Den rige dame synger falsk
Fra : Lars Rasmussen

Dato : 28-10-03 18:24

For nogle ord siden var der en stenrig dame, som indspillede en CD - hun
sang pivende falsk - opera-ting og lignende klassiske numre.
Hvem var hun ?

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 28-10-03 18:53

Lars Rasmussen <larsras@stofanet.dk> wrote:
> For nogle ord siden var der en stenrig dame, som indspillede en CD -
> hun sang pivende falsk - opera-ting og lignende klassiske numre.
> Hvem var hun ?

Den legendariske Mrs Miller? Tidsperiode ca midten/slutnigen af 1960erne.
Husker med gru hendes forrygende falske udgave af "Downtown" *gys og
krøllede tæer*

/ Flying Hotdogs

Fra : Per B. Andersen

Dato : 28-10-03 19:18

"Flying Hotdogs" <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
1960erne.
> Husker med gru hendes forrygende falske udgave af "Downtown" *gys og

Der er et andet, norsk eksempel på samme, en husmor havde en drøm om at
blive udgivet og henvendte sig til et pladeselskab. Synge kunne hun ikke men
de skrev tilbage at de ville udgive hende på 2 betingelser, at hunskellu
være nøgen på coveret og udgives på det til lejligheden oprettede Garbage
records - a-siden er den eneste jeg har hørt: "Rør ved mig", coveret har jeg
ikke set men jeg er blevet fortalt at sangen var at foretrække.

:)

Fra : Thomas

Dato : 28-10-03 19:36

"Per B. Andersen" <email@dres.se> skrev i en meddelelse

> [...]
jeg
> ikke set men jeg er blevet fortalt at sangen var at foretrække.

LOL! Det lyder sgu ikke godt...
Gad vide hvordan Eilart Pilarm i øvrigt nogensinde fik lov til at lave en
plade.
Han er jo heller ikke ligefrem den fødte sanger...

..Thomas

Fra : Per B. Andersen

Dato : 28-10-03 19:42

"Thomas" <thomas.elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> plade.
> Han er jo heller ikke ligefrem den fødte sanger...

Eilert er da en reinkarnation af Elvis - detburde være åbenlyst selv for et
utrænet øre!

Fra : Thomas

Dato : 28-10-03 20:03

> Eilert er da en reinkarnation af Elvis - detburde være åbenlyst selv for
et
> utrænet øre!

Hmm... Er det mon det der "ironi" man hører så meget om??

Fra : Ralph

Dato : 28-10-03 19:37

> [...]
jeg
> ikke set men jeg er blevet fortalt at sangen var at foretrække.

Mona

--
venligst
Ralph

Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 29-10-03 09:11

> [...]
> records - a-siden er den eneste jeg har hørt: "Rør ved mig", coveret har jeg
> ikke set men jeg er blevet fortalt at sangen var at foretrække.

Den tror jeg sgu jeg har både set og hørt.
Damen hedder Mona, og på coveret ligger hun i næsten ingenting på en
Morris Mascot.
Sangen? Forfærdelig!

Venligst
Flemming

Fra : Adonai

Dato : 28-10-03 20:56

Lars Rasmussen skriver:
> For nogle ord siden var der en stenrig dame, som indspillede en CD - hun
> sang pivende falsk - opera-ting og lignende klassiske numre.
> Hvem var hun ?

Tænker du på Florence Foster Jenkins ? Hendes "latterarie" fra
"Flagermusen" er legendarisk.
Det var dog før Cdens tid.

mvh
Adonai

Fra : Thomas Gylstorff

Dato : 29-10-03 22:34

Det var nu altså "Nattens dronning" fra Mozarts "Tryllefløjten"... Men
lækkert? DET er det.

Fra : Anja Lysholm

Dato : 16-11-03 19:21

"Adonai" <adonai@stofanet.dk> wrote in message
> Tænker du på Florence Foster Jenkins ?

Det må vist være hende! Se og lyt her:
http://www.brumm.com/realaudio/alternative/jenkinsnotes.htm

Anja *storgrinende*

Fra : Jonas Engelhardt

Dato : 28-10-03 23:31

On Tue, 28 Oct 2003 18:23:51 +0100, "Lars Rasmussen"
<larsras@stofanet.dk> wrote:

>For nogle ord siden var der en stenrig dame, som indspillede en CD - hun
>sang pivende falsk - opera-ting og lignende klassiske numre.
>Hvem var hun ?

Så er der vil kun en ting at sige:

http://www.miserablemelodies.com

Fra : Lars Fischer

Dato : 28-10-03 23:51

"Lars Rasmussen" <larsras@stofanet.dk> wrote

> For nogle ord siden var der en stenrig dame, som indspillede en
> CD - hun sang pivende falsk - opera-ting og lignende klassiske
> numre. Hvem var hun ?

Herhjemme kan vi ikke prale af rige damer der synger falsk. Heldigvis
har vi Palle Holgersen (ham fra TV-sporten, for dem der er gamle nok
til at huske det). Palle Holgersen har udgivet den mageløse skive
"Fra den lille ølbutik", med sange af Holgersen og Svend Gehrs (!),

Det er stort. Meget stort.

/Lars

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 31-10-03 22:08

Lars Fischer wrote:
> [...]
> til at huske det). Palle Holgersen har udgivet den mageløse skive
> "Fra den lille ølbutik", med sange af Holgersen og Svend Gehrs (!),

Nævnes må også lige William Shatner, for hans udødelige fortolkninger af
klassikere som Hey, Mr. Tambourine Man og Lucy In The Sky With Diamonds...

--
Jacob

Dad always thought laughter was the best medicine, which I guess is why
several of us died of tuberculosis.