Kommer der en Matrix box??
Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 13-10-03 10:17

Hejsa
Jeg sidder jo her og overvejer at købe Reloaded. Men man kunne jo godt
få den tanke at der måske kom en box!? Er der nogen der har hørt
noget?
Er det iøvrigt ikke tyndt hvis de ikke udkommer på dvd med DTS?? Det
er da oplagt at disse film får en "ordentlig" udgivelse?

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-10-03 10:18

Morten Bowman Hansen <FJERNnewsNOSPAM@bowman.dk> writes:

> Jeg sidder jo her og overvejer at købe Reloaded. Men man kunne jo godt
> få den tanke at der måske kom en box!? Er der nogen der har hørt
> noget?

Selvfølgelig kommer der en box.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I am Arogon son of Alfred."
The RockBear. ((^))

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 13-10-03 10:36

On 13 Oct 2003 11:18:10 +0200, p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk
(Peter B. Juul) wrote:

>Selvfølgelig kommer der en box.

Tak du har lige reddet min dag
Jeg tror de ville være forrygende med DTS!! Jeg synes lyden på Matrix
er lidt "tynd".

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-10-03 11:02

> Tak du har lige reddet min dag

Jeg har ikke set nogen annoncering af sådan en box, må jeg lige
indskyde. Mit "selvfølgelig" kommer af, at der er tradition for at
sælge specielt trilogier adskillige gang på DVD.

Så selvfølgeli kommer der en box. Jeg vil gætte på, at den er i
handlen indenfor et år fra nu.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I cannot allow in front of
The RockBear. ((^)) the king with so many arms."

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 13-10-03 12:04

On 13 Oct 2003 12:01:34 +0200, p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk
(Peter B. Juul) wrote:

>Jeg har ikke set nogen annoncering af sådan en box, må jeg lige
>indskyde. Mit "selvfølgelig" kommer af, at der er tradition for at
>sælge specielt trilogier adskillige gang på DVD.

Forstod hvad du mente

Fra : Robert Eriksen

Dato : 13-10-03 12:33

Peter B. Juul wrote:

> Jeg har ikke set nogen annoncering af sådan en box, må jeg lige
> indskyde. Mit "selvfølgelig" kommer af, at der er tradition for at
> sælge specielt trilogier adskillige gang på DVD.

Fra en ven hos SM har jeg ladet mig fortælle der kommer en boks.
Den vil nok komme ud omkring vinter/forårsskiftet.

Men det kommer jo nok an på hvor mange penge der kan trækkes ud af
enkelt udgivelsen først

Fra : No Humor Man

Dato : 13-10-03 13:32

Robert Eriksen wrote:
> Fra en ven hos SM har jeg ladet mig fortælle der kommer en boks.
> Den vil nok komme ud omkring vinter/forårsskiftet.
> Men det kommer jo nok an på hvor mange penge der kan trækkes ud af
> enkelt udgivelsen først
Efter min mening ville det være dumt at støtte sig til hvor meget
enkeltudgivelsen får af indtjeningen før man beslutter om man vil lave
en boks, for som man kan få forståelse af ved denne tråd så er der jo i
hvert fald nogle, mig medregnet, der hellere vil vente på at de kom som
en enkelt box med alle tre film i, i stedet for at købe dem enkeltvis.

Men hva'... sådan bliver det jo nok... hmm...

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
ICQ: 67778624

Fra : Robert Eriksen

Dato : 13-10-03 13:53

No Humor Man wrote:

> [...]
> hvert fald nogle, mig medregnet, der hellere vil vente på at de kom som
> en enkelt box med alle tre film i, i stedet for at købe dem enkeltvis.

Jeg ville også tro det var begrænset hvor mange penge der kan hentes ud
af en enkeltudgivelse når "alle" kan regne ud der vil komme et samlet
bokssæt (særligt med så "svag" en film som ReLoaded (set i sammenligning
med 1'eren og forhåbentlig 3'eren).

Men jeg vil gå ud fra der sidder nogle økonomi-fyre hos SM med nogle tal
der siger noget andet.

Mon ikke SF også tjener rimelig godt på LOTR filmene selvom en opsamling
vil være lige så oplagt når 3'eren kommer på DVD.

/Robert

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-10-03 14:32

Robert Eriksen <roe@adr.dk> writes:

> [...]
> samlet bokssæt (særligt med så "svag" en film som ReLoaded (set i
> sammenligning med 1'eren og forhåbentlig 3'eren).

Tjah. LOTR:FOTR og LOTR:TTT solgte vist udmærket i
non-special-versionen.

Peter B. Juul, o.-.o "Mr. Baggins!"
The RockBear. ((^)) "My name is Neo... But in ze munich circus I was
I speak only 0}._.{0 known as ze amazink Nightcrawler."
for myself. O/ \O - Fellowship of the M2

Fra : Robert Eriksen

Dato : 13-10-03 14:41

Robert Eriksen wrote:

> Fra en ven hos SM har jeg ladet mig fortælle der kommer en boks.
> Den vil nok komme ud omkring vinter/forårsskiftet.

væsentlig detalje: vinter2004/forår2005

Så jeg lige jeg havde glemt at få med... håber da at den bliver fremskyndet.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-10-03 11:48

"Morten Bowman Hansen" <FJERNnewsNOSPAM@bowman.dk> escribió

> Tak du har lige reddet min dag
> Jeg tror de ville være forrygende med DTS!! Jeg synes lyden på
Matrix
> er lidt "tynd".

DTS tror jeg ikke du skal regne med, det er ikke lige WB stærke side.
Reloaded har dog en rigtig fed lyd hvor specielt subwooferen skal
arbejde hårdt. Matrix er alle dage blevet betragtet som reference
indenfor billede og lydkvalitet (indenfor de rammer hvad DD kan
levere), så at snakke om at den er lidt tynd, er vel lidt tynd
Saludos
Lars Hoffmann

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 13-10-03 12:11

On Mon, 13 Oct 2003 12:48:18 +0200, "Lars Hoffmann"
<lars@intercambiodvd.com> wrote:

> [...]
>indenfor billede og lydkvalitet (indenfor de rammer hvad DD kan
>levere), så at snakke om at den er lidt tynd, er vel lidt tynd

Ja det kan jeg godt se, men jeg mente også ift. DTS

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Martin S.

Dato : 13-10-03 14:47

"Morten Bowman Hansen" <FJERNnewsNOSPAM@bowman.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det kan jeg godt se, men jeg mente også ift. DTS

DTS vs. DD er en smagssag. Jeg er selv mest til DD. DTS versionen af en film
er ikke nødvendigvis bedre end DD. Det største irritationsmoment ved DTS er
at lydniveauet er markant lavere (er det noget med 4 dB ? ) - og væsentligt
bedre er det ikke - men det er jo så min mening.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-10-03 15:26

"Martin S." <real_warhawk-fjern@hotmail.com> escribió

> [...]
væsentligt
> bedre er det ikke - men det er jo så min mening.

Om lydniveauet er lavere eller ej skal eg ikke udtale om mig, men der
er eksempler på hvor DTS lydsport virkeligt er overlegne, prøv f.eks
at lytte til Terminator 2 Ultimate Edition, Hero, Monsters Inc og
overraskende nok synte jeg at DTS lydsporet på Stargate er rigtig
fedt

Fra : Morten DH

Dato : 13-10-03 16:32

> [...]
> at lytte til Terminator 2 Ultimate Edition, Hero, Monsters Inc og
> overraskende nok synte jeg at DTS lydsporet på Stargate er rigtig

Eller The Hounting - her er DTS sporet mixet efter et andet (og bedre)
lydspor end DD versionen... Ikke et godt eksempel på forskellen mellem DD og
DTS; men absolut en udgivelse hvor DTS sparker r*v x 10...

Fra : Morten DH

Dato : 13-10-03 16:46

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> DTS; men absolut en udgivelse hvor DTS sparker r*v x 10...

The Haunting... det går godt for mig idag

Fra : ML-78

Dato : 13-10-03 16:54

> The Haunting... det går godt for mig idag

Alle kan komme til at lave en slåfejl, men hvad der er langt værre er, at nogle
også udtaler det "The Hounting".

ML-78

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 13-10-03 17:40

On Mon, 13 Oct 2003 16:25:35 +0200, "Lars Hoffmann"
> [...]

>at lytte til Terminator 2 Ultimate Edition, Hero, Monsters Inc og
>overraskende nok synte jeg at DTS lydsporet på Stargate er rigtig

Dark Water's DTS er heller ikke ueffen. Den næsten konstante regnen i
filmen skaber en kanon stemning og det kan DD slet ikke på den film.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-10-03 22:48

Morten Bowman Hansen escribió / skrev

> Dark Water's DTS er heller ikke ueffen. Den n‘sten konstante regnen i
> filmen skaber en kanon stemning og det kan DD slet ikke p† den film.

Sjovt du lige skal nævne det med regnen for det er netop også en af de
ting der er så godt på DTS lydsporet til Stargate. I en scene i starten
af filmen står James Spader i øs sjask regnvejr og med DTS lydsporet får
man næsten kuldegysninger og kan mærke regndråberne dryppe ned af
nakken. Jeg tror at der hvor man virkelig kan sætte pris på et godt DTS
lydspor, er ikke ved store vulder og brag effekter (a la Matrix
reloaded) men mere ved fine små detaljerede lyde som regn eller
lignende.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 13-10-03 22:21

Martin S. wrote:

> [...]
> irritationsmoment ved DTS er at lydniveauet er markant lavere (er det
> noget med 4 dB ? ) - og væsentligt bedre er det ikke - men det er jo

.... som jeg er helt enig i!

--

fjern "FJERN" i direkte mail

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Martin Helbo

Dato : 13-10-03 16:48

> Hejsa
> Jeg sidder jo her og overvejer at købe Reloaded. Men man kunne jo godt
> få den tanke at der måske kom en box!? Er der nogen der har hørt
> noget?

Jeg har læst, at man oprindeligt ville have udgivet Matrix (den første) som
special edition. Men man gemmer det til en box med alle tre film. Kan
desværre ikke lige huske hvor jeg læste det.

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk