyrkes med.

>Ja, det duer nok ikke med venskab i første omgang hvis det senere skal
>blive til forelskelse.

Altså, for 11 år siden kom Nicolai og jeg til at snakke sammen og
udviklede et venskab, på et tidspunkt sås vi for at dyrke dette venskab
lidt mere, dagen efter dyrkede vi fremragende sex, og vores venskab
fortsatte med at udvikle sig.

Pludselig måtte vi så bare indse at det var langt langt mere end
venskab, vi elskede hinanden utroligt hørt og besluttede at flytte
sammen, senere at blive forlovet og her for nyligt blev vi jo som
bekendt gift.

Sex med den gut er stadig hot, avanceret og noget ganske særligt - og vi
elsker stadig hinanden helt enormt :)

Venskab er, efter min mening, den ultimative måde at lære hinandens
person at kende, før man ser "kærestepotentiale" i det hele og måske dér
mister sin evne til at tænke klart.

Jeg tror egentlig mere at de parforhold der ikke når at blive venner før
forelskelsen træder ind, har en højere chance for at gå i stykker for
hvis forelskelsen begynder at valme, er der heller ikke noget venskab
til at styrke forholdet?

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : nusle

Dato : 17-10-03 23:11

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> skrev i en meddelelse

Hej,

> Hvorfor ikke - venner kan da godt dyrke sex? Sex er rigtigt mange ting;
> helt afhængig af situationen og personerne det dyrkes med.

Selvfølgelig kan venner da dyrke sex - det har bare ikke
virket for mig.

[snip - en misundelsesværdig love-story]
> Venskab er, efter min mening, den ultimative måde at lære hinandens
> person at kende, før man ser "kærestepotentiale" i det hele og måske dér
> mister sin evne til at tænke klart.

Jamen, hvis jeg ikke ser "kærestepotentiale" eller en fyr
der tænder mig, så stopper jeg såmænd med at se efter
den slags i pågældende, og så er den ikke længere.

> [...]
> forelskelsen træder ind, har en højere chance for at gå i stykker for
> hvis forelskelsen begynder at valme, er der heller ikke noget venskab

Jeg skal ikke finde en ven, jeg har venner *S* - jeg vil
have en kæreste/mand, og det skal ikke være venskab
der efter forelskelsen skal styrke forholdet, det skal
være kærlighed.

mange hilsner
nusle

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 18-10-03 21:27

[nusle | Sat, 18 Oct 2003 00:10:56 +0200]

>Jamen, hvis jeg ikke ser "kærestepotentiale" eller en fyr
>der tænder mig, så stopper jeg såmænd med at se efter
>den slags i pågældende, og så er den ikke længere.

Ok, så du foretrækker rent faktisk at "kategorisere" dem fra starten?
Så du vurderer om gutten er den rette til at have følelser med eller
venskab med og så derefter om det er hvad du har brug for?

Ok, lidt hård skrevet, for sådan var det ikke men - men du deler dem op?

>Jeg skal ikke finde en ven, jeg har venner *S* - jeg vil
>have en kæreste/mand, og det skal ikke være venskab
>der efter forelskelsen skal styrke forholdet, det skal
>være kærlighed.

Jo, men venskabet skal da også være der?

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : nusle

Dato : 19-10-03 12:58

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> skrev i en meddelelse

Hej,

> Ok, så du foretrækker rent faktisk at "kategorisere" dem fra starten?

Stort set - men derfor kan en fyr jeg som udgangspunkt
syntes var lækker og interessant godt ende med at blive
og være en ven - det er lettere for mig, at det går den
vej end det omvendte.

> Så du vurderer om gutten er den rette til at have følelser med

Ja, hvis det er en jeg kan føle interesse for i den hen-
seende.

> eller
> venskab med

Ja, hvis jeg ikke føler nogen form for "gnist".

> og så derefter om det er hvad du har brug for?

Hmmm... du taber mig lidt her.

Jeg ved jo godt i et vist omfang, hvad jeg har brug for, det
er ikke noget der ændrer sig alt efter hvilken mand jeg står
overfor.

> Ok, lidt hård skrevet, for sådan var det ikke men - men du deler dem op?

Ja, jeg deler dem op - men ikke bare sådan i ven/kæreste
kategorier. Der er da også mænd, som jeg er indifferent
overfor, og som ikke engang vil være interessante som
venner.

> Jo, men venskabet skal da også være der?

Hmmm... hvad skal jeg svare på det her, det letteste er jo
at svare at selvfølgelig skal man også være venner - men
jeg opfatter ikke en partner som en ven, jeg opfatter ham
som min partner, og det er anderledes end det at være
venner. Og jeg stiller større krav og har flere forventninger
til en partner, som jeg ikke har til venner - ligesom jeg ikke
har seksuel lyst til mine venner, men helt bestemt har det til
min partner.

