Terminator 3 (spoiler)
Fra : FB

Dato : 11-10-03 15:13

Hej gruppe.

Først og fremmest må jeg rose denne film. Den lever helt klart op til den
3'er som den nu er.
Fremragende actionscener med endnu mere fremragende effekter.

Virkelig god humor i filmen også. Jeg er lidt forbløffet over, at jeg
faktisk grinte så mange gange under filmen. Det er små bemærkninger fra
Arnold og humor som nok de fleste vil overse.

Men jeg er sikker på jeg fik det hele med og nok også derfor jeg synes
filmen er supér.

Nå, nu til mit spørgsmål, kommer der en 4'er ?

<spoiler="terminator3">
Da Dommedag skete i slutningen af filmen kunne man jo forvente at 4'eren
ville omhandle om selve krigen mellem maskiner og mennesker.
</spoiler="terminator3">

Man har jo set klip fra 'fremtiden' hvor maskiner marchere hen over jorden
og udsletter alt.
Lige fra den første Terminator var der klip fra 'fremtiden'.

Så igen (og jeg håber på et ja) Kommer der en 4'er?

På forhånd tak.
Mvh
Stig - der bestemt syntes at filmen var en kanon oplevelse.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-10-03 15:28

Hej!

FB wrote:

> Først og fremmest må jeg rose denne film. Den lever helt klart op til den
> 3'er som den nu er.

Synes du? Jeg forventede en dyster film om verdens "undergang", men jeg så en
kikset film med en sjov Arnold... :,-( Jeg nøjes ihvertfald med 1+2 i min
DVD-samling.

Men ok, hvem i alverden skulle kunne overgå to tidl. film hvor Cameron har været
ved roret...

Fra : Brian Nielsen

Dato : 11-10-03 16:19

"FB" <not@validemail.dot> wrote in message

> Nå, nu til mit spørgsmål, kommer der en 4'er ?

Forhåbentlig ikke.

Og eftersom Arnold har andet at se til de kommende
år, så sker det nok heller ikke forløbigt.

/Brian

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 11-10-03 16:36

> Forhåbentlig ikke.
>
> Og eftersom Arnold har andet at se til de kommende
> år, så sker det nok heller ikke forløbigt.

Arnold er så ikke synonym med Terminator. De andre skuespillere har
ihvertfald skrevet under på en eller to film mere, svjv.

Dette kan så være sat på hold på grund af guvernørvalget, men det tror jeg
ikke. Han kan jo stadig tjene penge på skidtet, Arnold eller ej.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 11-10-03 17:47

On Sat, 11 Oct 2003 16:12:45 +0200, FB wrote:

> Først og fremmest må jeg rose denne film. Den lever helt klart op til den
> 3'er som den nu er.

Hvad betyder det? Jeg synes den skilder sig en del ud fra de to andre. Hos
mig kommer T3 ikke op ved siden af T1 og T2 DVD'erne.

> Fremragende actionscener med endnu mere fremragende effekter.

Mjae... jeg vil nok holde mig til ordet "gode"... ikke "fremragende".

> Virkelig god humor i filmen også. Jeg er lidt forbløffet over, at jeg
> faktisk grinte så mange gange under filmen.

Det var faktisk noget af det der skuffede mig. Terminator filmene (1+2) er
dystre... Det er det der giver stemningen.

> Det er små bemærkninger fra
> Arnold og humor som nok de fleste vil overse.

Måske er det bare mig, men jeg synes han kom til at virke lidt latterlig.

> Men jeg er sikker på jeg fik det hele med og nok også derfor jeg synes
> filmen er supér.

Jeg tror ikke du fik det hele med. 3'eren er meget hullet hvad historien
angår. Derudover er der en del smutterer i klipningen... bare kik lidt
tilbage her i gruppen

> Nå, nu til mit spørgsmål, kommer der en 4'er ?

Jeg tvivler.

> Da Dommedag skete i slutningen af filmen kunne man jo forvente at 4'eren
> ville omhandle om selve krigen mellem maskiner og mennesker.

Det lyder som oplæget til en TV-serie *yrk*

> Man har jo set klip fra 'fremtiden' hvor maskiner marchere hen over jorden
> og udsletter alt.
> Lige fra den første Terminator var der klip fra 'fremtiden'.

Budskab: "Stop mens legen er god"

> Så igen (og jeg håber på et ja) Kommer der en 4'er?

Hvis der gør - og jeg tvivler på det - så vil det helt sikkert blive blæst
stort op.... som med 3'eren.

--
Lars, T1 & T2 fan

Fra : FB

Dato : 11-10-03 20:53

"Lars Jørgensen" <fake@email.invalid> wrote in message

> Hvad betyder det? Jeg synes den skilder sig en del ud fra de to andre. Hos
> mig kommer T3 ikke op ved siden af T1 og T2 DVD'erne.

Vi er bare ikke enige her så
Jeg er virkelig vild med denne film og normalt er jeg meget kritisk.

> Mjae... jeg vil nok holde mig til ordet "gode"... ikke "fremragende".

Igen ikke enige.

> Det var faktisk noget af det der skuffede mig. Terminator filmene (1+2) er
> dystre... Det er det der giver stemningen.

Enig. Men at se en 3'ere i samme dur ville have været for meget. Man ville
kunne gætte sig til handlingen inden filmen startede så.
Arnold er jo også en nyere version og det skulle vises og det var så her
humoren kom ind.

> Måske er det bare mig, men jeg synes han kom til at virke lidt latterlig.

Nej bestemt ikke. Det er jo Conner der står bag Arnold terminatoren og det
skal afspejles at Connor selv er en drengerøv.
Genialt tænkt på fra producenten.

> Jeg tror ikke du fik det hele med. 3'eren er meget hullet hvad historien
> angår. Derudover er der en del smutterer i klipningen... bare kik lidt
> tilbage her i gruppen

Her må jeg melde afbud. Jeg har set 1'eren og 2'eren utallige mange gange
som så mange andre. Men historien har jeg ikke styr på i detajler.
Så som at Conner vidst er et par år ældre osv, dette ødelægger da bestemt
ikke filmen og man er for kritisk hvis man lader det gå ud over en så god en
film.

> Jeg tvivler.

Gør jeg også. Men det ville være dejligt med en 4'er hvor man stod midt
krigen mellem maskiner og mennesker.

> Det lyder som oplæget til en TV-serie *yrk*

Det kommer så heller ikke til at interessere mig hvis det kommer.

> Hvis der gør - og jeg tvivler på det - så vil det helt sikkert blive blæst
> stort op.... som med 3'eren.

Synes ikke T3 blev blæst op, filmen gik langt over mine forventninger.

Nok fordi jeg først har set den nu og ikke har glædet mig i flere måneder
som så mange andre.
Jeg ville bare se den, havde læst mange negative indlæg omkring filmen og
det sænkede jo nok selv min forventning.

Sikkert nok derfor en del er uenige med mig.

Tak for svar til dig og alle andre, vil ikke lige citere hele stakken så
takker herfra.
Mvh
Stig Sørensen

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 14-10-03 08:12

> Nej bestemt ikke. Det er jo Conner der står bag Arnold terminatoren og det
> skal afspejles at Connor selv er en drengerøv.
> Genialt tænkt på fra producenten.

Connor står da ikke bag Arnold-terminatoren i 3'eren? Så har jeg i hvert
fald misforstået noget..
Vi får på et tidspunkt at vide at Arnold slår Conner ihjel i fremtiden,
hvorefter han bliver fanget og omprogrammeret af hende tøsen, hvilket er
grunden til at han adlyder hendes ordrer og ikke Connors. Noget med at han
var bygget til at ligne den Terminator vi så i 2'eren, så Connor vil have
tiltro til ham...

--
Mvh.
Peter Bak

Fjern koen fra min e-mail ved direkte svar!

Fra : DumbWarrior

Dato : 12-10-03 16:08

Der skulle komme minimum to terminator film til, dog uden arnold. Og det har
ikke noget med guvernør posten at gøre. Han havde udtalt at dette ville være
hans sidste termintor film, længe før han blev valgt eller stillede op til
posten, men at der ville blive lavet flere. Ham der spiller Connor har
skrevet under til min. to terminator film. Arnold ejer jo ALT hvad der har
med Terminator at gøre, så hvorfor skulle han stoppe en guldgrube, bare
fordi han ikke længere skal være med i dem.... ?
Vi har ikke set det sidste til Terminator.

DW

Fra : Peter Lind

Dato : 13-10-03 12:56

FB wrote:
> Hej gruppe.
>
> Først og fremmest må jeg rose denne film. Den lever helt klart op til
> den 3'er som den nu er.
>
> Nå, nu til mit spørgsmål, kommer der en 4'er ?

Ja, det gør der da, og jeg kan allerede afsløre lidt af handlingen nu her.

<spoiler="terminator4">
Terminatoren er jo en infiltrationsenhed, dvs en robot der ligner et
menneske til forveksling. Så istedet for blot at jagte John Conner,
beslutter SkyNet at sende en terminator tilbage til 2006 og få den valgt som
præsident for USA, og derved give maskinerne endnu mere magt i fremtiden.
Filmen vil nok skuffe de fleste lidt, eftersom den allerede nu er mere
inspireret af serien West Wing, end de tidligere Terminator film.
</spoiler="terminator4">

> Da Dommedag skete i slutningen af filmen kunne man jo forvente at
> 4'eren ville omhandle om selve krigen mellem maskiner og mennesker.

Som Lars Jørgensen skrev tidligere, så lyder det som oplægget til en
tv-serie, og sådan følte jeg det faktisk også da jeg havde set T3. Nu vil
der komme en lang tv-serie, lidt i stil med StarGate. Men det passer mig
sådan set fint, jeg tror det kunne blive en ganske udmærket serie.
Jeg har dog stadig svært ved at se hvad man skulle lave en 4'er om, hvis
ikke mit ovenstående forslag bliver til virkelighed.

Peter Lind

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-10-03 13:21

"Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> writes:

> [...]
> Filmen vil nok skuffe de fleste lidt, eftersom den allerede nu er mere
> inspireret af serien West Wing, end de tidligere Terminator film.

Det viser sig også, at den verden, som rebellerne mener at leve i,
slet ikke er den virkelige verden, men en lokal krigsskueplads, der
dækker det nordamerikanske kontinent.

"Skynet" er sikkerhedssystemet i dette fængsel, der dels fungerer som
laboratorie og dels som fadebur for de rumvampyrer, der har overtaget
hele resten af Jorden. (Skynet er ikke en selvtænkende entitet, men
styret af rumvampyrerne).

Vi kan se frem til at Kurt Russell og Sarah Michelle Whatnot ankommer
i Firefly for at redde menneskene i

"T5: Escape from North America", som på dansk vil hedde "Nu går den
vilde vampyrjagt."

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 13-10-03 17:46

Peter B. Juul skrev:

> "T5: Escape from North America", som på dansk vil hedde "Nu går den
> vilde vampyrjagt."

Med undertitlen "Halløj med bandit-robotterne!"

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"If you really want something in life you have to work for it. Now

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-10-03 13:49

Peter Lind wrote:

> [...]
> præsident for USA, og derved give maskinerne endnu mere magt i fremtiden.

Men planen mislykkes! Ved en fejl fik maskinerne udstyret terminatoren
med en østrisk dåbsattest, og den kunne derfor ikke blive valgt til
præsident. I stedet måtte terminatoren nøjes med at blive guvernør i
Californien.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-10-03 14:34

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> writes:

> [...]
> med en østrisk dåbsattest, og den kunne derfor ikke blive valgt til
> præsident. I stedet måtte terminatoren nøjes med at blive guvernør i

Den del af konstitutionen eksisterer kun indtil Bush har siddet næsten
to perioder. Så siger en eller anden "USA er _bygget_ på skuldrene af
indvandrere. Naturligvis skal de også kunne være præsidenter. Hvis de
har penge nok."
--
Peter B. Juul, o.-.o "I am Arogon son of Alfred."
The RockBear. ((^))

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 13-10-03 14:04

FB <not@validemail.dot> skrev:

> Først og fremmest må jeg rose denne film. Den lever helt klart op til
> den 3'er som den nu er.
> Fremragende actionscener med endnu mere fremragende effekter.

Jeg tror ikke, du har det på den måde om et par måneder.

Jeg har svært ved at se noget i t3 som ikke var i t2. T2 var bedre fortalt
og effekterne mere nyskabende. Samme effekter er mere "middle of the road"
nu.

Der er lidt mere humor og glimt i øjet, men det er jo forventeligt i
fortsættelser, hvor figurerne er velkendte og deres reaktioner ligeså.

Deruover var Robert Patrick mere uhyggelig end hende baben, selvom hun ser
ond ud.

Mark

Fra : FB

Dato : 13-10-03 15:42

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message

> Jeg tror ikke, du har det på den måde om et par måneder.

Det kan jeg så først fortælle dig om et par måneder.

> Jeg har svært ved at se noget i t3 som ikke var i t2. T2 var bedre fortalt
> og effekterne mere nyskabende. Samme effekter er mere "middle of the road"
> nu.

Klart. Der vil fremover ikke komme nogen 'nyskabende' film. Effekterne
bliver kun gradvist bedre og bedre, og tilsidst flere og længere senere uden
en eneste skuespil, kun ren grafik (Final Fantasy er et godt eksempel)

Så selvfølgelig havde jeg ikke forventet noget nyskabende og det skal man
heller ikke.
Hvordan skulle effekterne kunne blive lige så nyskabende som i T2??

Vi har noget grænsen og nu går det stille og roligt med glidende overgang.

> [...]
> fortsættelser, hvor figurerne er velkendte og deres reaktioner ligeså.
>
> Deruover var Robert Patrick mere uhyggelig end hende baben, selvom hun ser

Her er jeg dog enig. 'Smeltemanden' var en ond person og man kunne kun blive
bange for ham.
Baben har jeg ingen kommentar til, bortset fra at hun er interressant at
kigge på

Mvh
Stig

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 13-10-03 22:08

FB <not@validemail.dot> skrev:

> [...]
> bliver kun gradvist bedre og bedre, og tilsidst flere og længere
> senere uden en eneste skuespil, kun ren grafik (Final Fantasy er et

Der tager du nok fejl. Udfordringen er at få effekter til at glide ind og
blive væsentlige for handlingen. Det var jo det der skete i T2, hvor
morphing og idéen om en flydende robot kunne bruges af Cameron på en
velfungerende måde. På samme måde er bullet-time ren lir i de fleste film
efter Matrix, men en lækker detalje i Matrix, der underbyggede at i the
matrix er der vendt op og ned på tyngdekraft, og at man kan undvige en kugle
o.lign. Bullet-time blev ikke opfundet til matrix, men der har ikke rigtig
været en historie, hvor det kunne bruges til noget fornuftigt.

Der skal nok dukke nye effekter op i takt med udviklingen og ofte vil være
lir: fordi det kan lade sig gøre, skal det bruges. Andre gange vil det være
den eneste måde at fortælle en historie på, og så vil det fungere bedre.

> [...]
> Hvordan skulle effekterne kunne blive lige så nyskabende som i T2??
>
> Vi har noget grænsen og nu går det stille og roligt med glidende

Det tror jeg ikke. Formodentlig sagde man det samme da Star Wars kom frem
eller 2001 og nye ting blive hele tiden opdaget. Det er f.eks. stadig ret
nemt at spotte noget computeranimeret, så der ligger en udfordring i at lave
tingene mere virkelighedstro end virkeligheden, så at sige.

> Her er jeg dog enig. 'Smeltemanden' var en ond person og man kunne
> kun blive bange for ham.
> Baben har jeg ingen kommentar til, bortset fra at hun er interressant
> at kigge på

Bortset fra kønnet og hun havde et indbygget gokkejern, kan jeg ikke få øje
på den store forskel fra model-t1000.

Mark