Noder til klaver
Fra : Jonas Engelhardt

Dato : 26-10-03 16:44

Hejsa

Jeg har endelig fået taget mig sammen til at lære at spille klaver, og
has kastet mig over mit gamle Casio keyboard. Er der nogle der kender
nogle sider med noder og tekster til klaver ?

Fra : Mads Breddam

Dato : 26-10-03 17:08

> has kastet mig over mit gamle Casio keyboard. Er der nogle der kender
> nogle sider med noder og tekster til klaver ?

Det er ikke fordi at internettet vrimler med sådanne sider.... Der er nok
generelt mere gevinst på biblioteket. Men jeg da lidt sider..... Noget af
det er såkaldte "piano-tabs", - ved ikke om det er noget bevendt, men der er
også alm. noder i mellem.

http://piano.24cc.com/

http://www.8notes.com/
Vistnok en af de her "free"-sider, som ikke er det helt alligevel.

http://www.stud.ntnu.no/~torsigu/piano/sheets.html

http://www.pianotabs.net/ -> http://www.pianotabs.net/pialinks.html
Mest de her "piano-tabs" men der er vist også alm. noder.

http://www.hafssol.co.uk/
Lidt Sigur Rós.... Hvis du kender det, så prøv bare at spille untitled #3
alligevel, - den er meget god, hvis man lige fanger stemningen, hvilket
måske er lidt svært hvis ikke man kender den....

--
Mvh.:
Mads Breddam

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen,
musiker.

Fra : Jakobsen

Dato : 26-10-03 19:38

Der findes et program, http://www.noteworthysoftware.com/player/, som vist
kan vise midifiler som noder. Det kan godt være en meget god måde at finde
noder på, da der findes tonsvis af midifiler (i forskellig kvalitet) til fri
download på nettet.

MP

--
Slet "[delete-this]" fra mail-adressen hvis du vil sende mig mail.