Jeg definerer ikke et forhold, som et venskab - at man taler
godt sammen, at man er hinandens fortrolige, at man er
hinandens støtter i livet og føler en nærmest ubrydelig
loyalitet overfor hinanden som partnerer, finder jeg er et
must for et forhold - men efter min opfattelse er det ikke
et venskab (selvom nogle af de samme elementer kan være
i et venskab).

mange hilsner
nusle

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 19-10-03 14:57

nusle wrote:
> "Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> skrev i en meddelelse
-SNIP-
> [...]
> must for et forhold - men efter min opfattelse er det ikke
> et venskab (selvom nogle af de samme elementer kan være

Jeg må nok også erkende at jeg er mest inde i den sidste tankemåde (Nusle´s
kontra Rene´s)...

F.eks. skændes jeg ikke med mine venner på samme måde som jeg kan skændes
med en kæreste. Når man har en kæreste kan man skændes om jalousi og den
slags. Den slags skændes jeg ikke med, med mine venner

Ihvertfald er det kun for sjov, hvis jeg gør det med mine venner: "Hey, jeg
så hende først og hun smilede til mig og ikke dig", LOL, osv... Mande-humor

Derudover er de fleste af mine venner ikke så tætte på mig som en kæreste
kan være... Venner er mere "overfladiske" end kærester, syntes jeg...

Så jeg kan ikke rigtigt genkende formuleringen med at man skal være "venner
med sin kæreste" eller hvordan det nu er

Jeg adskiller helt klart venner og kærester, nok mest på samme måde som
Nusle gør det. Jeg adskiller også venskab og kollegaer fra hinanden.

Kollegaer arbejder man nemlig sammen med (tvang eller hvad vi nu skal kalde
det, man er ufrivilligt sat sammen) og man kan selvfølgelig godt have det
sjovt sammen alligevel osv, men mine rigtige venner er dem som jeg bruger
min fritid på (frivilligt)...

Indimellem kan man da godt drikke en øl sammen med kollegaerne alligevel,
men det bliver sjældent en vane for mig, den slags... Jeg syntes at det er
fornuftigt at holde tingene adskilt (ihvertfald for mit eget vedkommende).

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 19-10-03 17:01

[Martin Jorgensen | Sun, 19 Oct 2003 15:56:41 +0200]

>Så jeg kan ikke rigtigt genkende formuleringen med at man skal være "venner
>med sin kæreste" eller hvordan det nu er

Det er egentlig heller ikke det jeg mener - men jeg mener at går man ud
og "leder" efter en kæreste, får man ikke nødvendigvis samme resultat
som fandt man en "ven der kan udvikle sig til mere".

Altså kærlighed som en overbygning på venskab, må nødvendigvis være
stærkere end "bare" kærlighed...

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : nusle

Dato : 19-10-03 18:40

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> som fandt man en "ven der kan udvikle sig til mere".
>
> Altså kærlighed som en overbygning på venskab, må nødvendigvis være

Hvorfor?

mange hilsner
nusle

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 19-10-03 23:35

Rene' Hjorth wrote:
> [...]
> som fandt man en "ven der kan udvikle sig til mere".
>
> Altså kærlighed som en overbygning på venskab, må nødvendigvis være

jeg er et eller andet sted meget enig med dig her, Rene'......
jeg har bare gjort det den anden vej rundt ;)
jeg har fundet en mand jeg tænder på, som jeg taler godt med, og som jeg
gider være sammen med...... det går jeg ind til uden forventninger, og håber
bare på en masse god sex og godt selskab ;)
efter lidt tid udvikler der sig så forelskelse og endnu dybere
følelser...... men den gode samtale partner er der stadig..... så
sideløbende med forelskelsen og de dybe følelser, dukker der noget "andet"
op...... respekten for den person man sidder overfor, og accepten af, og
respekten for den persons holdninger og meninger......
fra dette "andet" kommer så venskabet, som underbygger kærligheden og giver
den en ekstra dimention.......

når den ekstra dimention så er bygget på, så skal der meget til at ødelægge
respekten for den anden persons holdninger...... ens ikke et brud burde
kunne gøre det......

fra mit synspunkt er den ekstra dimention nødvendigt for et velfungerende
forhold...... hvis man ikke kan føre en dyb samtale med sin partner, om dybe
ting som optager en, hvem kan man så det med?? og hvis den slags ikke er
venskab, hvad er det så?

