Ugress - lignende bands?
Fra : -V-

Dato : 30-10-03 04:37

Har lige anskaffet mig albummet 'Resound' med det norske electronica-band
Ugress.

Det er en superblæret plade, som både har et megafunky åbningsnummer
('Spider-Man Theme'), og nogle numre med ret specielle samples ('Reason to
Believe', 'Decepticons'), som lyder som om de er taget fra cheesy SciFi fra
70'erne.

De kommer fra Bergen, som tilsyneladende har en ret stor elektronisk scene.
Ikke mærkeligt, når det regner ca. 200 dage om året i området - hvad skulle
man ellers lave (ingen forslag, tak).

Er der nogen der kender til andre og lignende bands, ikke nødvendigvis fra
Bergen og Norge?

-V-

Fra : Ole Thomsen

Dato : 30-10-03 06:26

-V- wrote:

> Har lige anskaffet mig albummet 'Resound' med det norske
> electronica-band Ugress.

Det er rigtig sjov musik, jeg hentede 11 numre på deres
hjemmeside for et års tid siden som blev fast repertoire
i bilen et stykke tid.

Jeg blev enig med mig selv om at det er filmmusik hvor
man selv genererer den indre film.....

Der kan stadig hentes 128K MP3 på http://www.ugress.com

> Er der nogen der kender til andre og lignende bands, ikke
> nødvendigvis fra Bergen og Norge?

Nej. Desværre.

Ole Thomsen

Fra : Michael

Dato : 30-10-03 13:48

> [...]
> Believe', 'Decepticons'), som lyder som om de er taget fra cheesy SciFi

Jeg har lige hentet de der 8-9 gratis numre der ligger på deres hjemmeside.
Det er super cool musik!

> [...]
scene.
> Ikke mærkeligt, når det regner ca. 200 dage om året i området - hvad

Ja, man går i hvert fald ikke ud og drikker sig en kæp i øret! Jeg har
oplevet at måtte betale 222 NOK for 3 fadøl i Bergen!!

> Er der nogen der kender til andre og lignende bands, ikke nødvendigvis fra
> Bergen og Norge?

Bergen - Byen omgivet af syv bjerge og syv fjorde.

Ved ikke om det er helt samme stil, men andet fedt elektronisk musik, jeg
kommer til at tænke på er bl.a: Röyksop. De er også fra Norge, fra
Trondheim, så vidt jeg husker.
Og måske Mr. Scruff, en engelsk DJ, tror jeg. Det er også elektronisk med
nogle mystiske samples. Prøv at søg på Mr. Scruff - Shanty Town (albummet
hedder Keep It Unreal)
Ellers er der jo St. Germain som også er en smule i den stil, dog uden alle
de mærkelige samples.

--
Michael

Fra : Troels

Dato : 30-10-03 15:50

> Er der nogen der kender til andre og lignende bands, ikke nødvendigvis fra
> Bergen og Norge?

Jeg har ikke lige nået at høre Ugress endnu, men de første jeg tænkte på da
du beskrev de syrede samples var Avalaches. Dem med bl.a. Frontier
Psychiatrist.

/Troels

Fra : Paul A. Nordal

Dato : 30-10-03 16:27

Ugress, i liket med Röyksopp og Kings of Convenience, har alle Bergen
som base. Kings of Conveniences remiks-utgivelse "Versus" (fra 2001) er
veldg bra.

Men best av alt er "Samleplate" med artister opprinnelig tilknyttet
labelen Tellé Records (selskapet som opprinnelig sto bak både Röyksopp
og KoC). Mer om dette på www.tellerecords.com.

For øvrig kan band/artister som Ralph Myerz & The Jack Herren Band,
Bjørn Torske, Kaptein Kaliber, Datarock, Annie, Evil Tordivel, Magnet og
William Hut/Poor Rich Ones (alle fra Bergen) også anbefales. De to
sistnevnte er ikke direkte tilknyttet elektronikasjangeren, men likevel
svært dyktige musikere.

Bergen er ellers en fin by, men det - som noen påpeker her - regner mye
der. Øl er dyrt (som det jo er i Norge generelt sett), men ellers er
Bergen en blomstrende musikkby. Og jeg vet hva jeg snakker om, siden jeg
er derfra

paul

Fra : Paul A. Nordal

Dato : 30-10-03 16:32

Andre fra Bergen med gode plateutgivelser bak seg:

Ephemera
Sondre Lerche
Julian Berntzen
Sister Sonny
Lorraine
Spetakkel
Erlend Øye (Kings of Convenience)

paul

Fra : -V-

Dato : 31-10-03 23:58

Paul A. Nordal wrote:
> [...]
> og William Hut/Poor Rich Ones (alle fra Bergen) også anbefales. De to
> sistnevnte er ikke direkte tilknyttet elektronikasjangeren, men

Jeg har Röyksopp, Ralph Myerz, St. Germain og Avalanches, som alle er blevet
nævnt.
Intet af det er helt så fedt som Ugress, selv om der er rigtigt gode numre
imellem.
Zero 7, inden nogen nævner det, ejer jeg også.

Jeg vil prøve at opsøge dine øvrige forslag - tazahaa, Paul.

-V-

Fra : Paul A. Nordal

Dato : 01-11-03 08:17

Vel; St Germain er fra Frankrike, Zero 7 fra England og Avalanches er
fra Australia, så her finnes det absolutt ingen tilkytning til Bergen,
Norge. Men like fullt er alle gode aktører innenfor sin genre, og skal
på ingen måte avskrives!

Et annet norsk band du bør sjekke ut er for øvrig Jaga Jazzist.
Anbefales på det sterkeste, selv om musikken kanskje ikke er like
tilgjengelig som Ugress- eller de overnevnte sin...

Fra : -V-

Dato : 01-11-03 11:53

Paul A. Nordal wrote:
> [...]
> fra Australia, så her finnes det absolutt ingen tilkytning til Bergen,
> Norge. Men like fullt er alle gode aktører innenfor sin genre, og skal

Jeg er klar over deres geografiske tilknytning....
Det var blot for at komme evt. velmenende råd om lignende grupper i
forkøbet.

> Et annet norsk band du bør sjekke ut er for øvrig Jaga Jazzist.
> Anbefales på det sterkeste, selv om musikken kanskje ikke er like
> tilgjengelig som Ugress- eller de overnevnte sin...

Jeg vil tjekke *alle* dine anbefalinger ud, før eller siden.
Tak!

-V-

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 31-10-03 13:15

In news:3fa08897$0$9791$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
-V- <Diplomaten@snotmail.com> carefully typed:
> [...]
> ('Spider-Man Theme'), og nogle numre med ret specielle samples
> ('Reason to Believe', 'Decepticons'), som lyder som om de er taget

'Decepticons' er en reference til tegnefilms-serien Transformers.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : -V-

Dato : 31-10-03 23:55

Sune Mika Salminen wrote:

> 'Decepticons' er en reference til tegnefilms-serien Transformers.

Jep, det har jeg senere fundet ud af.
Ganske morsomt.

-V-

PS: ...og hej, Sune. Long time....

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 01-11-03 00:08

In news:3fa2e897$0$9721$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
-V- <Diplomaten@snotmail.com> carefully typed:

> Jep, det har jeg senere fundet ud af.
> Ganske morsomt.
>

> -V-
>
> PS: ...og hej, Sune. Long time....

Hej V, får du klatret nogle bjerge..

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : -V-

Dato : 01-11-03 00:32

Sune Mika Salminen wrote:

> Hej V, får du klatret nogle bjerge..

Gør mit bedste. Skal til Alperne om et par uger.

Mest af alt får jeg set nogle film, og læst en hulens masse bøger.
Skal vi ikke snart høre noget musik?

-V-

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 01-11-03 01:21

In news:3fa2f0f4$0$9719$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
-V- <Diplomaten@snotmail.com> carefully typed:

> Gør mit bedste. Skal til Alperne om et par uger.
>
> Mest af alt får jeg set nogle film, og læst en hulens masse bøger.
> Skal vi ikke snart høre noget musik?

Jo. Du kan jo starte med at sætte d. 15 november af til at tage på
Operaen og høre et godt band jeg spiller i.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : -V-

Dato : 01-11-03 11:51

Sune Mika Salminen wrote:

> Jo. Du kan jo starte med at sætte d. 15 november af til at tage på
> Operaen og høre et godt band jeg spiller i.

Det er satme en deal.

Jeg har godt nok en aftale på midtsjælland om for- og eftermiddagen, men jeg
går ud fra at du spiller aften...

-V-

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 01-11-03 12:15

In news:3fa39021$0$9815$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
-V- <Diplomaten@snotmail.com> carefully typed:

> Det er satme en deal.
>
> Jeg har godt nok en aftale på midtsjælland om for- og eftermiddagen,
> men jeg går ud fra at du spiller aften...

Ja. Omkring halv elleve-elleve vil jeg tro.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?