/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Fejl i Rune Klan - Tre i en!!!
Fra : FatPete


Dato : 15-10-03 18:18

Hej Gruppe!

Er der nogen der har haft problemer med at køre Rune Klan - Tre i en på
DVD???

Min DVD afspiller (Pioneer DV-350) vil ikke læse disken!... Da jeg gik ned i
forretningen med den, prøvede han den i en anden DVD afspiller hvor den
virkede fint!!!

Det var ligesom der var noget, hele vejen rundt, på skiven ca. en halv cm
fra kanten! Det var ikke en rids. Ved ikke rigtigt hvordan jeg skal forklare
det... Men håbede på at det var en fejl der var på den sendning de havde
fået... Derfor fik jeg mine penge tilbage og købte den et andet sted... Også
her var den underlige "rids", og heller ikke den skive ville min afspiller
læse!... Meget underligt, for den har ALDRIG haft problemer med at læse
noget som helst! så tvivler på det er min afspiller den er gal med!

Er der nogen der kan hjælpe mig, eller har haft samme problem?

Mvh Peter



 
 
No Humor Man (15-10-2003)
Kommentar
Fra : No Humor Man


Dato : 15-10-03 18:40

FatPete wrote:

> Hej Gruppe!
> Er der nogen der har haft problemer med at køre Rune Klan - Tre i en på
> DVD???
> Min DVD afspiller (Pioneer DV-350) vil ikke læse disken!... Da jeg gik ned i
> forretningen med den, prøvede han den i en anden DVD afspiller hvor den
> virkede fint!!!
> Det var ligesom der var noget, hele vejen rundt, på skiven ca. en halv cm
> fra kanten! Det var ikke en rids. Ved ikke rigtigt hvordan jeg skal forklare
> det... Men håbede på at det var en fejl der var på den sendning de havde
> fået... Derfor fik jeg mine penge tilbage og købte den et andet sted... Også
> her var den underlige "rids", og heller ikke den skive ville min afspiller
> læse!... Meget underligt, for den har ALDRIG haft problemer med at læse
> noget som helst! så tvivler på det er min afspiller den er gal med!
> Er der nogen der kan hjælpe mig, eller har haft samme problem?
Byt den igen, hvis problemet stadig er der, så er det din afspiller der
er noget galt med. Ældre afspillere har af-og-til problemer med nye
skiver. Og man hører tit at der er problemer med Pioneer afspillere.


--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
ICQ: 67778624
The Insane Asylum: http://www.fortunecity.com/marina/anchor/986/
- trademark of the Watertight Precautions & The Jellyfish Association
Model Kit Search: http://nohumorman.stormloader.com/


David T. Metz (16-10-2003)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 16-10-03 10:59

No Humor Man skriblede:
> Og man hører tit at der er problemer med Pioneer
> afspillere.

Hvaba? Det er da noget nyt.

David

--
Fix Outlook Express så det citerer ordentligt:
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923


FatPete (16-10-2003)
Kommentar
Fra : FatPete


Dato : 16-10-03 11:16


> > Og man hører tit at der er problemer med Pioneer
> > afspillere.
>
> Hvaba? Det er da noget nyt.

Nej den er desværre god nok... var nede i fona med den igen... han prøvede
den på en pioneer dvd afspiller, med samme resultat som mig! :( derefter
prøvede han den på den billigste DVD afspiller de havde... og her kørte den
sgu fint! :(((((

Han sagde at der havde været mange af disse problemer med pioneer
afspillere, så de havde besluttet sig for ik at have pioneer i deres
sortiment mere!... Men trods det ville han ikke engang give mig pengene
tilbage eller lade mig bytte den til en anden DVD :( Dårlig service efter
min mening!!!

Mvh Peter



No Humor Man (16-10-2003)
Kommentar
Fra : No Humor Man


Dato : 16-10-03 19:48

FatPete wrote:
> > [snip]
> Han sagde at der havde været mange af disse problemer med pioneer
> afspillere, så de havde besluttet sig for ik at have pioneer i deres
> sortiment mere!... Men trods det ville han ikke engang give mig pengene
> tilbage eller lade mig bytte den til en anden DVD :( Dårlig service efter
> min mening!!!
Synes du? Det er da ikke deres skyld at din dvd-afspiller ikke kan
afspille filmen og du har da fået filmen byttet én gang. Fejlen ligger
ikke hos dem.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
ICQ: 67778624
The Insane Asylum: http://www.fortunecity.com/marina/anchor/986/
- trademark of the Watertight Precautions & The Jellyfish Association
Model Kit Search: http://nohumorman.stormloader.com/


Jim Andersen (17-10-2003)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 17-10-03 12:19

No Humor Man wrote:
> FatPete wrote:
> > > [snip]
>> Han sagde at der havde været mange af disse problemer med pioneer
>> afspillere, så de havde besluttet sig for ik at have pioneer i deres
>> sortiment mere!... Men trods det ville han ikke engang give mig
>> pengene tilbage eller lade mig bytte den til en anden DVD :( Dårlig
>> service efter min mening!!!
> Synes du? Det er da ikke deres skyld at din dvd-afspiller ikke kan
> afspille filmen og du har da fået filmen byttet én gang. Fejlen
> ligger ikke hos dem.

Gu er det da dårlig service. De sælger en plade der ikke virker, og de aner
jo ikke hvorfor den ikke virker. Og de véd endda at der er problemer med
den, men nævner det ikke med et ord, selvom masser af mennesker har en
pioneer afspiller.

Du må godt lige fortælle os andre navnet på butikken.....

