Ducati Paso
Fra : Knorsfis

Dato : 28-10-03 20:56

Hejsa NG

Hvordan er det med kvaliteten og stabiliteten i subj.??

Har hørt lidt om at paso'erne er lidt mere stabile en det resterende
model-program fra duc...

Jesper

Fra : Steen Gruby

Dato : 28-10-03 21:30

On 28 Oct 2003 11:56:11 -0800, vfr@cool.dk (Knorsfis) wrote:

Hej Jesper.

>Hvordan er det med kvaliteten og stabiliteten i subj.??

Jeg har en Paso 750 som jeg er meget glad for.
Jeg fik den som lidt af et lig, så den har kostet mig mange timer at
få i den stand den er i dag (Du kan se mit pragtstykke på www.gruby.dk
)
Til gengæld kender jeg den ret godt.
Paso'en har så vist jeg ved kun et kritisk punkt, og det er dens
dobbelte Weber karburator.
Andre har valgt at erstatte den med to DellOrto eller Mikuni, jeg har
valgt at tage kampen op med Hr. Weber, og det er jeg glad for.
Den kan bringes til at virke - simpelt enda.
Et andet punkt er at den har 16" hjul, så udvalget af dæk til den er
rimeligt smalt - Så vidt jeg ved er det kun Michelin der laver dæk til
den endnu, men de er til at skaffe.
Stabiliteten er i orden.
Jeg har kørt 23.000 Km med den, og det eneste driftsstop jeg har
oplevet er st kullene i starteren var slidt op.
Det er der en årsag til, idet der var en fejl i ledningsnettet der
bevirkede at stateren "møllede" med hele tiden.
Den fejl rettede jeg da jeg fik den, men skaden var sket.
Ellers har mit nusseri indskrænket sig til almindelig vedligeholdelse,
så som nye knastremme, kontrol af ventilspillerum, olieskift, nye
filtre OSV - altså arbejde der også skal foretages på alle andre MC
mærker.

>Har hørt lidt om at paso'erne er lidt mere stabile en det resterende
>model-program fra duc...

DET tror jeg ikke på !
OK, Pantah mororen er en gammel hårdtprøvet konstruktion der er
anvendt i mange modeller, også andre end Ducati's egne., men derfra
til at påstå at andre Duc modeller skulle være problematiske er der
lang vej.
Noget andet er så, at hvis jeg skulle vælge i dag ville jeg finde en
Paso 907ie.
Ikke fordi den har en mere kraftfuld motor, der er ikke den store
forskel på 750 og 907ie i den henseende - men:
Den har benzinindsprøjtning og 17" hjul, hvorved mine to væsentligste
anker er elimineret

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Hekto

Dato : 28-10-03 22:54

In article <oajtpvghgjsr36q1naeach736jj0968j7d@4ax.com>, Steen Gruby
<steen.gruby@(at)gruby.dk> says...
> [...]
> anvendt i mange modeller, også andre end Ducati's egne., men derfra
> til at påstå at andre Duc modeller skulle være problematiske er der

Paso'en er jo fra 'Cagiva-perioden' og motoren gik igen i Cagiva
Allazurra, Cagiva Elefant og een eller anden chopper - Indiana?
Den blev lavet i mange udgaver med mange forsellige slagvolumen, som
dog stort set er ens.
De 2-ventilede motorer skulle være enkle at have med at gøre; men det
vil vise sig til vinter! Reservedele ser ikke ud til at være et
problem, og der er da jævnligt Paso'er på Ebay.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Søren Johansen

Dato : 29-10-03 10:33

Steen Gruby wrote:
SNIP
> [...]
> forskel på 750 og 907ie i den henseende - men:
> Den har benzinindsprøjtning og 17" hjul, hvorved mine to væsentligste

Hej Steen.

Motoren føles meget stærkere på 907'eren. Den har et godt moment og er
virkelig en fornøjelse at køre.