jeg har stadig en "venne-følelse" i retningen af min ex, til trods for vores
vanskeligheder og problemer i fortiden...... jeg har respekt for hans
person, og hans holdninger...... at jeg ikke altid er enig med dem, er en
helt anden side af sagen, men som person og ven respekterer jeg hans
valg..... kærligheden og forelskelsen i ham er for længst væk......
forduftet..... men jeg ville føle mig som et fattigere menneske hvis jeg
ikke kunne have hans "venskab"......
forstået på den måde at vi stadig kan tale godt sammen, og føre fornuftige
og dybe og lange samtaler.... dog er der nu et mere overordnet emne*G*
nemlig vores søn ;)

ligesom jeg også betragter min kæreste som min ven...... samtidig med at han
er min kærlighed, min partner, min elsker, min mand, min tryghed, min
samtalepartner, min støtte, mit irritationsmoment, min undskyldning, min
syndebuk, mit afreageringspunkt, mit liv.......
jeg er i den heldige position at jeg også ved at jeg vil respektere ham i
tilfælde af et brud ( som naturligvis aldrig kommer på tale ;) ) fordi jeg
ikke "kun" er forelsket i ham som mand, men også som ven og person.......

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 20-10-03 14:01

[Sabina Hertzum | Mon, 20 Oct 2003 00:34:32 +0200]

>jeg er et eller andet sted meget enig med dig her, Rene'......
>jeg har bare gjort det den anden vej rundt ;)

Det er også helt OK. Da jeg i sin tid mødte Nicolai havde jeg besluttet
at jeg IKKE ville finde en kæreste, jeg ville i de næste år KUN finde
venner.

Jeg ved ikke om det måske er årsagen til at det udviklede sig den vej
igennem, men jeg tror det ikke - venskabet er ufatteligt vigtigt for
mig; næsten lige så vigtig som kærligheden :)

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : PerX ...

Dato : 19-10-03 19:15

In article <3f92981c$0$9765$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
megafedt@hotmail.com says...

> Derudover er de fleste af mine venner ikke så tætte på mig som en kæreste
> kan være... Venner er mere "overfladiske" end kærester, syntes jeg...

Jammen det kommer jo an på hvor man trækker grænsen og hvad man lever
med. Jeg syntes ikke jeg har særlig mange "venner" fordi jeg ikke gider
det overfladiske, så er de bekendte ikke venner. Venner skal være noget
som ikke er overfladisk for mig.

Fra : Paul

Dato : 15-10-03 12:21

"nusle" <nusle@mail.dk> skrev i en meddelelse

<snip>

> [...]
> med den "approach", nemlig at det falder mig vildt
> svært at være sådan, når/hvis jeg forelsker mig .

Det var vist mig du fik det råd af.

Det falder dig sikkert svært at "være dig selv" når du er forelsket, men tro
mig - forelskelse er som regel kortvarig, den skal gerne slå over i gensidig
respekt og kærlighed efter noget tid. Når du først kommer derhen, så slår
det hårdt, hvis du ikke har "spillet med åbne kort" fra begyndelsen af -
dvs. vist dit sande jeg, det er trods alt dit sande jeg din udkårne skal
leve med (ja, han skal ikke slå dragen ihjel, men elske den fra dag nummer
1).

Ingen er en kælling altid - sådan var det nu heller ikke ment.
Hvad jeg mente var, at du skal vise dit "virkelige jeg" fra begyndelsen af -
også din "indre kælling".
Du må tøjle forelskelsen lidt nu da du ved den ikke varer ved - ingen grund
til at brænde al krudtet af med det samme.

Fra : nusle

Dato : 15-10-03 12:25

"Paul" <paul_fra_usenet@slettes.yahoo.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Det var vist mig du fik det råd af.

Ja, det var.

> Det falder dig sikkert svært at "være dig selv" når du er forelsket,

Ja, det er - jeg har mere lyst til at opføre mig som en
legesyg sex-killing, og til tider som en lille krævende
pige på 6 år, der bare vil ha' genstanden for mit begær
hele tiden, hans opmærksomhed, hans lyst, hans
tid, simpelthen _alt_, og til andre tider vil jeg bare
snage i ham (vide en hel masse, og han skal fortælle
om sig selv, og ønske at vide en masse om mig også
- så man bliver nødt til at snakke hele natten *S*). Til
andre tider vil jeg have bekræftelse til det er til at blive
vanvittig over, fordi jeg midt i forelskelsen bliver
ude af mig selv af usikkerhed og angst - og det
eneste der hjælper er at ligge godt gemt i hans arme
indtil det normaliserer sig, og jeg finder "mig selv" igen....

Det er vildt besværligt, sorry - men det er det altså *G*

> men tro
> mig - forelskelse er som regel kortvarig, den skal gerne slå over i
gensidig
> respekt og kærlighed efter noget tid.

Helt enig - men det er ikke der jeg når til (det er i hvert
fald ikke sket i ret mange tilfælde).