/jim



Anders B. Hyltoft (17-10-2003)
Kommentar
Fra : Anders B. Hyltoft


Dato : 17-10-03 13:11

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> wrote in message
news:bmokhk$kji$3@sunsite.dk...
> No Humor Man wrote:
> > FatPete wrote:
> > > > [snip]
> >> Han sagde at der havde været mange af disse problemer med pioneer
> >> afspillere, så de havde besluttet sig for ik at have pioneer i deres
> >> sortiment mere!... Men trods det ville han ikke engang give mig
> >> pengene tilbage eller lade mig bytte den til en anden DVD :( Dårlig
> >> service efter min mening!!!
> > Synes du? Det er da ikke deres skyld at din dvd-afspiller ikke kan
> > afspille filmen og du har da fået filmen byttet én gang. Fejlen
> > ligger ikke hos dem.
>
> Gu er det da dårlig service. De sælger en plade der ikke virker, og de
aner
> jo ikke hvorfor den ikke virker. Og de véd endda at der er problemer med
> den, men nævner det ikke med et ord, selvom masser af mennesker har en
> pioneer afspiller.
>

Der er jeg så godt nok også uenig. hvis man sælger noget software
(DVD,CD,VHS and so on...) og man kan påvise at det er kundens grej der ikke
vil acceptere skiven, så har forretningen ikke solgt noget skrammel eller på
anden måde vildledt kunden. Derfor må det kun være op til forretningens
humør om de vil refundere en ellers ok vare.

Hvis DVD'en ikke havde levet op til DVD-formatets standarder alá f.eks. de
copy-sikrede CD'er som ikke altidoverholder Redbook standarden, så var der
en berettiget grund til brok. Ellers ikke.

At det så måske godt kan betale sig at yde den service for forretningen er
en helt anden sag. Goodwill er altid godt j Men man kan som forbruger
absolut ikke forlange den refundering.

--
Med venlig hilsen

Anders Hyltoft



David T. Metz (18-10-2003)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 18-10-03 09:50

Jim Andersen skriblede:

> Gu er det da dårlig service. De sælger en plade der ikke virker,

Nej, de gør ikke. Det viste forsøget i butikken jo.

David


--
Fix Outlook Express så det citerer ordentligt:
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923


Jim Andersen (20-10-2003)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 20-10-03 10:24

David T. Metz wrote:
> Jim Andersen skriblede:
>
>> Gu er det da dårlig service. De sælger en plade der ikke virker,
>
> Nej, de gør ikke. Det viste forsøget i butikken jo.

Nej det gjorde det ikke. At butikken har en dvd-afspiller af mærket
Plytzkilyt(tm) der kan afspille en dvd udgivet af forlaget Plytzkilyt(tm)
beviser da ikke at dvd'en er fejlfri, og overholder dvd-standarden.

/jim



Jens Thomsen (20-10-2003)
Kommentar
Fra : Jens Thomsen


Dato : 20-10-03 10:33


"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse
news:bn09iu$d3k$4@sunsite.dk...

> > Nej, de gør ikke. Det viste forsøget i butikken jo.
>
> Nej det gjorde det ikke. At butikken har en dvd-afspiller af mærket
> Plytzkilyt(tm) der kan afspille en dvd udgivet af forlaget Plytzkilyt(tm)
> beviser da ikke at dvd'en er fejlfri, og overholder dvd-standarden.

Det er nok nærmere der, problemet ligger. SVJH gjorde det samme sig også
gældende for Den ægte vare, en anden dansk dvd med stand-up.

MVH
Jens


David T. Metz (20-10-2003)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 20-10-03 20:30

Jim Andersen skriblede:
> David T. Metz wrote:
>> Jim Andersen skriblede:
>>
>>> Gu er det da dårlig service. De sælger en plade der ikke virker,
>>
>> Nej, de gør ikke. Det viste forsøget i butikken jo.
>
> Nej det gjorde det ikke. At butikken har en dvd-afspiller af mærket
> Plytzkilyt(tm) der kan afspille en dvd udgivet af forlaget
> Plytzkilyt(tm)

Men det er jo ikke tilfældet. Det ser ud til den kunne afspilles på en
tilfældig kinadåse.

> beviser da ikke at dvd'en er fejlfri, og overholder
> dvd-standarden.

Næ, men det sandsynliggør at det ikke er skiven der entydigt er noget galt
med.

David
--
Fix Outlook Express så det citerer ordentligt:
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923


Jim Andersen (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 23-10-03 11:57

David T. Metz wrote:
> Jim Andersen skriblede:
>> David T. Metz wrote:
>>> Jim Andersen skriblede:
>>>
>>>> Gu er det da dårlig service. De sælger en plade der ikke virker,
>>>
>>> Nej, de gør ikke. Det viste forsøget i butikken jo.
>>
>> Nej det gjorde det ikke. At butikken har en dvd-afspiller af mærket
>> Plytzkilyt(tm) der kan afspille en dvd udgivet af forlaget
>> Plytzkilyt(tm)
>
> Men det er jo ikke tilfældet. Det ser ud til den kunne afspilles på en
> tilfældig kinadåse.

Som sikkert også kan spille alt muligt andet der ikke overholder nogen
standarder.

>> beviser da ikke at dvd'en er fejlfri, og overholder
>> dvd-standarden.
>
> Næ, men det sandsynliggør at det ikke er skiven der entydigt er noget
> galt med.

Ja, der er ganske rigtigt en lille bitte sandsynlighed for at dvd'en ikke er
fejlbehæftet. I øjeblikket står det 1-1. Intet er bevist. Og det må være op
til butiken at føre beviset. Det kan ikke være kunden der skal agere ekspert
i en sådan situation.

Dårlig service.

/jim



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408935
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste