SPH Motor brændt i nat!
Fra : Psycho Cowboy

Dato : 30-10-03 08:50

Hej alle,

Hørte i regionalradioen i morges, at SPH Motor i Næstved er brændt i nat.
Det skulle være gået ud over deres lager og hallen med
vinteropbevaringscykler!
Udstillingen og selve butikken skulle være blevet reddet, men ejeren
regner med at skaderne kan risikere at løbe op imod 10 mill kr. og en
masse knuste drømme, som han udtalte det.
Jeg føler sq med de, der havde deres kværne og stå tl vinteropbevaring
der... Håber sq forsikringen er til at forhandle med!

--
Psycho Cowboy
Babygixxer - nu med storebror

Fra : Benz...

Dato : 30-10-03 09:58

Psycho Cowboy wrote:
> [...]
> Jeg føler sq med de, der havde deres kværne og stå tl vinteropbevaring
> der... Håber sq forsikringen er til at forhandle med!

Ja det må jeg godt nok sige...
Synd er det for de mennesker som troede at de stillede deres cykel ind i
sikkerhed, og så gik de bare op i røg.
Men så er det jo lidt spændende hvad grunden til branden er.

--
mvh Benz... R6 millennium
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=268

Fra : Ivan

Dato : 30-10-03 09:57

AV-AV-AV

Hør selv udsendelsen her :
http://www.dr.dk/regionalen/nyheder/auto.asp?weekday=4&time=0730
( 2 minutter og 57 sekunder inde i udsendelsen )

Mvh,
Ivan
XJ600SDiv.

Fra : Bo-gsxR

Dato : 30-10-03 12:15

> http://www.dr.dk/regionalen/nyheder/auto.asp?weekday=4&time=0730

hvilken afspiller afspiller .ram filer?

bo-gsxR

Fra : Kenneth

Dato : 30-10-03 12:16

> hvilken afspiller afspiller .ram filer?

RealOne player

http://europe.real.com/freeplayer_r1p.html?&src=ZG.eu.idx.sp_chc.hd.def

Kenneth
www.ziax.dk

Fra : BoS.

Dato : 30-10-03 12:13

Psycho Cowboy wrote:
> Hej alle,
>
> Hørte i regionalradioen i morges, at SPH Motor i Næstved er brændt i
> nat. Det skulle være gået ud over deres lager og hallen med
> vinteropbevaringscykler!

Hvad er det for en hal der er brændt? Er det den hal, der normalt huser de
brugte mc'ere (ud mod vejen) eller er det den hal med beklædningsudstyr.

Dækker ens egen kasko / hvad hvis man ikke har kasko på sin cykel?

Synd synd synd...

(skummelt)

--
Bo

Fra : Ulf Gustavsen

Dato : 30-10-03 18:04

> Hvad er det for en hal der er brændt? Er det den hal, der normalt huser de
> brugte mc'ere (ud mod vejen) eller er det den hal med beklædningsudstyr.

Brugthal, værksted og udstillings-/tøjlokalet er ikke brændt.
Det er den hal hvori SPH har sit reservedelslager. Her stod også nogle MCer.
Var over at se det i dag. Ikke just en fornøjelse.
De regnede dog med, at være kørende igen om et par dage.
Det var en trist nat for SPH, men de var ved godt mod. (Så meget man nu kan
være det i den situation.)

Ulf Gustavsen
Næstved.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 30-10-03 12:36

"Psycho Cowboy" skrev i en meddelelse:

> Hørte i regionalradioen i morges, at SPH Motor i Næstved er brændt i nat.
> Det skulle være gået ud over deres lager og hallen med
> vinteropbevaringscykler!

Tjaee, så er der mindre mortorcykler til salg til foråret. De personer med
tørre lommesmerter og forsikringen iorden, har fået deres MC solgt til dette
år's pris.
Måske årsagen til branden, skal findes hos enkelte af de skadelidte.

Stakkels de uindviede, der havde deres cykel stående der, uden forsikring !

Noget ligende er set og desværre sket før.

/Mark.

Fra : Bo-gsxR

Dato : 30-10-03 12:57

> Stakkels de uindviede, der havde deres cykel stående der, uden forsikring
!

er de ikke dækket af sph?'s erhvervs forsikring??
eller er det på eget ansvar hos sph??

bo-gSxr

Fra : Mark Sandberg

Dato : 30-10-03 13:11

"Bo-gsxR" skrev i en meddelelse:

> er de ikke dækket af sph?'s erhvervs forsikring??

Jeg kender ikke deres aftaler.

Skulle forsikringen dække, er det jo ikke alle der ønsker at sælge deres
motorcykel på den måde. En liebhaver-cykel er for det meste mere værd for
ejeren, end de penge han eventuelt kan få i "erstatning".

Men nu har nogen andre måske valgt, at sådan skulle de motorcykler "sælges".

/Mark.

Fra : Bjørn S

Dato : 30-10-03 13:22

Bo-gsxR wrote:

> er de ikke dækket af sph?'s erhvervs forsikring??
> eller er det på eget ansvar hos sph??

Normalt dækker ejers forsikring tyveri og brand, også hvis den står på
værksted.
Ved vinteropbevaring spørger jo som oftest værkstedet om du har gyldig
kasko, hvis ikke går værkstedet ind og dækker til gengæld for en smule
højere vinteropbevaringspris.

Nu kender jeg ikke min egen aftale (Top) til bunds, men selv om jeg ikke
må køre i vintermånederne går jeg stærkt ud ifra at min kasko dækker
stilstand

I dette tilfælde hos SPH er jo ikke de egentlige vintermåneder startet
endnu, så lad os i det mindste håbe folk har haft styr på sine
forsikringer, selv om det nok er en meget ringe trøst lige nu.

--
/Bjørn

Fra : Maria & Anders

Dato : 30-10-03 16:02

Uha jeg er godt nok glad for mine forældres garrage lige nu.
Føler med de folk der fik deres maskiner futtet af...

--
A. Ziegler
Yamaha XT600E (2000)

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 30-10-03 20:18

Maria & Anders wrote:
> Uha jeg er godt nok glad for mine forældres garrage lige nu.
> Føler med de folk der fik deres maskiner futtet af...
___________________________________

Kender godt følelesen!
Hørte lige i fjerneren, at det skulle være gået ud over omkring 30
motorcykler, som stod opmakasineret for vinteren... Damn, hvor må det være
surt!

Fra : Margry

Dato : 01-11-03 15:29

> Hørte lige i fjerneren, at det skulle være gået ud over omkring 30
> motorcykler, som stod opmakasineret for vinteren... Damn, hvor må det være
> surt!

Konkrete info fundet på:
http://www.sphmotor.dk/aktiv_pop.html

mvh.