iTunes
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 19-10-03 21:02

Nogen der har prøvet iTunes ?

Det er nu kommet til Windows også, og jeg vil godt give en dollar for en
sang, hvis kvaliteten er god - rigtig god!
Men hvad med udvalget - er det stort ?
De skriver over 400.000 sange, men jeg kan sagtens finde 400.000 uintresante
sange!
Er de store - lidt ældre - navne med?
Springsteen, Elton, Beatles/Lennon/McCartney, Joel, Stones, Floyd...

Fortæl, fortæl, hvis du har nogen erfaringer!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : MadiZone

Dato : 19-10-03 22:05

Du kan hente det gratis fra www.apple.com/itunes - når du har
installeret det, så klikker du på Music Store, og så er du klar til at
besøge Apples store katalog.

Jeg synes kvaliteten er udmærket.

Fra : Peter Theglev

Dato : 20-10-03 07:32

MadiZone wrote:
> Du kan hente det gratis fra www.apple.com/itunes - når du har
> installeret det, så klikker du på Music Store, og så er du klar til at
> besøge Apples store katalog.

Kun hvis du bor i USA eller har en adresse der. Det er ikke muligt i
Europa endnu - så vidt jeg ved.

Peter

Fra : MadiZone

Dato : 20-10-03 10:42

Jo, du kan sagtens besøge butikken og høre previews. Men du kan ikke
købe noget endnu.

Fra : Jan Holm

Dato : 19-10-03 22:19

Michael Lund Sørensen wrote:
> Nogen der har prøvet iTunes ?

Jep

> Det er nu kommet til Windows også, og jeg vil godt give en dollar for
> en sang, hvis kvaliteten er god - rigtig god!

128 kbps AAC, altså ikke mp3. Jeg lavede nogle tests med mp3 vs AAC.
Ved 128 kbps lød AAC betydeligt bedere en mp3 ved samme bitrate. Dog
skal det siges at køb indtil videre kun kan ske via et americansk kredit
kort =
gælder kun usa, men mon ikke snart de åbner for os andre. Indtil videre kan
du browse butikken og lytte til 30 sec previews i køb kvaliteten.

Derudover er Itunes super fedt. Encoder både til AAC og mp3. Alle andre
programmer med "libary" funktion pisser mig af men Itunes glimre med en
overskuelighed uden sidestykke. Radio stationer, butik og eget bibliotek.
Kræver lidt tilvending men Itunes er fra nu mit all singing all dancing
musik
program.

> Er de store - lidt ældre - navne med?
Springsteen = 250 stk
Elton = 250 stk
Beatles = albummet "in the beginning"
Joel = 250 stk
Stones = 235 stk
Floyd = 149

> Fortæl, fortæl, hvis du har nogen erfaringer!

Der sker vel ikke noget ved at prøve ? btw er jeg ikke mac freak, bruger
begge
platforme som hver især har sine fordele.

Mvh
Jan Holm

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 19-10-03 23:20

On Sun, 19 Oct 2003 23:18:42 +0200, "Jan Holm" <NOSPAM@NOSPAM.TIA>
wrote:

> [...]
>overskuelighed uden sidestykke. Radio stationer, butik og eget bibliotek.
>Kræver lidt tilvending men Itunes er fra nu mit all singing all dancing

Men den mangler altså en mer fleksibel tag-editor

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Lone Schmidt

Dato : 21-10-03 16:20

Morten Bowman Hansen <FJERNnewsNOSPAM@bowman.dk> wrote:

> Men den mangler altså en mer fleksibel tag-editor
>
> Morten
> morten@bowman.dk

Hej i grupppen.
Det er min debut her, skulle bare lige se
Det glæder mig på Jeres vegne at I nu har fået muligheden for at nyde
godt af nogle af Apples fortræffeligheder.

http://www.apple.com/itunes/

Derudover får I også Rendevous, det rene guf!

Jeg ved desværre heller ikke hvornår det bliver lanceret i Europa.

Skulle I have spørgsmål til itunes, kan jeg varmt anbefale NG:
dk.edb.mac, der er god betjening!
M.h.t. WAV, kommer I desværre til at mærke det samme, som Mac-brugere
har lidt under i årevis, vi har ikke kunnet home-banke, revisoren kunne
ikke supportere, Ligegyldig hvad stødte man panden mod en "windåse"!!

Det er heldigvis bedre nu, og jeg håber også at det bliver det for Jer.

Også lige et edb.spørgsmål: Hvad er tag-editor?
--
Venlig hilsner
og grumme god hygge

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 20-10-03 10:41

Jan Holm skrev :

> [...]
> begge
> platforme som hver især har sine fordele.

Super tak for undersøgelsen og svarrene!

OK Jeg vidste ikke at jeg ikke kunne købe sange endnu, men jeg vil da se
nærmere på sagerne.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Dallemusen

Dato : 20-10-03 08:12

Nogle der ved hvordan jeg lægger mine WMA filer ind? eller skal jeg til at
konvertere dem ?

Hvis jeg skal det hvordan gør jeg det?

de venligste hilsner
Daniel Nielsen

Fra : MadiZone

Dato : 20-10-03 11:03

> Nogle der ved hvordan jeg lægger mine WMA filer ind? eller skal jeg til at
> [...]

Microsoft og Apple er ærkerivaler.
Der er nul WMA-understøttelse i iTunes.
Du bliver nød til at kigge forbi www.dbpoweramp.com og hente programmet
til at konvertere WMA-filer til andre formater.
Du skal dog være obs på at konvertering forringer lydkvaliteten. Så det
er bedre at smide dine CD'er i iTunes og importere dem på ny, som MP3
eller AAC.

Måske nogen koder et 3. parts plug-in, der kan tage WMA?
Apple gør det i hvert fald ikke.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 20-10-03 14:58

Det er iøvrigt gået hrtigt!!!
http://www.apple.com/pr/library/2003/oct/20itunes.html

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Jan Holm

Dato : 20-10-03 15:52

> Det er iøvrigt gået hrtigt!!!
> http://www.apple.com/pr/library/2003/oct/20itunes.html
> Morten

"An astounding 14 million songs have been purchased and downloaded
since the original iTunes Music Store launch"

Fedt. 14.000.000 X 0.99$ = 13.860.000$ = 88.576.488 kroner
(kurs 6,3908)

Håber at der igen kan komme gang i ny og spændende musik.
Det er efterhånden ved at være nogle år siden )

Gad vide hvordan vi bliver afregnet når de åbner til resten af
verden, hvis de altså gør. Håber det laver noget 0.99 Euro men
det skulle ikke undre mig at vi kommer til at betale 9.99 kr

Mvh
Jan Holm

Fra : Zorro

Dato : 21-10-03 09:20

Det er jo bare lige til at blive kaotisk i hoved af, med endnu et filformat!
Nu var der lige ved at komme stereoanlæg med mp3 dekodere!
*suk*

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 23-10-03 01:04

On Mon, 20 Oct 2003 16:51:55 +0200, "Jan Holm" <Nospam@nospam.tia>
wrote:

> [...]
>verden, hvis de altså gør. Håber det laver noget 0.99 Euro men
>det skulle ikke undre mig at vi kommer til at betale 9.99 kr

Rygterne siger omkring maj næste år

Morten
morten@bowman.dk