Løvernes Konge DD 5.1 vs. DTS
Fra : Morten Nielsen

Dato : 09-10-03 18:26

Hejsa!
Idag da jeg kom hjem fra arbejde lå den længe ventede DVD udgave af Løvernes
Konge inden for døren! Hurra!!!
Den skulle straks ses! Da jeg havde tid nok besluttede jeg mig for først at
se den med DD 5.1 og derefter med DTS (en så suveræn film kan man se igen og
igen!!!)

Med DD 5.1 var jeg ikke videre begejstret over lyden, men da jeg så den igen
med DTS var jeg lige ved at blive blæst ud af stuen!!! Hold da kæft en
forskel!!!! Dette er en af de film hvor de virkelig har gjort noget ud af
lyden!!! Min sub havde i hvert fald travlt hver gang Mufassa talte (i form
af James Earl Jones)!!! I 5.1 udgaven lød han bare som Amin Jensen med en
lille forkølelse, men med DTS kunne man virkelig mærke bassen!!!!!!!!!!!!!!
Men også det afrikanske kor lyder virkelig suverænt med DTS! Og tordenvejret
i slutningen af filmen var lige ved at rasle alle tingene ned af mine hylder
og vægge!!!
De er ligefør man kan mærke chikaderne i nakken!!!

Disney har virkelig gjort noget ud af denne film!!! 13 med pil op til dem!!!

Og så også lige et plus til deres valg af stemmer - Rowan Atkinson er
virkelig suveræn som Zazu!!!!!

Så konklusionen er, at hvis du ikke har investeret i denne DVD endnu, så kom
igang!!! Og hvis ikke du har DTS, så se at få det købt!!!

Mange løvebrøl fra
Morten Nielsen

Fra : Morten DH

Dato : 10-10-03 08:25

"Morten Nielsen" <nyheder@nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Så konklusionen er, at hvis du ikke har investeret i denne DVD endnu, så
kom
> igang!!! Og hvis ikke du har DTS, så se at få det købt!!!

Er det R2 Dk eller UK du har købt? Jeg prøver stadig at finde ud af om det
DTS spor de indeholder, er mixed til hjemmebio på samme måde som R1
udgivelsen (som desværre er i DD)?

Fra : Morten Nielsen

Dato : 10-10-03 12:08

> Er det R2 Dk eller UK du har købt? Jeg prøver stadig at finde ud af om det
> DTS spor de indeholder, er mixed til hjemmebio på samme måde som R1
> udgivelsen (som desværre er i DD)?

Det er R2 Dk...

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 11-10-03 07:27

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er det R2 Dk eller UK du har købt? Jeg prøver stadig at finde ud af om det
> DTS spor de indeholder, er mixed til hjemmebio på samme måde som R1

Det tror jeg godt du kan regne med. Jeg kan ikke forestille mig at de har
sat sig ind i en biograf og mixet det om til R2-markedet.

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Martin Møller

Dato : 10-10-03 08:27

> [...]
kom
> igang!!! Og hvis ikke du har DTS, så se at få det købt!!!

Jeg må også indrømme at DTS lyden på denne R2 udgave er suveræn, men 5.1
lyden er derimod meget ringe i forhold til 5.1 lyden på så mange andre film.
Den er flad og udynamisk. Man skulle næsten tro at Disney med vilje havde
forringet DD 5.1 lyden for at fremhæve deres egenudviklede DEHT mix.

Martin

Fra : David T. Metz

Dato : 10-10-03 09:18

Martin Møller skriblede:

> [...]
> andre film. Den er flad og udynamisk. Man skulle næsten tro at Disney
> med vilje havde forringet DD 5.1 lyden for at fremhæve deres

Eller helt simpelt for at få plads til begge spor? Det kunne være der ikke
var plads til ordentlig kvali af både DTS og DD og så opprioriterede de DTS
og komprimerede DD stærkt. Måske er DD-sporet bedre på de udgivelser uden
DTS?

David
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Morten DH

Dato : 10-10-03 16:05

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
DTS
> og komprimerede DD stærkt. Måske er DD-sporet bedre på de udgivelser uden

Man skal jo lige huske på filmen, og dermed lydmixet, har nogle år på bagen
efterhånden...

R1 udgivelsen har DEHT mixet i DD og det sparker røv ifølge anmeldelserne...
og der er DD5.1, DD5.1 DEHT, DD5.1 fransk og DD5.1 spansk på...

DTS sporet er DTS half-rate så vidt jeg kan finde ud af og R2 UK udgaven har
DD5.1, DTS DEHT og DD5.1 hebraisk (eller noget i den stil).

Øv jeg aner stadig ikke hvilken udgave jeg skal vælge, jeg plejer at nuppe
R1 udgaven men DTS trækker jo... hvorfor kan de ikke bare lave det samme i
alle regioner

Fra : CK

Dato : 10-10-03 20:12

> [...]
DTS
> og komprimerede DD stærkt. Måske er DD-sporet bedre på de udgivelser uden

Nej.

Det originale Dolby spore er mixet i 1994 og er derfor teknisk underlegent i
forhold til hvad man kan idag.
Men ja det lyder extremt tyndt...

Fra : SvendeBent

Dato : 10-10-03 09:41

> [...]
kom
> igang!!! Og hvis ikke du har DTS, så se at få det købt!!!

Jeg har det præcis ligesådan.. jeg gad ikke at høre dd5,1. jeg gik direkte
til DTS lyden og hold kæft det lød godt. Aldrig har jeg hørt sådan en god
lyd fra en dvd, da fuldstændig sindsygt. DTS viser virkelig hvad det kan på
den dvd.
Det er nok den bedste dvd man lige kan sætte på hvis man skal blære sig lidt
med sin lyd og for den sags skyld også billede ;).

Jeg er en MEGET tilfreds køber af løvernes konge.

mvh SvendeBent

Fra : CK

Dato : 10-10-03 20:05

"SvendeBent" <spam@lorteserver.dk> wrote in message
> [...]

lidt
> med sin lyd og for den sags skyld også billede ;).
>
> Jeg er en MEGET tilfreds køber af løvernes konge.

Så fik jeg endelig min r2dk lion king og ja DTS lyden er da flot og
dynamisk, men for
en ægte lion king fan, der har set US laserdiscen 89489 gange er PAL speedup
extremt
irriterende. Det lyder som om alle har taget helium... Øv,

Anyway så venter jeg stadig på min kode 1, hvor jeg er sikker på at dens nye
dolby digital spor
vil være MEGET bedre end kode 2 DTS...

Mvh

Christian

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 10-10-03 22:35

"Morten Nielsen" <nyheder@nielsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Disney har virkelig gjort noget ud af denne film!!! 13 med pil op til dem!!!

Det er en af de bedste tegnefilm Disney har lavet, og jeg har ventet
på den længe. Men jeg er godt nok ærgelig over at de har smidt en sang
ind i "the report" og man ikke engang får mulighed for at vælge den
originale, som jeg syntes bedre om.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 11-10-03 07:32

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> wrote in message

> [...]
> på den længe. Men jeg er godt nok ærgelig over at de har smidt en sang
> ind i "the report" og man ikke engang får mulighed for at vælge den

Det kan du da sagtens! Inde i Setup under languages vælger du om du vil se
den originale film eller special edition (med sangen i).

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 11-10-03 07:39

"Mikkel Selsøe Sørensen" <spandikl@hotmail.com> wrote:

>Det kan du da sagtens! Inde i Setup under languages vælger du om du vil se
>den originale film eller special edition (med sangen i).

Oh, sorry. Det havde jeg ikke set.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/