Hvor mange film findes der i verden?
Fra : Jakobsen

Dato : 23-10-03 10:57

Skørt spørgsmål, og selvfølgelig i sidste ende et spørgsmål om definition,
men er der nogen der har et bud på hvor mange spillefilm der alt i alt
findes i verden?

MP

--
Slet "[delete-this]" fra mail-adressen hvis du vil sende mig mail.

Fra : Søren Blom

Dato : 23-10-03 11:27

"Jakobsen" <mpej[delete-this]@adr.dk> skrev
> Skørt spørgsmål, og selvfølgelig i sidste ende et spørgsmål om definition,
> men er der nogen der har et bud på hvor mange spillefilm der alt i alt
> findes i verden?

Du kan jo lave en optælling på http://us.imdb.com/ så har du en god ide om
det, hvis oplysningen ikke allerede står der et sted, eller kan du nok få en
rum tid til at gå med det

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Anders Buch

Dato : 23-10-03 12:41

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote

> Du kan jo lave en optælling på http://us.imdb.com/

.... eller kigge her:

http://us.imdb.com/database_statistics

- Anders

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 24-10-03 02:08

> ... eller kigge her:
>
> http://us.imdb.com/database_statistics

Citerer frit dd:

Titles: 374,190
People: 1,392,639

Altså næsten 400.000 film af forskellig type og længde bare på IMDB. Det vil
sige der er lavet rigtig, rigtig mange film.

[SUK] Livet er for kort,. jeg når aldrig at få set dem allesammen...

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 23-10-03 12:06

In <3f97acf5$0$94864$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> "Søren Blom" <soren@blom.dk> writes:

> [...]

>det, hvis oplysningen ikke allerede står der et sted, eller kan du nok få en

Rigtig mange film findes ikke paa imdb. Jeg vil gaette paa
at imdb har 10-20% af alle film listet.

/Martin

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 23-10-03 12:24

Martin Moller Pedersen skrev:

> Rigtig mange film findes ikke paa imdb. Jeg vil gaette
> paa at imdb har 10-20% af alle film listet.

Jeg vil gætte på, at IMDB skal være heldig, hvis siden dækker 1 %. Men
det er selvfølgelig også et spørgsmål om definition.

--
Mvh. Peter

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 23-10-03 17:39

> Jeg vil gætte på, at IMDB skal være heldig, hvis siden dækker 1 %. Men
> det er selvfølgelig også et spørgsmål om definition.

Så vil jeg nu nok mene at jeres definition af hvad der er en film er rimelig
bred. Det er ihvertfald yderst sjældent at jeg er stødt på film som jeg ikke
kan finde inde på IMDB.

-The Baptizer
www.area42.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 23-10-03 20:58

Peter Bjerre Rosa wrote:

> Jeg vil gætte på, at IMDB skal være heldig, hvis siden dækker 1 %. Men
> det er selvfølgelig også et spørgsmål om definition.

Hvad bygger du det på? Og hvad mener du med film? Langt de fleste film
fra de fleste lande, står på IMDB, muligvis med undtagelse af
Bollywood-filmene. Jeg er sikker på at IMDB mangler en masse. Men 99%? Nej.

/David

Fra : vadmand

Dato : 23-10-03 22:13

> [...]
> fra de fleste lande, står på IMDB, muligvis med undtagelse af
> Bollywood-filmene. Jeg er sikker på at IMDB mangler en masse. Men 99%?

Jeg er egentlig mere nysgerrig efter, hvorfor du egentlig vil vide det.

Per v.

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-10-03 09:51

vadmand wrote:

> Nej.

Nej hvad? Nej, ikke så meget som 99%?

> Jeg er egentlig mere nysgerrig efter, hvorfor du egentlig vil vide det.

Hvorfor jeg vil vide hvad?

/David

Fra : vadmand

Dato : 24-10-03 11:42

> Hvorfor jeg vil vide hvad?

Ja, nu husker jeg ikke, hvem der startede tråden, men jeg er da nysgerrig
efter at vide, hvad i alverden man skal bruge oplysningen om det nøjagtige
antal film i verden (et tal, der vel forandres for hver time?) til.

