Indiana Jones Temple of Doom R2 version i ~
Fra : Dag Stinus

Dato : 19-10-03 15:35

Er der nogen der har set den danske udgivelse af Temple of Doom og kan
fortælle om den er censureret som den engelske eller den amerikanske
version?

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : Morten DH

Dato : 19-10-03 15:53

"Dag Stinus" <dag@REMOVEstinus.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har set den danske udgivelse af Temple of Doom og kan
> fortælle om den er censureret som den engelske eller den amerikanske
> version?

Mig bekendt er den amerikanske version da ikke censureret ?!?

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 19-10-03 16:00

"Dag Stinus" <dag@REMOVEstinus.dk> skrev:

> Er der nogen der har set den danske udgivelse af Temple of Doom og
> kan fortælle om den er censureret som den engelske eller den
> amerikanske version?

DK versionen er efter sigende _IKKE_ censureret som den engelske R2
udgave er det i Temple of Doom. R1-udgaven er heller ikke censureret.
Se evt. http://www.axelmusic.com eller
http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=1429&start=810

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 19-10-03 20:26

On 19 Oct 2003 14:59:34 GMT, "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk>
wrote:

>DK versionen er efter sigende _IKKE_ censureret som den engelske R2
>udgave er det i Temple of Doom. R1-udgaven er heller ikke censureret.
> [...]

Dvs. rygtet om at scene i Raiders hvor en fyr trækker et sværd og lægger
an til kamp, og Indy helt roligt skyder ham er blevet fjernet, er altså
ikke sandt?

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : Mathness

Dato : 20-10-03 00:08

Stefan Bruhn <spamfilter@ghashul.dk> writes:

> Dvs. rygtet om at scene i Raiders hvor en fyr trækker et sværd og lægger
> an til kamp, og Indy helt roligt skyder ham er blevet fjernet, er altså
> ikke sandt?

Korrekt, den scene er med i R1 udgaven.

--
Thomas Klietsch
m a t h n e s s @ z 4 2 . d k

Fra : Peter Lind

Dato : 20-10-03 00:59

Mathness wrote:

> Korrekt, den scene er med i R1 udgaven.

Jeg troede den skulle laves digitalt om, så ham den anden skyder først, men
ikke rammer...
Senere kommer der så en scene hvor Indy møder nazi-bossen, som dog er blevet
erstattet af den grimme gudestatue fra Temple of Doom - Indy går rundt om
statue-manden og træder den på halen i en lille morsom digital optimeret
scene...

Senere eksploderer arken så i en enorm eksplosion, med nogle ringe ala
Saturn strålende udfra...

Men det er måske blot tomme rygter

Peter Lind

Fra : Anders W. Grau-Chris~

Dato : 20-10-03 16:29

In news:bmv8iq$1bpk$1@news.cybercity.dk,
Peter Lind <peterlind@hotmail.com> typed:

> [...]
> blevet erstattet af den grimme gudestatue fra Temple of Doom - Indy
> går rundt om statue-manden og træder den på halen i en lille morsom

Hihi.

Anders

--

Kill the goldfish to reply...
"Your eyes are like two big, fat steaks!"

Fra : Dag Stinus

Dato : 20-10-03 22:43

"Dag Stinus" <dag@REMOVEstinus.dk> wrote in message
> Er der nogen der har set den danske udgivelse af Temple of Doom og kan
> fortælle om den er censureret som den engelske eller den amerikanske
> version?

Jeg har forespurgt hos DVDpusheren og de mener - desværre - at den danske R2
version er censuret som den engelske R2. Dvs. at der er klippet lidt over et
minut ud i forhold til R1 udgaven.

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : Brian Nielsen

Dato : 21-10-03 18:46

> [...]
R2
> version er censuret som den engelske R2. Dvs. at der er klippet lidt over

Men nogle af de kommentarer der er henvist til i denne tråd
kommer fra folk, som faktisk har ser R2DK udgaven, og mener at
de i R2UK censurede scener faktisk findes ucensureret i R2DK.

/Brian

Fra : Dag Stinus

Dato : 21-10-03 18:57

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> wrote in message

[klip]

> Men nogle af de kommentarer der er henvist til i denne tråd
> kommer fra folk, som faktisk har ser R2DK udgaven, og mener at
> de i R2UK censurede scener faktisk findes ucensureret i R2DK.

Af de kommentarer jeg kan se (via CyberCity's newsserver) er der så vidt jeg
kan se ingen der refererer til noget de selv har set. Det vil da være rart
hvis det rent faktisk viser sig at den danske R2 udgave er brugbar.

Venlig hilsen
Dag

Fra : Brian Nielsen

Dato : 21-10-03 21:17

> [...]
> kan se ingen der refererer til noget de selv har set. Det vil da være rart
> hvis det rent faktisk viser sig at den danske R2 udgave er brugbar.

Jeg tænkte nu også mest på dette link:
http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=1429&start=810

Offerscenen ser i hvert fald ud til at være uklippet: man ser således både
hjertet blive fjernet og
nedsænkningen i lavaen er betydeligt længere end den plejer

Fra en anden tråd på samme forum:
http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=1363&start=105

Ifølge dvdcompare.net er Reg. 2 udgaven af IJ & the Temple of doom klippet
med 1.06 minut, helt sikkert i scenen med den menneskelige offer til Kali.

Umiddelbart tror jeg mest på at den er uklippet, det er som tidligere nævnt
længe siden
at klippede udgaver af film er udgivet i Danmark. Det vil dælme ikke være
smart at
begynde på den slags igen, og da slet ikke med sådan en toptitel.

/Brian

Fra : Dag Stinus

Dato : 23-10-03 19:08

> [...]
R2
> version er censuret som den engelske R2. Dvs. at der er klippet lidt over

Både Laserdisken og DVDpusheren melder nu at den danske R2 ikke er