Fejl i Rune Klan - Tre i en!!!
Fra : FatPete

Dato : 15-10-03 18:18

Hej Gruppe!

Er der nogen der har haft problemer med at køre Rune Klan - Tre i en på
DVD???

Min DVD afspiller (Pioneer DV-350) vil ikke læse disken!... Da jeg gik ned i
forretningen med den, prøvede han den i en anden DVD afspiller hvor den
virkede fint!!!

Det var ligesom der var noget, hele vejen rundt, på skiven ca. en halv cm
fra kanten! Det var ikke en rids. Ved ikke rigtigt hvordan jeg skal forklare
det... Men håbede på at det var en fejl der var på den sendning de havde
fået... Derfor fik jeg mine penge tilbage og købte den et andet sted... Også
her var den underlige "rids", og heller ikke den skive ville min afspiller
læse!... Meget underligt, for den har ALDRIG haft problemer med at læse
noget som helst! så tvivler på det er min afspiller den er gal med!

Er der nogen der kan hjælpe mig, eller har haft samme problem?

Mvh Peter

Fra : No Humor Man

Dato : 15-10-03 18:40

FatPete wrote:

> [...]
> noget som helst! så tvivler på det er min afspiller den er gal med!
> Er der nogen der kan hjælpe mig, eller har haft samme problem?
Byt den igen, hvis problemet stadig er der, så er det din afspiller der
er noget galt med. Ældre afspillere har af-og-til problemer med nye
skiver. Og man hører tit at der er problemer med Pioneer afspillere.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
ICQ: 67778624

Fra : David T. Metz

Dato : 16-10-03 10:59

No Humor Man skriblede:
> Og man hører tit at der er problemer med Pioneer
> afspillere.

Hvaba? Det er da noget nyt.

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : FatPete

Dato : 16-10-03 11:16

> Hvaba? Det er da noget nyt.

Nej den er desværre god nok... var nede i fona med den igen... han prøvede
den på en pioneer dvd afspiller, med samme resultat som mig! :( derefter
prøvede han den på den billigste DVD afspiller de havde... og her kørte den
sgu fint! :(((((

Han sagde at der havde været mange af disse problemer med pioneer
afspillere, så de havde besluttet sig for ik at have pioneer i deres
sortiment mere!... Men trods det ville han ikke engang give mig pengene
tilbage eller lade mig bytte den til en anden DVD :( Dårlig service efter
min mening!!!

Mvh Peter

Fra : No Humor Man

Dato : 16-10-03 19:48

FatPete wrote:
> [...]
> sortiment mere!... Men trods det ville han ikke engang give mig pengene
> tilbage eller lade mig bytte den til en anden DVD :( Dårlig service efter
Synes du? Det er da ikke deres skyld at din dvd-afspiller ikke kan
afspille filmen og du har da fået filmen byttet én gang. Fejlen ligger
ikke hos dem.

Fra : Jim Andersen

Dato : 17-10-03 12:19

No Humor Man wrote:
> Synes du? Det er da ikke deres skyld at din dvd-afspiller ikke kan
> afspille filmen og du har da fået filmen byttet én gang. Fejlen
> ligger ikke hos dem.

Gu er det da dårlig service. De sælger en plade der ikke virker, og de aner
jo ikke hvorfor den ikke virker. Og de véd endda at der er problemer med
den, men nævner det ikke med et ord, selvom masser af mennesker har en
pioneer afspiller.

Du må godt lige fortælle os andre navnet på butikken.....

/jim

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 17-10-03 13:11

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> wrote in message

> [...]
> jo ikke hvorfor den ikke virker. Og de véd endda at der er problemer med
> den, men nævner det ikke med et ord, selvom masser af mennesker har en

Der er jeg så godt nok også uenig. hvis man sælger noget software
(DVD,CD,VHS and so on...) og man kan påvise at det er kundens grej der ikke
vil acceptere skiven, så har forretningen ikke solgt noget skrammel eller på
anden måde vildledt kunden. Derfor må det kun være op til forretningens
humør om de vil refundere en ellers ok vare.

Hvis DVD'en ikke havde levet op til DVD-formatets standarder alá f.eks. de
copy-sikrede CD'er som ikke altidoverholder Redbook standarden, så var der
en berettiget grund til brok. Ellers ikke.

At det så måske godt kan betale sig at yde den service for forretningen er
en helt anden sag. Goodwill er altid godt j Men man kan som forbruger
absolut ikke forlange den refundering.

Anders Hyltoft

Fra : David T. Metz

Dato : 18-10-03 09:50

Jim Andersen skriblede:

> Gu er det da dårlig service. De sælger en plade der ikke virker,

Nej, de gør ikke. Det viste forsøget i butikken jo.

Fra : Jim Andersen

Dato : 20-10-03 10:24

David T. Metz wrote:
> Jim Andersen skriblede:

> Nej, de gør ikke. Det viste forsøget i butikken jo.

Nej det gjorde det ikke. At butikken har en dvd-afspiller af mærket
Plytzkilyt(tm) der kan afspille en dvd udgivet af forlaget Plytzkilyt(tm)
beviser da ikke at dvd'en er fejlfri, og overholder dvd-standarden.

/jim

Fra : Jens Thomsen

Dato : 20-10-03 10:33

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse

> Nej det gjorde det ikke. At butikken har en dvd-afspiller af mærket
> Plytzkilyt(tm) der kan afspille en dvd udgivet af forlaget Plytzkilyt(tm)
> beviser da ikke at dvd'en er fejlfri, og overholder dvd-standarden.

Det er nok nærmere der, problemet ligger. SVJH gjorde det samme sig også
gældende for Den ægte vare, en anden dansk dvd med stand-up.

MVH
Jens

Fra : David T. Metz

Dato : 20-10-03 20:30

Jim Andersen skriblede:

> Nej det gjorde det ikke. At butikken har en dvd-afspiller af mærket
> Plytzkilyt(tm) der kan afspille en dvd udgivet af forlaget
> Plytzkilyt(tm)

Men det er jo ikke tilfældet. Det ser ud til den kunne afspilles på en
tilfældig kinadåse.

> beviser da ikke at dvd'en er fejlfri, og overholder
> dvd-standarden.

Næ, men det sandsynliggør at det ikke er skiven der entydigt er noget galt
med.

Fra : Jim Andersen

Dato : 23-10-03 11:57

David T. Metz wrote:
> Jim Andersen skriblede:

> Men det er jo ikke tilfældet. Det ser ud til den kunne afspilles på en
> tilfældig kinadåse.

Som sikkert også kan spille alt muligt andet der ikke overholder nogen
standarder.

> Næ, men det sandsynliggør at det ikke er skiven der entydigt er noget
> galt med.

Ja, der er ganske rigtigt en lille bitte sandsynlighed for at dvd'en ikke er
fejlbehæftet. I øjeblikket står det 1-1. Intet er bevist. Og det må være op
til butiken at føre beviset. Det kan ikke være kunden der skal agere ekspert
i en sådan situation.

Dårlig service.

/jim