Ny dank lov?
Fra : Jakobsen

Dato : 14-10-03 15:04

Det her fandt jeg på futureent.com. Har i hørt om det? Er der noget om det?
Er det noget nyt?

PLEASE NOTE: A new law has been passed in Denmark, which has caused some
customers orders to be delayed by Danish Customs until they have contacted
client's to pay taxes upon orders entering Denmark.

Unfortunately, as this is no fault of FutureEnt.com, we are unable to refund
any charges you may incur.

However to help assist the transit of orders FutureEnt.com has now amended
all invoices registering sales between you the client and ourselves, which
seems to have solved the problem.

However, due to this new law, Danish Customs are stopping and checking all
items entering Denmark causing long delays and sometimes taking up to 4-6
weeks to deliver, after the taxes have been paid. Therefore, we are unable
to process any claims for missing post until 28 days has elapsed from date
of dispatch.

All claims submitted within 28 days will be ignored and need to be
resubmitted by you if you have still not received the items after 28 days
have elapsed from date of dispatch, as these items are not lost.

This notice only applies to client's residing in Denmark!

--
Slet "[delete-this]" fra mail-adressen hvis du vil sende mig mail.

Fra : Per Moreau

Dato : 14-10-03 15:52

"Jakobsen" <mpej[delete-this]@adr.dk> skrev i en meddelelse
> Det her fandt jeg på futureent.com. Har i hørt om det? Er der noget om
det?
> Er det noget nyt?

Nej egentlig ikke, det er den gamle lov ang. forbud mod salg af
Reg1 DVD´ere inde for EU landende.
Da den lov trådte i kraft gik der kun et par dage og den besked dukkede
op hos Future Ent. fordi at kunderne begyndte at brokke sig over at deres
forsendelser blev snuppet i tolden.
Future Ent har bare en pokkers masse kunder i Danmark, så
derfor nok en speciel besked om Danmark.

Mvh
Per M.

Fra : ML-78

Dato : 14-10-03 18:51

> [...]
> customers orders to be delayed by Danish Customs until they have contacted
> client's to pay taxes upon orders entering Denmark.

Det er en misforståelse fra Futureent's side. Sidste år var der en del problemer
med, at forsendelser fra dem blev pålagt moms, fordi de eksperimenterede med
alternative forsendelsesmuligheder. Samtidig blev der vedtaget en lov i Danmark
om, at danske forhandlere ikke må sælge region 1-udgivelser. Dette berører dog
ikke privatpersoners køb i udlandet, og de to hændelser har ikke noget med
hinanden at gøre - Futureent har bare blandet to ting sammen.

ML-78

Fra : Jakobsen

Dato : 14-10-03 22:40

Alletiders. Ingen grund til at tøve med de gode indkøb! : )

MP