XT Spørgsmål, igen igen...
Fra : Maria & Anders

Dato : 31-10-03 14:36

Hej igen.
Lige et spørgsmål mere.
Min XT'er "mister pusten" når den når op på ca 6000-6500 rpm. Der er det som
om moment kurven falder helt ud, og den vil ikke rigtigt højere op. Har lagt
mærke til det efter jeg har fået knop dæk på, men de kan vel ikke lave så
meget modstand, kan de? Den tager godt nok gassen, men der sker bare ikke
mere.
Er der andre der har oplevet det?
God weekend...

--
A. Ziegler
Yamaha XT600E (2000)

Fra : Per

Dato : 31-10-03 23:38

"Maria & Anders" <maria_og_anders@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget modstand, kan de? Den tager godt nok gassen, men der sker bare ikke

---

Hey der Anders!

Det er sgu nok meget normalt. Min er ihvertfald heller ikke glad for at køre
helt deroppe i omdr. feltet. Det er jo ikke verdens mest omdrejningsvillige
maskine. Det lyder absolut ikke unormalt for modellen.

Kommer selv sjældent over 5500 omdr/min, da der ikke er noget at hente!!

Mvh. Per!

---

Fra : Maria & Anders

Dato : 01-11-03 13:33

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message

> [...]

> ---

"Kommer selv sjældent over 5500 omdr/min, da der ikke er noget at hente!!"

Ok, tak for hjælpen, regnede egentligt også med at det var sådan det
forholdte sig.

Fra : anders majland

Dato : 01-11-03 17:37

> "Kommer selv sjældent over 5500 omdr/min, da der ikke er noget at
> hente!!"
>
> Ok, tak for hjælpen, regnede egentligt også med at det var sådan det
> forholdte sig.

Hvor lavt trækker jeres så rent ?

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Per

Dato : 01-11-03 21:48

"anders majland" <see.signature@address.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvor lavt trækker jeres så rent ?

--

Den trækker rent fra ca. 2500 omdr/min med originalpotten. Hvis jeg fjerner
lyddæmperen i bageste potte, så trækker den rent fra ca. 2000 omdr/min.

Mvh. Per!

---

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 01-11-03 13:39

"Maria & Anders" <maria_og_anders@tdcspace.dk> wrote in message
> [...]
> meget modstand, kan de? Den tager godt nok gassen, men der sker bare ikke

Hallo du *g*

Din mc har sit max. moment ved 5250 omdr. og max. effekt ved 6250 omdr., så
jeg kan da godt forstå der ikke sker det vilde ved 6500 omdr.

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Soren Lindholt

Dato : 03-11-03 11:43

Maria & Anders <maria_og_anders@tdcspace.dk> wrote in article
> [...]
> meget modstand, kan de? Den tager godt nok gassen, men der sker bare ikke

Har du kigget på luftfilteret? Hvis det ligner en hårdbrændt teglsten skal
det nok renses...

mvh Søren