> Når du først kommer derhen, så slår
> det hårdt, hvis du ikke har "spillet med åbne kort" fra begyndelsen af -
> dvs. vist dit sande jeg, det er trods alt dit sande jeg din udkårne skal
> leve med

Jeg ved det godt, jeg ved det virkelig godt - det er bare
slet ikke noget jeg har styr på

> (ja, han skal ikke slå dragen ihjel, men elske den fra dag nummer
> 1).

Orv, sidder lige og bliver stille - det er jo også rigtigt.

> Ingen er en kælling altid - sådan var det nu heller ikke ment.

Okay *S*

> Hvad jeg mente var, at du skal vise dit "virkelige jeg" fra begyndelsen
af -
> også din "indre kælling".

Jamen, igen - det er bare slet ikke noget jeg har styr på

(Endnu - jeg har vel lov at blive klogere *S*)

> Du må tøjle forelskelsen lidt nu da du ved den ikke varer ved - ingen
grund
> til at brænde al krudtet af med det samme.

Okay - jeg vil prøve.

mange hilsner
nusle

Fra : PerX ...

Dato : 17-10-03 20:13

In article <3f8d2ef6$0$9828$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, nusle@mail.dk
says...

> "Paul" <paul_fra_usenet@slettes.yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det var.

Pudsigt, jeg mente det var mig *G*

Fra : Hanne L

Dato : 13-10-03 23:05

Andropov skrev
> Men man bliver vel nødt til at prøve at indrette sig sig lidt efter
> den anden. De fleste kan vel godt tænke sig at leve i et
> parforhold....

Det ved jeg nu ikke, selv har jeg min tvivl.
Jeg vil meget gerne have en kæreste, men holder så
meget af at være alene med mig selv og mine sysler
efterhånden, at jeg helt ærligt ikke har lyst til at skulle
tage hensyn til en mand nårsomhelst. Derfor trives
jeg vist bedst med at bo hver for sig.

Ikke, fordi jeg ikke gerne vil tage hensyn, det skal bare
være, når jeg har indstillet mig på det og ikke lige midt
i, jeg laver noget andet. Han må gerne komme på weekend
og ferie, så skal jeg nok være der for ham og vores forhold.
Så ved jeg det jo på forhånd. Men jeg ved også, at jeg
somme tider vil lukke døren efter ham med et lettelsens suk.

Jeg har ikke boet sammen med mine to sidste kærester,
og det har fungeret fint. Med den sidste fungerede det
sådan, at når vi sås, hvilket var 2-3 gange om ugen med
overnatning samt ca. hveranden weekend, så lavede den,
der boede der, mad til den anden, som ikke behøvede at
lave noget som helst. Det var som at komme på en lille ferie
for hver gang, men startede med, at han ikke kan have andre
i sit køkken, når han laver mad.
Det indrettede vi os bare efter og nød begge at forkæle den
anden og blive forkælet.

Venlig hilsen
Hanne L

Fra : nusle

Dato : 15-10-03 11:09

"Hanne L" <maanelys@mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> efterhånden, at jeg helt ærligt ikke har lyst til at skulle
> tage hensyn til en mand nårsomhelst. Derfor trives

Jamen, det er jo sådan jeg har det *G*

Skal man virkelig tage så meget hensyn til hinanden,
eller er det bare et eller andet "dogme" man har
accepteret når det gælder parforhold - det er som
om man tilpasser sig noget man tror skal være - kunne
man ikke bare aftale, at man altså stadig er to selv-
stændige individer, som tilfældigvis har valgt at bo
sammen, fordi det har nogle indlysende fordele (bl.a.
økonomisk *G*)?

> Ikke, fordi jeg ikke gerne vil tage hensyn, det skal bare
> være, når jeg har indstillet mig på det og ikke lige midt
> i, jeg laver noget andet.

Præcis!

> Han må gerne komme på weekend
> og ferie, så skal jeg nok være der for ham og vores forhold.
> Så ved jeg det jo på forhånd. Men jeg ved også, at jeg
> somme tider vil lukke døren efter ham med et lettelsens suk.

Jeg fatter ikke hvorfor huslejerne/boligpriserne skal være
så latterlige, og boliger generelt så små - mennesker har
sgu' brug for deres eget værelse, når vi nu ikke kan gå
op på en højderyg og vende ryggen til stammen, når det
er nødvendigt

> [...]
> i sit køkken, når han laver mad.
> Det indrettede vi os bare efter og nød begge at forkæle den

Jamen, se det er alligevel ikke nok - jeg vil både blæse
og have mel i munden. Jeg vil sove ved siden af "min
mand", og jeg vil mærke hans nærvær selv i søvne, og
allerhelst hver dag - men jeg vil også have min egen
"space" og fred når jeg siger, at jeg har brug for fred
- og så måske en ferie for mig selv, eller sammen med
en søster en gang om året

mange hilsner
nusle

Fra : Andropov

Dato : 13-10-03 16:20

Nusle skrev:

> Men man bliver vel nødt til at prøve at indrette sig sig lidt efter
> den anden. De fleste kan vel godt tænke sig at leve i et
> parforhold....