Per v.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-10-03 11:48

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> writes:

> Ja, nu husker jeg ikke, hvem der startede tråden, men jeg er da nysgerrig
> efter at vide, hvad i alverden man skal bruge oplysningen om det nøjagtige
> antal film i verden (et tal, der vel forandres for hver time?) til.

Og hvornår er en film en film?

Er min søsters afsluttende projekt på Film og Medier en film? Er mine
hjemmeklippede ting det? (Mine er manuskriptet, optaget, klippet og
forevist for forsamlinger på 200 mennesker)

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Jakobsen

Dato : 24-10-03 15:02

> [...]
> efter at vide, hvad i alverden man skal bruge oplysningen om det nøjagtige
> antal film i verden (et tal, der vel forandres for hver time?) til.

Mest for sjov. Jeg havde en diskussion med min bror om det, og han mente at
der var lavet omkring 5.000 film. For at svare lidt provokerende igen sagde
jeg at jeg godt kunne forestille mig at der fandtes en million. Men da jeg
ikke vidste hvad jeg snakkede om, tænkte at jeg hellere måtte konferere med
eksperterne på dk.kultur.film!

MP

Fra : vadmand

Dato : 24-10-03 16:56

"Jakobsen" <mpej[delete-this]@adr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke vidste hvad jeg snakkede om, tænkte at jeg hellere måtte konferere

O.K. Men som en anden skrev, er det nok umuligt at svare på, fordi det er så
svært at definere, hvad der egentlig kan regnes for en film.

Men med et slag på taskwen tror jeg, du kommer nærmest det rigtige antal.

Per v.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 24-10-03 17:50

"Jakobsen" <mpej[delete-this]@adr.dk> skrev i en meddelelse

> Mest for sjov. Jeg havde en diskussion med min bror om det, og han mente
at
> der var lavet omkring 5.000 film.

5000? Det var godt nok et usædvanligt lavt bud. Ved et moderat nørdet
filmforbrug så bør flere af gruppens modne brugere have set i hvert fald i
omegnen af det antal *særskilte* titler gennem deres liv. Det er ikke engang
specielt højt sat. Der er sandsynligvis folk, der har set langt mere.

5000... det svarer jo bare til Indiens filmproduktion gennem 6-7 år.

Hvad IMDB angår, så skal man huske på, at jo længere man går tilbage, jo
mere unøjagtige bliver opgivelserne, fordi en stor del af verdens
filmproduktion forlængst er gået tabt.

MVH
Jens

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 29-10-03 06:56

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message
> [...]
> det, hvis oplysningen ikke allerede står der et sted, eller kan du nok få

Mon ikke Katja har lavet flere end 26 film? Har dog ingen ide om det, men
tror disse film næsten bliver produceret endeløst.

http://www.imdb.com/name/nm0443809/

Jesper

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 23-10-03 12:32

> [...]

>Skørt spørgsmål, og selvfølgelig i sidste ende et spørgsmål om definition,
>men er der nogen der har et bud på hvor mange spillefilm der alt i alt
Svært at sige, men hvis du satte dig ned og så 6 om dagen (det kunne
du vel lige nå, hvis du ikke lavede andet) ville du aldrig blive
færdig. Der færdigproduceres nemlig endnu flere end det hver eneste
dag. Hvor mange tør jeg slet ikke tænke på. Og hvis tv-produktionerne
tælles med ... herre Jemini!

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : Pipeline

Dato : 23-10-03 13:50

Et sted imellem 60 og rigtig mange!

Fra : Arne Rasmussen

Dato : 23-10-03 13:54

Viva mandrilaftalen

Fra : Jesper

Dato : 23-10-03 17:07

"Jakobsen" <mpej[delete-this]@adr.dk> wrote:

> Skørt spørgsmål, og selvfølgelig i sidste ende et spørgsmål om definition,
> men er der nogen der har et bud på hvor mange spillefilm der alt i alt
> findes i verden?
>
> MP

Du har helt ret! Det er et spørgsmål om definition. Men den mest
almindlige, gængse definition er at en spillefilm er en film på 60 min
længde der har været vist i biografen.

Efter den definition er der over 100.000 spillefilm, Indien, Japan og
Kina er storproducenter og antallet der bliver lavet her overgår langt
Hollywoods produktion.
global village idiots. - Paul Ginsparg.