I tvivl ang. Indy box
Fra : Robert Johannes Rasm~

Dato : 24-10-03 10:25

Hej..

Har lige tjekket indy boxen ud.

Den britiske reg. 2 indeholder 259 min
Den danske reg. 2 indeholder 359 min
Reg 1 indeholder ligeledes 359 min

Disse tal er hentet fra yahoos prissammenligning, hvor man kan tjekke flere
forhandlere ud:

http://dk.kelkoo.com/b2b/shopbot/next.jsp?partner=yahoo&catId=148401&from=browse&catPath=dk/movies&page=1#

Hvordan kan det være, at DVDOO reklamerer med ikke mindre end 531 min, altså
ca. 9t 30m?

http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=9953

Fra : Dennis Sorensen

Dato : 24-10-03 11:52

"Robert Johannes Rasmussen" <YodaRobbe@rasmussen.mail.dk> wrote >
> [...]
> Den danske reg. 2 indeholder 359 min
> Reg 1 indeholder ligeledes 359 min
>
> Hvordan kan det være, at DVDOO reklamerer med ikke mindre end 531 min,

Jamen prøv nu lige at se logisk på det :

Indy 1 : 115 min
Indy 2 : 118 min
Indy 3 : 127 min.

+ over 2 en halv times ekstra materiale.

Voila

- Dennis

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-10-03 12:08

"Robert Johannes Rasmussen" <YodaRobbe@rasmussen.mail.dk> writes:

> Den britiske reg. 2 indeholder 259 min
> Den danske reg. 2 indeholder 359 min
> Reg 1 indeholder ligeledes 359 min

BBFC har altså skåret næsten en hel film?
--
Peter B. Juul, o.-.o ($/x) * SQR(TCP) * Pr0n = Internet!
The RockBear. ((^)) - The Internet Timeline

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-10-03 12:13

Robert Johannes Rasmussen wrote:

> Hej..
>
> Har lige tjekket indy boxen ud.
>
> Den britiske reg. 2 indeholder 259 min
> Den danske reg. 2 indeholder 359 min
> Reg 1 indeholder ligeledes 359 min

Mærkeligt at PAL-udgaverne ikke varer ca. 4% kortere end NTSC-udgaven.

/David

Fra : Jens Thomsen

Dato : 24-10-03 12:37

> Mærkeligt at PAL-udgaverne ikke varer ca. 4% kortere end NTSC-udgaven.

Mja, det er nok mere mærkeligt, at nogen rent faktisk sætter lid til de
forskellige tidsangivelser - især dem, der er opgivet ved tilfældige
forhandlere!

MVH
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-03 12:48

Jeg har modtaget den danske boks - og de nævnte scener - Hvor Indy skyder
tumpen med sværdene osv. er med - Der er altså IKKE klippet i den danske
boks.

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Jens Thomsen

Dato : 24-10-03 13:11

"Jesper Winding" <jesperw[SNABEL-A]tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har modtaget den danske boks - og de nævnte scener - Hvor Indy skyder
> tumpen med sværdene osv. er med - Der er altså IKKE klippet i den danske
> boks.

Den der med sværdet var nu bare et grundløst rygte. Det følgende er
censureret i UK R2 af Indiana Jones and the Temple of Doom:

"1:06s cuts for both cinema and video

Cuts to a close-up of a heart being ripped from the chest and the subsequent
self healing of the chest wound.

The deletion of the line 'Leave him alone you bastards' when the Chinese kid
is about to be whipped

Deletion of the Chinese Kid burning a guard's stomach with a flaming torch
(and hence discovering an ability to heal)

The sequence in which a sacrifice victim is being lowered into the fiery pit
has been shortened and set to different music.

Cut to the first 1s or 2s from the shot of his fall in order to delete the
image of his head hitting the side of the cliff. "

(Hugget fra en tråd på http://www.thedvdforums.com/)

MVH
Jens

Fra : Jesper

Dato : 26-10-03 13:11

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> wrote:

> Mærkeligt at PAL-udgaverne ikke varer ca. 4% kortere end NTSC-udgaven.
>
> /David

Hvis det er konverteringer af NTSC udgaverne og ikke originalscanninger
som NTSC, så forklarer det hvorfor.
global village idiots. - Paul Ginsparg.