>Jeg gider det ikke, altså indrette mig (ret meget)

Det skal selvfølgelig være på en måde så man godt kan stå inde for
det, ellers kan man nok ikke holde til det i længden.

> [...]

Det bedste er jo nok hvis man ikke afviger alt for meget fra sit
normale jeg under forelskelsen. Men nok svært at være en møgkælling

Nej.

Jeg kommer til at tænke på en som jeg gik sammen med til et kursus en
gang.
Hun endte med at fornærme alle på kursuset. Jeg selv blev også lidt
småfornærmet over noget dog var det ikke noget som betød alverden.
En af dagene hvor vi skulle hjem spurgte hun mig om vi skulle snakke
lidt. Jeg sad så og snakkede med hende, efter de andre fra kurset var
taget hjem. Det var så tilfældigvis en torsdag hvor jeg skulle i
banken og hæve penge. Efter at vi havde snakket måske et kvarters tid
sagde jeg så at jeg skulle videre og hen i banken og hæve penge. Det
var ligesom hun blev lidt skuffet. Hun sagde skal du allerede hjem på
en skuffet måde.
Næste dag på kurset hvor vi skulle til en anden lokalitet fyrede jeg
en vits af som nok var lidt dumsmart, hvor jeg stod og snakkede med
hende. Kan ikke længere helt huske hvad jeg sagde. Men kort efter
sagde hun et eller andet rigtigt ondskabsfuldt til mig og resten af
kurset gjorde hun alt for at være mest mulig ond over for mig.

Fra : nusle

Dato : 14-10-03 17:45

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Det skal selvfølgelig være på en måde så man godt kan stå inde for
> det, ellers kan man nok ikke holde til det i længden.

Tjaa...

> [...]

der måske det, at jeg i stedet begynder at opfatte ham
som en ven - og så er den erotiske side død inden den

Jeg er forresten ikke en kælling overfor venner - de
er ikke indenfor intim-sfæren, så der er ligesom ingen
årsager til at skulle gennemleve konflikter der kalder
på min indre kælling.

Fra : Andropov

Dato : 15-10-03 11:52

Nusle skrev:

> [...]
> jeg vist bedst med at bo hver for sig.

>Jamen, det er jo sådan jeg har det *G*

>Skal man virkelig tage så meget hensyn til hinanden,

Man kan vel godt have lidt hobbies ved siden af selv om man er i
parforhold.
Partnere er jo sikkert meget forskellige med hensyn til at acceptere
> [...]

>Jeg fatter ikke hvorfor huslejerne/boligpriserne skal være
>så latterlige, og boliger generelt så små

Men det er udbud og efterspørgsel. Man ved at folk har meget brug for
hus og bil og derfor kører priserne i vejret på de ting.
Man kan blot se på efter kvinderne kom ud på arbejdsmarkedet og et par
dermed tjente flere penge så er priserne på huse steget tilsvarende.
Det havde været rart hvis priserne gik nedad på de ting ligesom med
edbudstyr. Men det skal man vist ikke regne med.

> Jeg har ikke boet sammen med mine to sidste kærester,
> og det har fungeret fint.

>Jamen, se det er alligevel ikke nok - jeg vil både blæse
>og have mel i munden.

Ja, det må være målet at man skal bo sammen på et tidspunkt vil jeg
også mene. På det punkt er man måske gammeldags.

> [...]
>"space" og fred når jeg siger, at jeg har brug for fred
>- og så måske en ferie for mig selv, eller sammen med

Men "din mand" vil vel også gerne på ferie sammen med dig......

Fra : nusle

Dato : 15-10-03 12:16

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Man kan vel godt have lidt hobbies ved siden af selv om man er i
> parforhold.

Det er ikke det, jeg snakker om - jeg mener virkelig fred,
tid for mig selv. Ligesom jeg nu siger til børnene om aftenen,
at nu har jeg været på arbejde og været mor hele dagen,
når kl. bliver henad 21.30 - så vil jeg bare være "nusle" og
så lukker jeg døren til stuen og vil være i fred. Det skal de
respektere - og hvis jeg har brug for at være i fred, skal
en partner også respektere det - det er tidspunkter, hvor
jeg bare "spilder" tiden, glor ud i luften, sidder ved pc'eren,
stener til tv'et, læser en god bog (uden afbrydelser!!!), gen-
nemgår budgettet i tankerne/på papir, planlægger de næste
par dage for mig selv, skriver et digt, skriver en fræk no-
velle, lægger ting på plads inden i mit hoved, fantaserer,
onanerer, ser på frækker billeder/video-klip, tager en tur
på motionscyklen, laver mavebøjninger, danser til fede
sange, lytter til sørgeligt musik og græder ud, putter under
dynen og tager en tur ned ad "memory-lane"... det er i
det hele taget tid, som er MIN!

Og det handler altså slet ikke om en hobby, som du kan
se - hobbies kan jeg snildt dele med andre - MIN tid,
skal være MIN, ellers duer det ikke. Jeg "mister" mig
selv, jeg føler mig presset og stresset og bliver irritabel
hvis der er for lang tid, hvor jeg ikke har tid der bare er
MIN, og hvor ingen, slet ingen hverken taler til mig,
forventer noget af mig eller andet - jeg skal bare være
mig selv.

> Partnere er jo sikkert meget forskellige med hensyn til at acceptere
> det.

Helt sikkert - nogen kan vist slet ikke være alene, hvor
jeg føler et behov for at være det, og hvis det behov
ikke opfyldes indimellem (jævnligt), så bliver jeg grad-
vist vanskeligere at omgås.

> [...]
> Det havde været rart hvis priserne gik nedad på de ting ligesom med
> edbudstyr. Men det skal man vist ikke regne med.

Nej, det skal man ikke regne med - heller ikke selvom
det giver mere mening end børn der vokser op i splittede
familier, fordi børnefamilier er sådan under pres.

> Ja, det må være målet at man skal bo sammen på et tidspunkt vil jeg
> også mene. På det punkt er man måske gammeldags.

Ja, måske er jeg også gammeldags

> Men "din mand" vil vel også gerne på ferie sammen med dig......

Jeg vil da også helt vildt gerne på ferie med ham - men
jeg er også "nusle" og har brug for tid, hvor jeg ikke
er "hans kvinde", men bare er mig selv - og altså også
tid, hvor jeg er kvinde blandt kvinder - hvilket aldrig
er det samme, hvis der er mænd til stede.

Så igen: Jeg vil have det hele, blæse og have mel i
munden - og fortæl mig bare, at det ikke kan lade sig
gøre, det vil alligevel falde til jorden *G*. Jeg har en
stædig tyrker-tro på, at det SKAL kunne lykkes, og
jeg har egentlig ikke til sinds at lade mig overbevise
om andet

Med andre ord, kan jeg ikke få begge dele - det
hele - så vil jeg altså slet ikke *fnys*

mange hilsner
nusle

Fra : Paul

Dato : 16-10-03 13:09

"nusle" <nusle@mail.dk> skrev i en meddelelse

<snip>

> [...]
> sange, lytter til sørgeligt musik og græder ud, putter under
> dynen og tager en tur ned ad "memory-lane"... det er i

Det kan jeg godt relatere til. For meget social aktivitet gør mig fjern, og
jeg bliver automatisk introvert når selskabet "keder" mig.
Jeg SKAL have tid til mig selv - ellers sidder jeg der bare rent fysisk,
mens min psyke er fraværende. Jeg er ude af stand til at foregøgle noget jeg
ikke føler - med mindre det er i en anden og større sags tjeneste end bare
smalltalk og ligegyldigheder.
Selvom man ser ud til at "spilde" tiden, så lader man op rent mentalt - og
jeg får ofte glimrende idéer mens jeg er mig selv.

Fra : nusle

Dato : 18-10-03 00:13

"Paul" <paul_fra_usenet@slettes.yahoo.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Jeg SKAL have tid til mig selv - ellers sidder jeg der bare rent fysisk,
> mens min psyke er fraværende.

Just præcis, meget godt beskrevet.

> [...]
> Selvom man ser ud til at "spilde" tiden, så lader man op rent mentalt - og
> jeg får ofte glimrende idéer mens jeg er mig selv.

Bingo!

mange hilsner
nusle

Fra : Andropov

Dato : 15-10-03 13:38

Nusle skrev:

> [...]

>jeg bare "spilder" tiden, glor ud i luften, sidder ved pc'eren,
>stener til tv'et, læser en god bog (uden afbrydelser!!!),

At sidde og bruge en del tid ved pc'en kunne man nok godt tænke sig
indimellem selv om man havde en partner. Men hvis man gør det sådan
lidt rigeligt vil man nok få dårlig samvittighed over at man ikke har
så meget tid sammen med partneren. Desuden kan der være nogen kvinder
som gør opmærksom på med det samme hvis man bruger for lidt tid sammen
med dem. Det er sådan også godt nok at få at vide med det samme hvis
hun er utilfreds med hvordan man prioterer tiden. Jeg kender en fyr
som nærmest fik skideballe af kæresten fordi han havde inviteret mig
og en anden fyr til at computernørde den eller hvad man skal kalde det
:) Det skal lige nævnes at fyren og pigen ikke var flyttet sammen
endnu. Men hun dukkede op mens os 3 fyre sad samlet.

> [...]
>sange, lytter til sørgeligt musik og græder ud, putter under
>dynen og tager en tur ned ad "memory-lane"... det er i

Det er nok lidt svært. Hvis man gør det for meget kommer partneren til
at kede sig og på et tidspunkt får man nok selv dårlig samvittighed
over man gør det for meget.

>Og det handler altså slet ikke om en hobby, som du kan
>se - hobbies kan jeg snildt dele med andre

Ja, hvis ellers ens hobby interesserer partneren.

> Partnere er jo sikkert meget forskellige med hensyn til at acceptere
> det.

>Helt sikkert - nogen kan vist slet ikke være alene,

Ja, nogen mennesker skal have konstant selskab for at eksistere.

> [...]

>det giver mere mening end børn der vokser op i splittede
>familier, fordi børnefamilier er sådan under pres.

Det er markedskræfterne som styrer det. Så der er i og for uden for
kontrol.

> [...]

>tid, hvor jeg er kvinde blandt kvinder - hvilket aldrig
>er det samme, hvis der er mænd til stede.

Spørgsmålet er så hvor meget tid man kan tillade sig at afsætte kun
til sig selv.

Fra : nusle

Dato : 15-10-03 23:11

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> :) Det skal lige nævnes at fyren og pigen ikke var flyttet sammen
> endnu. Men hun dukkede op mens os 3 fyre sad samlet.

Helt ærligt - hvad er hendes problem?

> Det er nok lidt svært. Hvis man gør det for meget kommer partneren til
> at kede sig og på et tidspunkt får man nok selv dårlig samvittighed
> over man gør det for meget.

Partneren kan vel underholde sig selv - og intelligente men-
nesker keder sig forøvrigt aldrig

> Ja, hvis ellers ens hobby interesserer partneren.

Nej, da - du forstår ikke hvad jeg mener. En hobby kunne
f.eks. være at spille badminton, så ville jeg stadig spille
med en, og det er ikke sikkert det er partneren - og det
kan ikke kategoriseres som "alene-tid/MIN-tid". Og sådan
er det med de fleste hobbies - jeg taler om at være alene,
og det er jeg bedst i mit hjem, og uden afbrydelser af
nogen art... så jeg virkelig kan "synke ind" i følelsen af
at være i fred.

Måske er det behov så stærkt hos mig, fordi jeg ikke
er forvænt med et soveværelse, og i det hele taget
aldrig har været forvænt med privatliv

> Spørgsmålet er så hvor meget tid man kan tillade sig at afsætte kun
> til sig selv.

Den tid der behøves, ville være mit bud - men om det
så vil blive "forstået/respekteret" er uvist, og så har vi
balladen.

mange hilsner
nusle

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 17-10-03 06:25

"nusle" <nusle@mail.dk> wrote in message
Hej Nusle

> Partneren kan vel underholde sig selv - og intelligente men-
> nesker keder sig forøvrigt aldrig
Hvis partneren også har brug for tid alene - er der en insides forståelse og
accept.

> [...]
> at være i fred.
>
> Måske er det behov så stærkt hos mig, fordi jeg ikke
> er forvænt med et soveværelse, og i det hele taget

Jeg tror, at hvis du fandt en partner, som tillod, at du havde rum og tid
for dig selv - dit eget værelse, foruden jeres fælles soveværelse ( I fred
for unger) så vil dit behov mindskes - eller ihvertfald falde på plads i et
stade, hvor det er til at leve med, for begge parter.

Jeg har mit eget værelse, hvor min pc står, bruger en del tid, på nettet -
chatter med folk der har fælles interesse med mig. Derudover kan jeg gå i
haven (en stor "lidenskab") og finde ro......fordybe mig. Eller slet og ret
tage bilen og køre en tur til havet, eller skoven og trave en lang tur der.

Sjovt som du beskriver det - at du siger til ungerne om aftenene, at efter
et bestemt klokkeslet, er tiden din. Sådan har jeg også altid gjort, med
mine børn - selv om vi var to. Vi havde også brug for tid, hvor vi ikke var
forældre, enten sammen eller hver for sig.

Keep Looking - er sikker på du finder ham.

Kærlige hilsner
J¤mfruen) ~ der godt vil " se" på din ryg

Fra : nusle

Dato : 17-10-03 12:43

"J¤mfruen)" <spam@hjertelys.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Hvis partneren også har brug for tid alene - er der en insides forståelse
og
> accept.

Det har jeg også tænkt.

> [...]
et
> stade, hvor det er til at leve med, for begge parter.

Det er jeg også sikker på - mine børn kan da godt finde
ud af det, ude at føle sig mindre elsket og værdsat

> [...]
ret
> tage bilen og køre en tur til havet, eller skoven og trave en lang tur

Mummm... sådan skal det være.

> [...]
var
> forældre, enten sammen eller hver for sig.

Netop.

> Keep Looking - er sikker på du finder ham.

Det gør jeg nok, jeg giver jo alligevel aldrig op i længere
tid af gangen *S* og desuden lærer jeg også mig selv
bedre og bedre at kende, og det hjælper mig til at vide
mere om hvordan jeg gerne vil have det, fremfor at måtte
fokusere på hvordan jeg ikke vil have det

mange hilsner
nusle

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 17-10-03 15:59

"nusle" <nusle@mail.dk> wrote in message
Hej Nusle

> [...]
> mere om hvordan jeg gerne vil have det, fremfor at måtte
> fokusere på hvordan jeg ikke vil have det

Det er LIDT underligt, for det virker som om - at jo flere af de ting man
GERNE vil, de sker / blir opfyldt, jo mere ligeglad og overbærende kan man
blive, med resten.
Jeg har set det ske, i flere parforhold - hvor jeg har arbejdet med begge
personer. At når de begge begynder at fokusere på de positive ting, og
ønsker - istedet for negative ting - og hadeting, så bliver de mere
afslappede og tolerante. Som om, de mindre gode ting, minskes i værdi.

Kærlige hilsner
J¤mfruen) ~ der nyder de sidste dage af
efterårsferien

Fra : nusle

Dato : 17-10-03 17:04

"J¤mfruen)" <spam@hjertelys.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Det er LIDT underligt, for det virker som om - at jo flere af de ting man
> GERNE vil, de sker / blir opfyldt, jo mere ligeglad og overbærende kan man
> blive, med resten.

Det er vel ligesom det med at hvis sexlivet fungerer så
fylder det kun 10%, men hvis det ikke fungerer så
fylder det 90% *S*.

> [...]
> ønsker - istedet for negative ting - og hadeting, så bliver de mere
> afslappede og tolerante. Som om, de mindre gode ting, minskes i værdi.

Jamen, det man fokuserer på fylder vel bare mest, så
hvis man fokuserer på det gode/dejlige osv., så fylder
det mest - og det negative fylder så mindre

mange hilsner
nusle

Fra : Andropov

Dato : 17-10-03 20:05

Nusle skrev:

> [...]

>er det så dem der kan skrive hele bøger om den mang-
>lende "gnist" og det manglende/kedelige sexliv?

Der kan ske det at en fyr er ven med et ægtepar og så dør manden fra
parforholdet eventuelt af en sygdom eller lignende. Jeg kender til et
sådan tilfælde. Vennen danner så par med konen.

Fra : PerX ...

Dato : 24-10-03 16:18

In article <df29e838.0310171104.19aef7a3@posting.google.com>,
andropov@ofir.dk says...
> Der kan ske det at en fyr er ven med et ægtepar og så dør manden fra
> parforholdet eventuelt af en sygdom eller lignende. Jeg kender til et
> sådan tilfælde. Vennen danner så par med konen.

Var det nu også naturlige årsager, eh? Hm...

Fra : Andropov

Dato : 15-10-03 23:48

Nusle skrev:

> [...]
> :) Det skal lige nævnes at fyren og pigen ikke var flyttet sammen
> endnu. Men hun dukkede op mens os 3 fyre sad samlet.

Det var sommervejr den dag og hun syntes at hende og kæresten skulle
af sted til et eller andet i det gode vejr. Men de havde ikke aftalt
noget. Det eneste som var aftalt var at os computernørder skulle
samles.

> Det er nok lidt svært. Hvis man gør det for meget kommer partneren til
> at kede sig og på et tidspunkt får man nok selv dårlig samvittighed
> over man gør det for meget.

>Partneren kan vel underholde sig selv

Det er ikke sikkert :)

>- og intelligente men-
>nesker keder sig forøvrigt aldrig

Ja, det siger man jo.

> [...]

>og det er jeg bedst i mit hjem, og uden afbrydelser af
>nogen art... så jeg virkelig kan "synke ind" i følelsen af

Ok.

> [...]

>Den tid der behøves, ville være mit bud - men om det
>så vil blive "forstået/respekteret" er uvist, og så har vi

Nemlig.

Fra : Andropov

Dato : 17-10-03 21:03

Rene skrev:

> [...]

venskab
>lidt mere, dagen efter dyrkede vi fremragende sex, og vores venskab

Jeg tror såmænd også at manden i et heterovenskab (mand + kvinde) også
kunne være med på at udvikle det til mere end venskab.

Men jeg er noget tvivlende overfor om kvinden i heterovenskabet kunne
det samme.....

Men det må være op til kvinderne at svare på.