Piv... opfølgning på MTX'erens gearkasse
Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-10-03 21:06

Hej :-/

Jeg har desværre måttet opgive at oprette MTX'erens bøjede skiftegaffel, da
jeg ikke kunne få den til at passe præcist nok. Crap...

Oh, well, jeg snakkede med Cross-Jan, der dog også mente, at indgrebstappene
på det tandhjul som indkobler 2. gear, var slidte. Det havde jeg nu ikke
lagt mærke til, men han havde desværre ret Se selv på
<http://royal.flof.dk/tandhjul.jpg>. Nu får Jan begge aksler med hele
molevitten, så må vi se om der er endnu mere, der skal skiftes :-/

Samlet kommer det (indtil videre) nok til at koste en god tusse, hvilket nok
kunne være værre. Det er bare temmeligt irriterende, når det kun er omkring
500 km siden, at den fik nyt stempel, hovedlejer osv. Det er sgu godt nok
et dyrt køretøj :-/

Nåmen, den store plan-snedig er (efter reparetion osv.) at finde en køber,
der kan bildes ind at MTX'eren er 10.000,- eller noget i den stil værd, og
så derefter indkøbe en Yamaha XT350... Den er jeg blevet ret hooked på...
Mmmmmhh
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 29-10-03 22:26

I news: 07j571-er.ln1@svedig-gnu.fake,
skrev Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk>

[snup]

> [...]
> køber, der kan bildes ind at MTX'eren er 10.000,- eller noget i den
> stil værd, og så derefter indkøbe en Yamaha XT350... Den er jeg

Offrod ?
Har prøvet lidt forskelligt her på det sidste men endte med en XT600. Alt
der var mindre føltes (for mig) for sløvt og knallertagtigt, men hvad
forstand har jeg også på det. Er i hvert fald blevet rigtig glad for
XTeren - og Fazeren er jaloux

--
Mvfh. Arne Lorenzen FZS 600 / XT 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-10-03 22:41

Arne Lorenzen wrote:

> I news: 07j571-er.ln1@svedig-gnu.fake,
> skrev Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk>
>
> [snup]

> Offrod

Jep! - også det

> Har prøvet lidt forskelligt her på det sidste men endte med en XT600. Alt
> der var mindre føltes (for mig) for sløvt og knallertagtigt,

Tjaeh, gadekørsel på en offroader er jo bare transport, så for mig er det
fint, hvis den bare kan holde en marchfart på 90 (lastbilfart). I mudderet
skal de 30 hk, en XT350'er har nok være rigeligt til mig - jeg har svært
nok ved at holde hjulene nedad i forvejen

> men hvad forstand har jeg også på det.

Dunno

> Er i hvert fald blevet rigtig glad for XTeren - og Fazeren er jaloux

*lol* Du må sørge for at give dem begge rigeligt med opmærksomhed...
selvom Fazeren nok mest har lyst til at undgå saltet for tiden :-/

--
mvh Jes Vestervang - med en Fazer, der troligt trodser saltet, gennemvædet i
masser af WD40 og kædeolie, men også vaskes hyppigt. Men det var jo

Fra : Maria & Anders

Dato : 30-10-03 16:14

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
> [...]
> der var mindre føltes (for mig) for sløvt og knallertagtigt, men hvad
> forstand har jeg også på det. Er i hvert fald blevet rigtig glad for

XT600, er en af de fedeste off roadere der findes. genial at køre strand og
skov på!!!! Den har nok kræfter til hurtig sandkørsel og skovekørsel, er dog
lidt for tung til de rigtigt stejle bakker, og til snævre små baner, men det
gider man jo heller ikke køre på en xt600.

--
A. Ziegler
Yamaha XT600E (2000)

Fra : Armand

Dato : 30-10-03 03:15

Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk> skrev i en

> [...]
> <http://royal.flof.dk/tandhjul.jpg>. Nu får Jan begge aksler med hele
> molevitten, så må vi se om der er endnu mere, der skal skiftes :-/

Fornuftig disposition, derved at det er ganske tænkeligt at det er de slidte
kløer, som tvinger tandhjulene fra hinanden, og derfor er skyldig i at
gaflen er slidt og bukket !!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 31-10-03 13:50

Armand wrote:

> Fornuftig disposition, derved at det er ganske tænkeligt at det er de
> slidte kløer, som tvinger tandhjulene fra hinanden, og derfor er skyldig i
> at gaflen er slidt og bukket !!

Jan mente ikke at der ville gå mere end 300 km inden problemet ville opstå
igen, hvis ikke gearhjulet blev skiftet :-/ ...og den mand har en
irriterende tendens til altid at have ret omkring den slags.
--
mvh Jes Vestervang