Microfilm over alle Yamaha-modeller
Fra : Esben Bøll

Dato : 31-10-03 15:43

Jeg fandt lige dette på Tenere klubbens forum og mente at det måtte resten
at den danske motorykel befolkning også haveadgang til.

""Så er det fundet! Det vi alle har ventet på...en komplet samling med alle
microfilm på alle Yamaha-USA's motorcykler. Let at bruge, både til at
bestille dele og til at finde ud af hvordan ens cykel er skruet sammen.

http://www.yamaha-motor.com/yds/partscatalog/consumer.asp

Vælg "motorcycle" i rullegardinet "catalogs"...og så finder du årstal og
derefter model. Vær obs på at det er en amerikansk side og nogle europæiske
modeller derfor ikke er der...""

Er det lige for fedt for yamaha folket.
alle producenter skulle hare sådan noget liggende!

MVH Esben
TA "95
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=200

Fra : Maria & Anders

Dato : 31-10-03 16:15

"Esben Bøll" <ebo(fusk)@oncable.dk> wrote in message
> [...]
> modeller derfor ikke er der...""
>
> Er det lige for fedt for yamaha folket.
> alle producenter skulle hare sådan noget liggende!

Rimelig fedt link der. Esben? hmm, gale-man-vælte-i-mudder-bøje-bagfodhviler
omkring viborg/finnerup? Esben-punktere-på-begge-hjul-på-strand? Går ud fra
det er dig. he he tak for sidst...

--
A. Ziegler
Yamaha XT600E (2000)

Fra : anders majland

Dato : 31-10-03 16:21

For ApriliaFolket er der også http://www.aprilia.no/spareparts.asp incl
vejledende norske priser

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Esben Bøll

Dato : 31-10-03 16:45

JO JO det er mig. Og jeg har næsten fået mcen ren igen.

Hvis Aprilia også har sådan nogen gad vide om Hoonda så også har sådan en
ting et sted.

esben

Fra : Richard

Dato : 31-10-03 21:06

Esben Bøll wrote:

> Hvis Aprilia også har sådan nogen gad vide om Hoonda så også har sådan en
> ting et sted.

Ja så gemmer de den ihvertfald godt - hm, ledte igen og fandt til
gengæld Sound of Honda, en site med lydklip af en masse af deres
produkter. Tag fx deres 5 cyl. 125cc-racer RC149 fra 1966:

www.honda.co.jp/SoundofHonda/sort/rc149.html

Det skærer da godt i ørerne, ikke

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Allan Bojesen

Dato : 31-10-03 21:38

Richard wrote:
> Ja så gemmer de den ihvertfald godt -

Du skal såmænd ikke længere væk end
http://www.powersportspro.com/partsfish/Login.asp . Her finder du foruden
Honda også Yamaha, Suzuki, Kawasaki samt Ducati.

Allan Bojesen

Fra : Richard

Dato : 31-10-03 23:55

Allan Bojesen wrote:

> Du skal såmænd ikke længere væk end
> http://www.powersportspro.com/partsfish/Login.asp . Her finder du foruden
> Honda også Yamaha, Suzuki, Kawasaki samt Ducati.

Åh jo, men Partsfish'en har jo kun et ret begrænset udvalg af modeller -
slet ikke så omfangsrigt som de to nævnte for hhv Yam. & Kaw., der går ret
langt tilbage.

Men det er naturligvis bedre end ingenting, indtil Honda og de andre tager
sig sammen - eller vi finder ind til dem

Richard, Sorgenfri, DK

Fra : Erik Dalby Christens~

Dato : 31-10-03 22:44

On Fri, 31 Oct 2003 21:05:31 +0100, Richard
<richardpunktumpade@mail.dk> wrote:

> [...]
>gengæld Sound of Honda, en site med lydklip af en masse af deres
>produkter. Tag fx deres 5 cyl. 125cc-racer RC149 fra 1966:

Prøv også lige at høre RC166'eren så - (Hailwoods 250 cc
sekscylindrede -fra 66/67) ....VILDT

--
Ha' det - Erik DC (Email - fjern xyz'erne)

Fra : Richard

Dato : 31-10-03 23:58

Erik Dalby Christensen wrote:

> Prøv også lige at høre RC166'eren så - (Hailwoods 250 cc
> sekscylindrede -fra 66/67) ....VILDT

Der er iøvrigt lydklip fra flere GP-maskiner i det afsnit tættere på
roden, der hedder Honda WGP History - ret flot lavet

Richard, Sorgenfri, DK

Fra : Richard

Dato : 05-11-03 21:43

Esben Bøll wrote:

> Hvis Aprilia også har sådan nogen gad vide om Hoonda så også har sådan en
> ting et sted.

Der kan muligvis være noget i gære på Honda EU og I, hvis disse sites
udvikles:

* Honda Italy's guide til sliddele til de forskellige modeller solgt i
Italien:

<www.hondaitalia.com/moto/prodotti/ricambi/ricambi.asp>

* Honda EU's søger på partnumre til forskellig dokumentation til alle
modellerne:

<www.honda-eu.it/service/publication/search_model.asp>

Men den virker ikke i nogen af mine browsere. Jeg kan ikke vælge "Model
name", får kun den blå "Choose" op. Det er jo også i Italien men
værd at holde øje med.

Fra : Richard

Dato : 13-11-03 23:13

Richard wrote:

> [...]
>
> Men den virker ikke i nogen af mine browsere. Jeg kan ikke vælge "Model
> name", får kun den blå "Choose" op. Det er jo også i Italien men

Så virker den; kender også mange mere af de mindre kurante modeller, så
er det bare at håbe, at manualerne også kan skaffes hjem gennem
Honda-forhandleren

Fra : Richard

Dato : 31-10-03 16:42

Esben Bøll wrote:

> Er det lige for fedt for yamaha folket.
> alle producenter skulle hare sådan noget liggende!

Ja den er sørme fin - de andre fabrikanter burde gakke ud og gøre ligeså

- for ikke at tale om bilfabrikkerne der - formentlig som de sidste -
slet ikke har fundet ud af at distribuere brugerelevant information på
ældre modeller på Nettet...

Fra : BornHolm

Dato : 31-10-03 20:51

Jep...Kawasaki har også en fin side med alle modeller!

http://www.buykawasaki.com/Default.asp?strContentURL=site/VIVehicleInformation/VIChooseVehicle.asp?intCatalogID=2&intParts=1

Mads Holm
kx 250 1988....en klassiker!

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 06-11-03 15:18

"Esben Bøll" <ebo(fusk)@oncable.dk> wrote:

>en komplet samling med alle
>microfilm på alle Yamaha-USA's motorcykler.

Kunne de ikke bare tage _alle_ Yamaha motorcykler med. Min SuperTenere
er nemlig ikke med på listen

--
Kåre