Dækvenlig saltbeskyttelse?
Fra : K. Toft

Dato : 28-10-03 17:58

Salt eller ikke salt, nu SKAL jeg altså ud og køre med ulakerede
aluminiumsfælge (hjemkørsel af nyerhvervelse).

Jeg sidder her og kigger på een stooor bøtte jeg har med hehe vaseline
(don't ask), det er ....ehm fedtet.... men vil kunne beskytte store dele af
motorcyklen, crom mv.

Men! et af de steder der bekymrer mig er fælgen, lige hvor den mødes med
dækket - et meget 'træls' sted at få selv den mindste 'salt/aluminiums
opkogning'. Nogen forslag til hvad man gør der, uden vel at mærke at blive
uvenner med dækket? Ikke at det vil blive pløret ud over selve dækket, men
som bekendt ødelægger olie et dæk, selv når det ikke kommer på selve
slidbanen - gør vaseline? silicone? hehe, gaffatape?

Mvh
K. Toft

BSAdskildt og GS450Skrammelbunke (og snart nogle fine reservedele til
'Skrammelbunken')

Fra : Hekto

Dato : 28-10-03 18:22

In article <3f9ea04c$0$9742$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, K. Toft
says...
> [...]
> som bekendt ødelægger olie et dæk, selv når det ikke kommer på selve
> slidbanen - gør vaseline? silicone? hehe, gaffatape?

Hvor langt skal der køres?
En dåse WD40 fordelt godt og grundigt over hele svineriet, og en dåse i
baglommen til 'pit-stop' og fornyet 'belægning'

Hjem og sjaske lidt lampeolie på med en sprayflaske, og så varmt vand
og sæbe bagefter.
Problemet med vaseline, tectyl og andet godt fedtet stads er
rengøringen, og for en enkelt tur burde WD40 vel kunne klare det?

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : K. Toft

Dato : 28-10-03 18:26

"Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk>

> Hvor langt skal der køres?
> En dåse WD40 fordelt godt og grundigt over hele svineriet, og en dåse i
> baglommen til 'pit-stop' og fornyet 'belægning'

Ca. et kilokilometer, fra et stykke nede i tyskland.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 28-10-03 18:37

I news: 3f9ea6f7$0$9836$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
skrev K. Toft <icerider@fritidpriktele.dk>
> "Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk>

> Ca. et kilokilometer, fra et stykke nede i tyskland.

..............hvor de vist nok ikke engang salter?

--
Mvfh. Arne Lorenzen FZS 600 / XT 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183

Fra : Martin Sørensen

Dato : 28-10-03 18:49

> Ca. et kilokilometer, fra et stykke nede i tyskland.

Jeg ville blot køre uden at tænke så meget over det, og så give cyklen den
store vaske-tur når den er hjemme. Kortvarigt gør salten ingen skade, og når
den er 'frisk', så er det lidt nemmere at få skyllet af igen.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Hekto

Dato : 28-10-03 19:11

In article <3f9ea6f7$0$9836$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, K. Toft
says...

> Ca. et kilokilometer, fra et stykke nede i tyskland.

Jeg ville stærkt overveje, to ekstra dåser WD40, så den kan få et
ekstra skud, på en rasteplads, der hvor det fordamper p.gr.a. varme.

.... og det er så det.

Fra : Richard

Dato : 28-10-03 18:52

K. Toft wrote:

> Salt eller ikke salt, nu SKAL jeg altså ud og køre med ulakerede
> aluminiumsfælge (hjemkørsel af nyerhvervelse).

Hvad har du fundet?

> BSAdskildt og GS450Skrammelbunke (og snart nogle fine reservedele til
> 'Skrammelbunken')

- en dronning til Skrammelbunken ?-)

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK