Er der forskel på tro og sindsyge?
Fra : Bo Warming

Dato : 29-10-03 04:02

Begge dele handler om fantasier, som ikke alle medmennesker kan identificere
sig med.

Her nogle visdomsord om at sindsyge er hos os alle - hvis ikke vi foretager
klog definition og så er det kun voldsforbrydere og dem der søger hjælp, der
er sindsyge

"Alle mennesker har deres galskaber - og ofte er det det mest interessante
ved dem. Josh Billings

And the ones who were dancing were thourght to be insane, by those who
could
not hear the music Nietzsche

De vises bestandighed er blot evnen til at
indelukke deres uro i hjertetLa Rochefoucauld

OGSÅ FØLGENDE VISDOMSORD HAR SANDHEDSVÆRDI FOR MANGE AF OS, og afvigelse er
ikke noget man skal skamme sig over. Kun vold, tyveri og bedrag skal man
skamme sig over.

"Depression is the inability to construct a future. Rollo May

" Der gives en gammel galskab; den kaldes godt og ondt. Nietzsche

" Deviating natures are of the utmost importance whereever there is to be
progress. Nietzsche

"Hearts live by being wounded. Oscar Wilde

Kreativitet, som ikke kan komme til udtryk, bliver til vanvid
Anais Nin 1936

"Madness is part of all of us, all the time, and it comes and goes, waxes
and wanes. Otto Friedrich

De eneste rigtig sindsyge er selvfølgelig dem, der er truende og voldelige.
Men anerkender man SÆRHED som sygdomsagtig, kan man udvide begrebet -

"Er Wagner i det hele taget et menneske? Er han ikke snarere en sygdom?
Friedrich Nietzsche(der talte i metaforer og ikke talte om vævs-skade a la
infektion, forstuvning, kræft, hvilket idag bør være sygdomsopfattelse)

" Hvis andre ikke havde været gale, burde vi være det. William Blake

" If a man doesn't believe as we do, we say he is a Crank and that settles
it.
I mean it does nowadays, because now we can't burn him. Mark Twain

"Men are so necessarily mad, that not to be mad would amount to another form
of madness. Pascal

"Menneskene vil altid være afsindige, og de, som tror, de kan helbrede dem,
er de vanvittigste af alle. Voltaire

"The human race consists of the dangerously insane and such as are not.
..Mark Twain

"Alle mennesker er lidt mærkelige, undtagen du og jeg, og selv du er lidt
mærkelig. Robert Owen

APJ ER SÅ GLAD SÅ GLAD, FOR BW FORSKER I LORT, OG DET MÅ DA VÆRE MERE
SINDSYGT END HVAD APJ LED AF. Har du tænkt over at en bi-pointe ved min
forskning , kunne være at afsløre folks flertalsdiktatoriske foragt, der er
som naziers mod jøder - at alle danskere er helt som tyskerne var dengang?

" Sanity is a madness put to good uses, waking life is a
dream controlled. George Santayana

Doctors have in all periods of time made fortunes by killing
their patients with their cures. The difference in psychiatry is, that it is
the death of the soul. R.D. Laing

One of the commonest forms of madness is the desire to be noticed, the
pleasure derived from being noticed. Perhaps it is not merely common, but
universal. .Mark Twain

Beviset for man ikke er gal,må føres ved at spille normalMikael Rode

Dog se, det fandt jeg, at Gud har skabt menneskene, som de bør være; men de
har så mange sære ting for. Prædikerens Bog

Our body is but a social structure composed of many souls. Nietzsche

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : paw

Dato : 02-11-03 07:42

Bo Warming skrev

>"Dog se, det fandt jeg, at Gud har skabt
> menneskene som de bør være; men de
> har så mange sære ting for." Præd.

Hvorfor pludselig så bibeltro, når du
tilsyneladende anser den her omtalte
skaber for hjernespind?

>"Beviset for man ikke er gal, må føres
> ved at spille normal." Mikael Rode

Bliver man mindre dum af at spille klog?

--
Mvh, paw.

Fra : Bo Warming

Dato : 02-11-03 14:39

"paw" <pawl@mail.dk> wrote in message news:bo2ac9$npg$1@sunsite.dk...

> Bo Warming skrev

> Hvorfor pludselig så bibeltro, når du
> tilsyneladende anser den her omtalte
> skaber for hjernespind?

Os Grosbølltyper ser skaberen som OS SELV og Jesus som en allegori - ikke
hjernespind.

Der er megen kløgt, fx at sindsyge er uskadelig særhed og hjernespind hos
behandlere
- i biblen fx i det nævnte citat.

> Bliver man mindre dum af at spille klog?

Man bør aldrig spille men altid være sig selv

Og så er ingen sindsyge

Falsk facade som mange dyrker, for at foregive at være noget normalt og
smukt, er ikke lykkeskabende eller samfundsgavnligt.

Fra : paw

Dato : 02-11-03 16:54

Bo Warming skrev

>Falsk facade som mange dyrker, for at
> foregive at være noget normalt og smukt,
> er ikke lykkeskabende eller samfundsgavnligt.

Skulle den maskine ikke kunne fjerne min
signatur automatisk?.. Men ellers: Tak for
et - efter mit skøn - rimelig vedkommende
og sigende svar!

>Os Grosbølltyper ser skaberen som OS SELV

Og hvad gavner nu dét - set i relation til den
kristne lære... MON ikke, hvis jeg må være så
fri, der skulle være tale om en art sindsforvirring?

--
Mvh, paw.