Du har vel set at der er hele to til salg på:
http://www.ducati.dk/kramboden-salg.html

Pers der er sort og med 320 mm. skiver og en til der er rød!

Jeg er sikker på, at sådan een lige er noget for dig... og Per
giver garanteret gerne en tur.

Hilsen
Søren
888

Fra : Hekto

Dato : 29-10-03 10:52

In article <3f9f892a$0$45350$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
soren@SLETducati.dk says...

> Jeg er sikker på, at sådan een lige er noget for dig... og Per
> giver garanteret gerne en tur.

*LOL*
Det er altså ikke pænt, lige her op til jul, når terminen står for
døren! ;0)

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'

Fra : Steen Gruby

Dato : 29-10-03 21:36

On Wed, 29 Oct 2003 10:32:32 +0100, "Søren Johansen"
<soren@SLETducati.dk> wrote:

Hej Søren.

>Motoren føles meget stærkere på 907'eren. Den har et godt moment og er
>virkelig en fornøjelse at køre.

Hvis den bare ar halvt så sjov som min Paso 750 er jeg ikke i tvivl

>Du har vel set at der er hele to til salg på:
>http://www.ducati.dk/kramboden-salg.html
>
>Pers der er sort og med 320 mm. skiver og en til der er rød!

Hvad skal jeg med fjender med de venner jeg har?
Jeg var lige så glad for min Paso

>Jeg er sikker på, at sådan een lige er noget for dig... og Per
>giver garanteret gerne en tur.

Ja, ja Søren, men hvis min Paso en dag får en afløser tror jeg den
ligner din 888.
Temmelig meget enda.
Den kan få mig til at "se rødt".

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Bjørn S

Dato : 29-10-03 22:45

"Steen Gruby" skrev
> Ja, ja Søren, men hvis min Paso en dag får en afløser tror jeg den
> ligner din 888.
> Temmelig meget enda.
> Den kan få mig til at "se rødt".

Arh, kom nu, ikke vær så beskeden. Til den tid heter det nok 999, så er den
gammel nok til at du har faldt for kurvene. Og, jah, *viskemode on* Der
skulle være gode muligheter til at justere plads for kufferten*viskemode
off*

--
/Bjørn

Fra : Søren Johansen

Dato : 31-10-03 12:13

Bjørn S skrev:
> [...]
> er den gammel nok til at du har faldt for kurvene. Og, jah,
> *viskemode on* Der skulle være gode muligheter til at justere plads

Jeg er sikker på, at Steen vil synes at en 888 er "sjovere" end 999.
Sætter man en ny motorcyklist op på en 999 kan han køre på den uden
videre. Den er utrolig letkørt med meget neutral styring, ja næsten lidt
kedelig (i mine øjne).

888 er mere en gammeldags motorcykel der kræver en "fast hånd"...men til
gengæld belønner føreren med fornemmelsen af at man kan "tæmme et bæst",
når det ellers går godt og man går lidt til den...

Steen har stadig en tur på min 888'er til gode.

Sidst Steen fik tilbudt en tur på min 888'er var morgenen efter
generalforsamlingen (hvis man ellers kan kalde det morgen, når Steen
står op!). Han afslog dog, da han mente at skulle bruge lidt tid på at
komme sig...

Mvh
Søren
888

Fra : Bjørn S

Dato : 31-10-03 13:55

"Søren Johansen" skrev
> videre. Den er utrolig letkørt med meget neutral styring, ja næsten lidt
> kedelig (i mine øjne).

Ja det er som med kvinner, de nemme bliver hurtig kedelig

> [...]
> generalforsamlingen (hvis man ellers kan kalde det morgen, når Steen
> står op!). Han afslog dog, da han mente at skulle bruge lidt tid på at

Jamen dog, kørte selv tidlig, og da var det da 1 stk Steen på benene så vidt
jeg husker.
At han ikke var så frisk på en køretur er da forståeligt, det var mange
interresante emner på banen rundt baren om aftenen.

--
/Bjørn

Fra : Steen Gruby

Dato : 31-10-03 21:08

On Fri, 31 Oct 2003 13:54:59 +0100, "Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com>
wrote:

Hej Bjørn.

>Ja det er som med kvinner, de nemme bliver hurtig kedelig

Med de særheder jeg slæber rundt på kan den jeg deler avis med ikke
være kedelig - Det kræver en del humuristisk sans

>Jamen dog, kørte selv tidlig, og da var det da 1 stk Steen på benene så vidt
>jeg husker.

Nu er der stor forskel på at være på benene og at være vågen )

>At han ikke var så frisk på en køretur er da forståeligt, det var mange
>interresante emner på banen rundt baren om aftenen.

Betjeningen fejler ikke noget hos Panda, men der er nu en vis
distance.
Jeg brød's mig ikke meget om at blive kaldt bessefar

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Bjørn S

Dato : 01-11-03 16:39

"Steen Gruby" skrev

> Betjeningen fejler ikke noget hos Panda, men der er nu en vis
> distance.
> Jeg brød's mig ikke meget om at blive kaldt bessefar

Nå, nej, det var nok fordi du ikke ku holde gang i pibetøjet
Nu sigtet jeg nok mere på diskutionsemner og temaer, ikke den
hårdtarbejdende betjening som holdt vore struber afkølede

--
/Bjørn

Fra : Steen Gruby

Dato : 01-11-03 18:32

On Sat, 1 Nov 2003 16:39:21 +0100, "Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com>
wrote:

Hej Bjørn.

>Nå, nej, det var nok fordi du ikke ku holde gang i pibetøjet
>Nu sigtet jeg nok mere på diskutionsemner og temaer, ikke den
>hårdtarbejdende betjening som holdt vore struber afkølede

Ja, med den snak der går på generalforsamlingen er rigelige mængder af
"smøremidler" virkelig et must.
Og når knæveren går er det problematisk at holde gløden i pivetøjet
oppe
Og med det in mente er det forståeligt at det er svært at finde
soveposen og også at komme op om morgenen.
Ducati klubbens generalgorsamling er noget af det mest hyggelige jeg
har deltaget i - det har nok meget med deltagerne at gøre.
Må den fortsætte således )

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Steen Gruby

Dato : 31-10-03 21:02

On Fri, 31 Oct 2003 12:13:28 +0100, "Søren Johansen"
<soren@SLETducati.dk> wrote:

Hej Søren.

> [...]
>Sætter man en ny motorcyklist op på en 999 kan han køre på den uden
>videre. Den er utrolig letkørt med meget neutral styring, ja næsten lidt

Som du ved har jeg prøvet at sidde på en 996.
Tanken er for høj, og atmene for korte, så de mere stylistiske
kunstvæker er på mere end een måde ude af rækkevidde ,-)

>888 er mere en gammeldags motorcykel der kræver en "fast hånd"...men til
>gengæld belønner føreren med fornemmelsen af at man kan "tæmme et bæst",
>når det ellers går godt og man går lidt til den...

Det ka' godt være at 888 er gammeldaws, men jeg sidder kanon på den,
og det med alderen passer fint til mig

>Steen har stadig en tur på min 888'er til gode.

Det kommer, det kommer.
Jeg ER faktisk meget lun på sådan en.

> [...]
>generalforsamlingen (hvis man ellers kan kalde det morgen, når Steen
>står op!). Han afslog dog, da han mente at skulle bruge lidt tid på at

Der er noget med den generalforsamling jeg ikke kan tåle.
Hvis den havde været røvkedelig var det sikkert til både at komme op
om morgenen og se frisk ud.
Men så længe den er som den er, er det ikke lige stedet til at prøve
en anden mands MC.
Og slet ikke om morgenen

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo